    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 22 Jan 2013 15:22:17 -0800 (PST)
    Subject: Re: Centralny odkamieniacz
    From: k...@g...com

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2013 23:36:55 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:

    > Proszę bardzo.
    >

    > Pytanie jest następujące:
    >
    > Jaka powinna być minimalna objętość kationitu aby w ciągu 1 godziny
    >
    > zmiękczyć
    >
    > skutecznie 500 litrów wody?
    >

    > 1. Kationit C100E.
    >
    > W karcie katalogowej zawarto informację, że może pracować z natężeniem
    >
    > przepływu
    >
    > 8 - 40 objętości złoża na godzinę.
    >
    > W ciągu godziny złożem o objętości 25L można zmiękczyć od 200 do 1000L.
    >
    > Karta katalogowa nie zawiera jednak informacji jak się złoże zachowuje przy

> [...]

    Czyli z grubsza dobrze pamiętałem tego co mnie uczyli. I między bajki można wsadzić
    opowieści dziwnej treści że ktoś ma twardą wodę i do tego w niej żelazo i mangan. I
    jak puści przez wymiennik o pojemności trzydziestu litrów to woda jest jak żywiec
    zdrój a na kranach i w łazience sam połysk. Wychodzi że takie cuda to tylko w Erze.