  • Data: 2013-01-20 15:04:07
    Temat: Re: Centralny odkamieniacz
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 20 stycznia 2013 14:36:34 UTC+1 użytkownik mucher napisał:
> [...]
    herbatę. Tak jak u siebie. Nalałem wody z kranu do czajnika. To jak się napiłem to
    mnie wygięło. tak zwyczajnie nie wiedziałem że na herbatę to się bierze wodę z
    butelki kupionej w sklepie. Generalnie woda wzbogacona sodem super pomoże
    nadciśnieniowcom. Czyli do picia to raczej w ostateczności. Do mycia i prania
    niespecjalnie się nadaje. Zmywarka sama taką wodę robi. To zostaje jeszcze jedno
    zastosowanie. Gówno można nią spłukiwać w kibelku. Ale czy to nie przesada żeby wydać
    2200 na spłukiwanie gówna.

> [...]
    >
    > pierze w twardej wodzie. Zmywarka może i zmiękcza, ale oprócz tego
    >
    > masz baterie i całą resztę armatury, grzałkę w pralce (Calgonit
    >
    > wychodzi chyba drożej ;). Ciekawe zresztą dlaczego naweat na
    >
    > niemieckich proszkach do prania podają dawkowanie w zależności od
    >
    > twardości wody.
    >

    > U mnie przy twardej wodzie (ok. 20 dH) i 4 os. w domu worek soli (za
    >
    > 20 zł) schodzi w jakiś kwartał, może z małym hakiem.
    >

    > A co do dodanego sodu - wystarczy pogooglac, przy 20 dH wodzie na litr
    >
    > odkamieniacz dodaje ok. 150 mg sodu na litr - tyle co plasterek sera

    Skąd mam wiedzieć jak się myje w twardej wodzie jak mam normalną. Wiem ze są mydła do
    twardej wody. A tak przy okazji. Ktoś kupuje działkę i buduje dom a nie sprawdzi jaką
    wodę będzie pił przez kilkadziesiąt lat. Chyba z innej bajki jestem bo nie kupiłem
    samochodu w którym żarówkę trudno się wymienia.