  • 31. Data: 2022-02-28 22:00:04
    Temat: Re: Ceny gazu po podwyżkach
    Od: maniek4 <s...@w...fju>

    W dniu 2022-02-28 o 13:44, a a pisze:

    > nieważne taryfy,
    > gdy Brókselka planuje zamknąć Nord Stream 1, to gaz znów podrożeje o kolejne 100%
    > a sankcje potrwają 10 lat i dłużej
    > Gdy gaz przestanie płynąć ze wschodu do Europy, to Chiny go kupią i w ciągu 1 roku
    wybudują gazociągi z Rosji do Chin
    > i zapłacą z góry za 10 lat
    >
    > 1 miesiąc planowanie, projektowanie,
    > 1 miesiąc badania geologiczne
    > i 10 miesięcy budowy a do pracy przyjedzie milion Chińczyków
    >
    > i od razu zostanie zacertyfikowany
    > i będzie Rura 1, Rura 2, Rura 3 ...

    O ile Rosja przetrwa w tym kształcie.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2022-02-28 22:18:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 28 lutego 2022 o 21:59:58 UTC+1 Budzik napisał(a):

    > Nie wiem dlaczego w grudniu płaciłes az 20gr/kwh i od kiedy miałes taka
    > cene.

    Nie tylko w grudniu
    Ok 20gr za kWh było.od czasu jak gaz założyłem czyli bodajże od 2018(lub 2019 )roku.

  • 33. Data: 2022-02-28 22:26:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 28 lutego 2022 o 22:18:30 UTC+1 Kris napisał(a):

    > Nie tylko w grudniu
    > Ok 20gr za kWh było.od czasu jak gaz założyłem czyli bodajże od 2018(lub 2019
    )roku.
    Np lipiec 2020:
    Kwota fucktury 475.08zl ilość kWh 2271.
    Czyli 20gr/kWh

  • 34. Data: 2022-03-01 07:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Np lipiec 2020:
    > Kwota fucktury 475.08zl ilość kWh 2271.
    > Czyli 20gr/kWh

    Liczac z całej faktury troche zaburzasz cene samego gazu bo dodajesz
    opłaty stałe.
    Jak ktos bedzie mało gazu zuzywał to wtedy cena za kwh bedzie rosła.

    Czyli cena bedzie zalezała nie tylko od ceny gazu ale rowniez od tego
    kto ile zuzywa co uniemozliwia sensowne porównania miedzy roznymi
    osobami.

    Moja faktura za grudzien to 11900kwh
    Kwota faktury 2100
    17,6gr za kwh przy 23% vacie

    Za styczeń: 600kwh
    kwota 170zł
    28gr za kwh ale przy 8% vacie.

    Jak widac, przy duzych wahaniach ilosciowych, nastepuje zafałszowanie
    danych.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 35. Data: 2022-03-01 09:26:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 1 marca 2022 o 07:59:58 UTC+1 Budzik napisał(a):

    > Liczac z całej faktury troche zaburzasz cene samego gazu bo dodajesz
    > opłaty stałe.

    Bo mnie interesuje kwota którą muszę przelać za "gaz"
    A że na fakturze rozbita jest na kilka pozycji? Cóż ja na to mogę.
    Energa jeszcze więcej pozycji ma na fakturze za "prąd"

    > Czyli cena bedzie zalezała nie tylko od ceny gazu ale rowniez od tego
    > kto ile zuzywa co uniemozliwia sensowne porównania miedzy roznymi
    > osobami.
    Wg nie właśnie ostateczna cena za 1kWh jest najbardziej miarodajna.

