  • Data: 2011-08-06 21:42:21
    Temat: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:j1hlo3$f9c$1@news.onet.pl...

    > ks2000tlp.html

    > Zadaj sobie troche trudu i poszukaj sam, albo napisz maila i wszystkiego sie
    > dowiesz. Mam teraz udowadniac, ze kon to kon?
    > Kurna sam nie wiem po co to robie, ale niech bedzie. Kogutek znow bedzie
    > musial szukac nowych wad.
    > http://zapodaj.net/0d8dfbd7d8ec.jpg.html
    >
    > Pozdro.. TK

    Nie szukam wad. Krytykuje pomysł stosowania drogich kolektorów słonecznych w
    strefie w jakiej jest Polska. Krytykuje nie od strony czy działa albo nie
    działa a aspekt ekonomiczny. Taka instalacja solarna jest fajna, ale co zrobię
    że się finansowo nie opłaca. Oczywiście będą miejsca gdzie się będzie opłacała
    nawet w Polsce. Ale w 99,99% przypadków można wykorzystać inne nośniki i nie
    będzie drożej. Człowiek to nie żółw i nie żyje 100 lat i może czekać 20 aż mu
    się zwróci. 3 lata góra 5 lat taki wynalazek ma się zwracać. Niemcowi się
    zwróci bo zarabia więcej i proporcjonalnie instalacja jest dla niego tańsza.
    Jak ktoś chce szpanować to sobie kupuje jak ktoś chce mieć zysk to musi
    wyrzeźbić z byle czego. Według mnie pompa ciepła wychodzi zdecydowanie lepiej.
    Jest tańsza i niezależna od słońca. Przy pompie ciepła kilowatogodzina jest
    zawsze dwa razy tańsza. Kilka dni temu znajomy założył klimatyzator w firmie.
    To nieduży bar. Metr od klimatyzatora ma bojler. Zanim założył trochę
    rozmawialiśmy. Poradziłem mu żeby założył przy okazji bojler z wężownicą i
    zanim czynnik trafi do chłodnicy klimatyzatora przeszedł przez bojler. Minimum
    3/4 roku miał by ciepłą wodę, chłodniej w kuchni i płacił za to raz.
    Oczywiście spytał kretynów instalatorów co mu uruchamiali i stwierdzili że tak
    się nie da. I ma super termowentylator wyrzucający z siebie gorące powietrze
    na zewnątrz. To nie logiczne, bo nikt normalny nie wystawia latem
    termowentylatora za okno. Jeśli by do instalacji z pompą ciepłą podejść
    globalnie i wykorzystywać każde źródło ciepła jakie się nawinie, na przykład
    ciepłą wodę po kąpaniu. To miało by to sens. Kiedyś opisałem patent z hotelu.
    Kabina i przepływowy podgrzewacz wody. Woda jaka szła do kanalizacji
    przechodziła przez wymiennik ciepła. Podgrzewała wodę zasilającą podgrzewacz.
    Bardzo ładnie to działało i praktycznie było widać jak po chwili kiedy
    podgrzewacz szedł pełną mocą, zaczynał ograniczać moc potrzebną do podgrzania
    wody. Jak ktoś się częściej prysznicuje niż kąpie w wannie to przy takim
    systemie zaoszczędzi sporo kasy. Oczywiście nie dotyczy to bogoli co już się w
    tym temacie ujawnili. Oni chwilowo dobrze zarabiają i ich stać. Też ma takie
    myślenie sens. Bo jak już nie będą luksusowo zarabiali to będą mieli, nawet
    nie zamortyzowaną, instalację dającą oszczędności. teraz są takie czasy że
    należy szukać oszczędności ale bez obniżania komfortu. I nie za wszelką cenę.
    Gdybym miał wybierać pomiędzy pompą ciepłą i solarami. I gdyby obydwie
    instalacje miały podobną cenę. Powiedzmy 7 tysięcy. To dołożył bym te 7
    tysięcy do pieca co na tani opał i kupił piec z taką automatyką żeby był jak
    najbardziej bezobsługowy.