  • 1. Data: 2015-10-11 20:18:37
    Temat: Ceny pomp ciepła w oderwaniu od polskich realiów
    Od: w...@g...com

    Hej

    Kiedy, waszym zdaniem, będziemy mogli realnie podjąć dyskusję na temat opłacalności
    inwestycji w zakup pompy ciepła (gruntowej, powietrznej) w stosunku do innych żródeł
    ogrzewania ?

    Jako zainteresowana osoba śledzę od 3 lat rozwój sytuacji i bezdyskusyjnie powiem, że
    na dzisiejszy dzień (tak samo jak 3 lata temu) inwestycja w pompę ciepła (inwestycja,
    oraz oczywiście inwestycja + ekspolatacja) jest NIE do przyjęcia dla przeciętnego
    polaka (budowniczy lub modernizujący).

    Kiedy zestawiam fakty, że:
    - za 3200zł mogę kupić kocioł dolnego ogrzewania Dakon Dor 20KW
    - za 6800zł mogę kupic kocioł z podajnikiem SKAM-P Plus / Premium 12KW
    - za 19000zł mogę kupic pompę ciepła panasonic Tcap 9KW
    jak mocno trzeba być zdeterminowanym, żeby wybrać pompę ciepła?

    Byłoby pięknie, gdyby osoby mimo wszystko polecające pompy ciepła potwierdziły, że
    ich sytuacja materialna (zarobki, etc.) nie odbiega od tytułowych "polskich realiów".

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2015-10-11 20:44:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 października 2015 20:18:38 UTC+2 użytkownik w...@g...com
    napisał:

> [...]
    > - za 19000zł mogę kupic pompę ciepła panasonic Tcap 9KW
    > jak mocno trzeba być zdeterminowanym, żeby wybrać pompę ciepła?

    A zestawiasz tez fakty przy weglu, ze musisz miec miejsce i zsyp na wegiel?
    Ze musisz miec dodatkowy komin? Uwzgledniasz czas zycia takiego pieca?
    Chyba nie, skoro liczysz tylko cene samego urzadzenia :-)

    > Byłoby pięknie, gdyby osoby mimo wszystko polecające pompy ciepła potwierdziły, że
    ich sytuacja materialna (zarobki, etc.) nie odbiega od tytułowych "polskich realiów".

    Tzn. jakie wedlug Ciebie to sa realia? :-) Chaty 200m2 nie stawiaja raczej
    malzenstwa zarabiajace kazdy po minimum :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-10-11 20:44:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 11 Oct 2015 11:18:37 -0700 (PDT), w...@g...com

    > - za 3200zł mogę kupić kocioł dolnego ogrzewania Dakon Dor 20KW

    A koszt budowy komina?
    A koszt bufora do takiego smoka?
    A koszt obsługi w przeciągu 20 lat pracy?
    A leczenie się na starość z tytułu trucia siebie
    i domowników toksynami i substancjami rakotwórczymi?

    Gratis do tych przedpotopowych cudów techniki dodają?

    > - za 6800zł mogę kupic kocioł z podajnikiem
    > SKAM-P Plus / Premium 12KW

    A koszt budowy komina?
> [...]

    > - za 19000zł mogę kupic pompę ciepła panasonic Tcap 9KW
    > jak mocno trzeba być zdeterminowanym, żeby wybrać pompę ciepła?

    To nie kwestia determinacji tylko uwzględnienia wszystkich elementów
    układanki, a nie jak większość "liczących" wyjątkowo chełpiących syf
    węglowy, tylko małej cząstki.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2015-10-11 21:30:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    napisał:
> [...]
    > - za 19000zł mogę kupic pompę ciepła panasonic Tcap 9KW
    > jak mocno trzeba być zdeterminowanym, żeby wybrać pompę ciepła?

    licz dokładniej i policz ile kosztuje budowa + eksploatacja w ciagu 20lat.
    Na razie to raczej haselka z kopalnianej ulotki.

    b.

  • 5. Data: 2015-10-11 21:49:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    napisał:

    > jak mocno trzeba być zdeterminowanym, żeby wybrać pompę ciepła?

    Pewnie wyjdzie z tego temat-rzeka, ja tylko powiem dlaczego JA wybralem pompe:

    1. Bo kosztowala mnie razem z DZ ok 22-23k pln
    2. Bo jest absolutnie i calkowicie bezobslugowa. Sasiedzi od wegla i rodzinka
    pytaja mnie od paru dni czy juz zaczalem grzac i nie wiem co im odpowiadac
    - nie bylem w kotlowni od pol roku, a w domu jest caly czas cieplo :)
    3. Bo nie trzeba zalatwiac co roku opalu i doktoryzowac sie w temacie ktory
    i jakiej jakosci poklad wegla wydobywa dana kopalnia. Z sasiadem bylem
    tydzien temu na piwie to mowil, ze kupil juz po kilka workow z roznych
    kopalni wegla i bedzie wybieral, ktory lepszy.
    4. Bo jest *czysta*. Przy kotlowni na wegiel MUSISZ doliczyc pareset (a moze
    i tysiecy) na 2-3 dodatkowe malowania calego domu (w srodku i na zewnatrz)
    w ciagu kolejnych 30 lat.
    5. Wiecej pozniej, bo wlasnie zaczela sie druga polowa meczu ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2015-10-11 21:53:57
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 11 października 2015 21:49:07 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > w ciagu kolejnych 30 lat.
    > 5. Wiecej pozniej, bo wlasnie zaczela sie druga polowa meczu ;)

    daj no info ile cie kosztuje kWh

    b.

  • 7. Data: 2015-10-11 21:54:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A za jakieś 4 tysiące możesz kupić pompę ciepła do grzanka wody w basenie. Za trzy
    stowyy wymienić w niej kapilare na zawór rozprezny i za mniej niż zlotowke zmostkowac
    czujnik temperatury żeby w ujemnych temperaturach pracowała. W najgorszym wypadku
    trzeba będzie po założeniu zaworu wymienić czynnik na taki co w niższych
    temperaturach może pracować.

  • 8. Data: 2015-10-11 22:03:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    w...@g...com wrote:

> [...]
    (inwestycja, oraz oczywiście inwestycja + ekspolatacja) jest NIE do przyjęcia dla
    przeciętnego polaka (budowniczy lub modernizujący).

    firmy produkujące pompy to nie organizacje charytatywne. Skoro mogą
    sprzedawać za tyle ile sprzedają to znaczy, że cena jest dobra. Zawsze
    możesz zacząć sprzedawć taniej i zrobić im konkurencję

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2015-10-11 22:10:20
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 11 października 2015 21:54:41 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    trzeba będzie po założeniu zaworu wymienić czynnik na taki co w niższych

    gdzies widzialem artykuł o tym ze pompy dla klimy niezbyt pasują do grzania,
    szczegolow nie pamietam, pewnie chodzilo o zakres temperatur. Jak znajde link to
    podesle.

    b.

  • 10. Data: 2015-10-11 22:16:35
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 11 października 2015 22:10:23 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    szczegolow nie pamietam, pewnie chodzilo o zakres temperatur. Jak znajde link to

    chyba to:
    http://instalreporter.pl/ogolna/sprezarki-w-pompach-
    ciepla-do-c-w-u/

    b.