    > Jak widac, przy duzych wahaniach ilosciowych, nastepuje zafałszowanie
    > danych.
    To poczytaj jeszcze o współczynniku konwersji
    Kiedyś tu wrzucałem linka
    W Poznaniu w jednej dzielnicy to 8 a w innej 11.5
    Czyli zużywając 100m3 gazu zapłacisz w jednej dzielnicy za 800kWh a w innej za
    1150kWh.
    45% różnicy w cenie będzie w obrębie jednego miasta za taką samą ilość m3 gazu

  • 36. Data: 2022-03-01 20:53:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 1 March 2022 at 09:26:48 UTC+1, Kris wrote:

> [...]
    1150kWh.
    > 45% różnicy w cenie będzie w obrębie jednego miasta za taką samą ilość m3 gazu
    a co to jest ten współczynnik konwersji i kto go ustala i na jakiej podstawie ?

    Równie dobrze mogą przeliczać prąd na wartość grzewczą i za 100 kWh liczyć 120 kWh
    przyjmując współczynnik konwersji 1,2

  • 37. Data: 2022-03-01 20:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Bo mnie interesuje kwota którą muszę przelać za "gaz"
    > A że na fakturze rozbita jest na kilka pozycji? Cóż ja na to mogę.
    > Energa jeszcze więcej pozycji ma na fakturze za "prąd"

    Tyle ze sa dwa rodzaje tych pozycji:
    takie które musisz zapłacic w kwocie x, chociazbys zuzył pol kwh przez
    cały miesiac.
    takie które liniowo zaleza od ilosci zuzytego gazu.

> [...]
    > To poczytaj jeszcze o współczynniku konwersji
    > Kiedyś tu wrzucałem linka
    > W Poznaniu w jednej dzielnicy to 8 a w innej 11.5

    Tego nie wiedziałem.
    Ale podawałem cene za kwh.

    > Czyli zużywając 100m3 gazu zapłacisz w jednej dzielnicy za 800kWh
    > a w innej za 1150kWh. 45% różnicy w cenie będzie w obrębie jednego
    > miasta za taką samą ilość m3 gazu

    Ale z czegos ten wspolczynnik wynika.
    Jak rozumiem, chcac dostarczyc okreslonej ilosci energii do domu, musze
    dostarczyc odpowiedniej ilosci kwh energii.
    Czy zrobie to dostarczajac 10 metrów gazu czy 12 nie ma chyba wiekszego
    znaczenia?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 38. Data: 2022-03-02 06:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik a a m...@g...com ...

    > a co to jest ten współczynnik konwersji i kto go ustala i na
    > jakiej podstawie ?
    >
    > Równie dobrze mogą przeliczać prąd na wartość grzewczą i za 100
    > kWh liczyć 120 kWh przyjmując współczynnik konwersji 1,2

    Okresla ile wartości energetycznej (kwh) jest w 1m3 gazu.

    Dlaczego w niektorych dzielnicach ten wspolczynnik miałby = 8?
    Maja tam dostarczany jakis gorszy gaz?
    Kris, to dotyczy jakichs konkretnych dzielnic w Poznaniu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 39. Data: 2022-03-02 07:14:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-03-2022 o 06:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik a a m...@g...com ...

    > Okresla ile wartości energetycznej (kwh) jest w 1m3 gazu.
    >
    > Dlaczego w niektorych dzielnicach ten wspolczynnik miałby = 8?
    > Maja tam dostarczany jakis gorszy gaz?

    Polski gaz jest mniej kaloryczny, pewnie stąd to wynika....
    Sam kiedyś taki miałem w Poznaniu, ale już daaaaawno temu zmienili na GZ50.
    Ale może jeszcze gdzieś nadal jest zasilanie inną wersją.

  • 40. Data: 2022-03-02 13:27:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 2 marca 2022 o 07:00:16 UTC+1 Budzik napisał(a):

    > Kris, to dotyczy jakichs konkretnych dzielnic w Poznaniu?
    https://www.psgaz.pl/mapa-orcs-i-jakosc-gazu
    Jeśli dobrze czytam to w okręgu Poznań macie 28 stref(pierwszy arkusz)
    Współczynnik konwersji za styczeń 2022 dla okręgu Poznań to od 8 do prawie 12(drugi
    arkusz)
    Mape masz tutaj
    https://mapa.psgaz.pl/