    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 14 Oct 2015 05:21:41 -0700 (PDT)
    <1...@g...com>
    <0...@g...com>
    <b...@g...com>
    <5...@g...com>
    <tkm9ndwyq4ap$.dlg@myjk.org>
    <a...@g...com>
    <l...@m...org>
    <d...@g...com>
    <561e2061$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    Subject: Re: Ceny pomp ciepła w oderwaniu od polskich realiów
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 14 października 2015 12:43:03 UTC+2 użytkownik w...@g...com
    napisał:

    > Spróbujmy:
    >
    > POMPA PW ----------------------------------------------------
    > KOSZTY INSTALACJI:
    > -oczywiście podłogówka po całości (albo klimakonwektery) - to jest koszt stały
    niezależny od rodzaju kotła/pompy (no chyba że pasywniak, wtedy tylko maty i prąd)
    > -pewnie masz zrobione OZC i wiesz co do grosza, jaka ma być pompa, ale przyjmijmy
    tego bezprzecznie najchętniej polecanego (bo najlepszy stosunek jakości do ceny)
    panasonica Tcap. 9kw przy A7W35 kosztuje około 23 tys. zł (jeżeli z OZC wynika, żę
    mniejsza, to oczywiście mniejsza) i wtedy tańsza jest (no ale nie wiem, bo nie znam
    OZC, podaj konkretnie, to skorygujemy)
    > -instalacja - pewnie z 2000zł, bo chcesz splita, a więc człowiek od gazu potrzebny,
    etc.
    > -pewnie gwarnacja 5letnia, więc co roku niech ktoś przyjedzie sprawdzić i załóżmy,
    że wszystko OK - to tysiaka liczmy łącznie
    > SUMA: 26 000zł
    >
    > KOSZTY UŻYTKOWANIA:
    > jeżeli mieszkasz w Suwałkach, to pewnie drożej 30% niż byś mieszkał we Wrocławiu
    :), ale w przybliżeniu za prąd za CU w sezonie wyjdzie ci max 2tys. zł (w całości
    bilansu trzeba uzwlgędnić CWU, tu też w zależności od ilości prognozowanego zużycia)
> [...]
    > -kocioł 3000zł
    > -pompka obiegu 250zł
    > -podłączenie 250zł
    > SUMA: 6 000zł
    >
    > KOSZTY UŻYTKOWANIA:
    > -węgiel - 3 tony po 700zł = 2100zł lub drewno (wyjdzie parę zł taniej)
    > -prąd 300zł
    > SUMA: 2 400 (CO/rok)
    >
    > KONIEC zestawienia.
    > UFF, za dużo pisania ;)
    >
    > Kilka UWAG:
    > -nie znam OZC, więc przybliżone przyjąłem dla twojego domu, na pewno do mojego te
    wyliczenia by pasowały :) (oprócz opcji gazu, bo nie mam możliwości)
    > -trzeba uwzględnić CWU, ale szczerze to aż tak dużo ono nie zmieni, jeżeli sporo
    duża rodzina i sporo zużywasz - kilka stówek na korzyść pompy, bo poza sezonem
    grzewczym będzie wybitnie dobre COP

    > Poddaję się krytyce, ale mam nadzieję na merytoryczną dyskusję.

    brakuje dla wegla okreslenia gdzie sie bedzie go trzymac - dodaj koszty magazynowania
    czyli wiekszego pomieszczenia.
    I niech nikt mi nie mówi ze to nieistotne - w budynku który teraz buduje całosc
    instalacji zmiesci sie w kanciapie pod schodami. Gdybym sie zdecydowal na wegiel to
    -nie mam kotłowni
    -nie mam miejsca na wegiel.
    musiałbym to extra wybudowac - albo przeznaczyc na to jedno pomieszczenie któe juz
    mnie kosztowało pare złotych.

    b.