  • 1. Data: 2015-10-11 15:49:42
    Temat: Dogrzanie garażu
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czolem,

    W garazu, gdzie mam podreczny warsztat, temperatura zima oscyluje w
    okolicach zera i dupa przymarza do krzesla.

    Co byscie polecili do okazjonalnego dogrzewania? Garaz ma kubature ok. 55
    m3, przylega do domu, posadzka i sciany zewnetrzne ocieplone 15 cm styro.
    Okna sa.

    Elektryka, piecyk gazowy, cos innego?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2015-10-11 16:55:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nagrzewnica z wentylatorem zasilana woda z co domu, zgaduje ze co wodne jest. Taka
    żeby miała z 10 kw bo szybko nagrzeje, do tego zawór elektromagnetyczny i regulator
    temperatury.

  • 3. Data: 2015-10-11 18:12:51
    Temat: Re: Dogrzanie garażu
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Oct 2015 07:55:39 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Nagrzewnica z wentylatorem zasilana woda z co domu

    Srednio 1500 zl, dosc droga zabawka w przypadku okazjonalnego dogrzewania.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2015-10-11 19:22:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-10-11 15:49, Maciek wrote:
    > Co byscie polecili do okazjonalnego dogrzewania?

    Jak masz tam sensowną wentylację to butla + palnik/promiennik
    ceramiczny. Sprawdzilo sie najlepiej w sytuacji typu betonowe ściany
    wysysające z człowieka reszte ciepła.

  • 5. Data: 2015-10-11 19:28:20
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Oct 2015 19:22:04 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Jak masz tam sensowną wentylację to butla + palnik/promiennik
    > ceramiczny.

    Mam 3 otwierane okna, ale nie jestem pewien, czy po ich otwarciu taki
    promiennik da rade cokolwiek ogrzac (garaz z cala zawartoscia bedzie
    wyziebiony do zera st. C).
    Mam gdzies taki promiennik, chyba 2 kW, uzywalem podczas budowy....

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2015-10-11 19:48:03
    Od: w...@g...com

> [...]
    > m3, przylega do domu, posadzka i sciany zewnetrzne ocieplone 15 cm styro.

    W zależności od ceny inwestycji oraz dalszej eksploatacji:

    1) promienniki podczerwien: inwestycja - 500zł ? eksploatacja - 40 zł / per dzień ?

    2) spróbować z instalcji domowowej doprowadzić jeszcze jeden kaloryfer:
    inwestycja:koszt szacunkowy: 200zł kaloryfer, 150 zł hydraulik; ekspolacja: koszt
    oddania ciepła kaloryfera (czym ogrzewasz dom - sam wiesz)

    3) koza -inwestycja koszt 300zł koza, 200zł komin + kominiarz, ekploatacja 300zł
    węgiel per miesiąc

    4) pompa ciepła 2kw z pionowym dolnym źródłem ciepła: inwestycja (20 tys.zł - 8 tys.
    pompa, 12 tys. odwierty; eksploatacja: 0,5 zł / miesiąc)

    pzdr
    Bogdan

  • 7. Data: 2015-10-11 19:54:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-10-11 19:28, Maciek wrote:
> [...]
    > wyziebiony do zera st. C).
    > Mam gdzies taki promiennik, chyba 2 kW, uzywalem podczas budowy....

    Zadaniem promiennika jest nagrzać *Ciebie* i twoje miejsce pracy a nie
    ściany. On głównie promieniuje IR i generuje uczucie ciepła. Tyle i aż tyle.

    Metody na rozgrzanie szybko kupy cegieł i betonu to raczej tanio nie
    znajdziesz.

  • 8. Data: 2015-10-11 20:01:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    Biorąc powyższe, najtaniej sprzęt+eksploatacja wyjdzie "farelek" z
    marketu za 29.99. Za każdym razem jak będziesz musiał pracować przy
    swoim aucie zimą, koszt ogrzewania nie przekroczy 5% tego, co musiałbyś
    zapłacić mechanikowi

    ToMasz

  • 9. Data: 2015-10-11 20:02:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Oct 2015 19:54:03 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Metody na rozgrzanie szybko kupy cegieł i betonu to raczej tanio nie
    > znajdziesz.

    Masz racje, taki promiennik grzeje zasadniczo punktowo. Myslalem
    ewentualnie o piecu katalitycznym na gaz, ktory zuzywa mniej gazu na
    godzine, czyli grzeje wolniej, ale mozna go odpalic np. godzine wczesniej i
    troche zamiesza powietrzen...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2015-10-11 20:05:32
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Oct 2015 10:48:03 -0700 (PDT), w...@g...com napisał(a):

    > 2) spróbować z instalcji domowowej doprowadzić jeszcze jeden kaloryfer:
    inwestycja:koszt szacunkowy: 200zł kaloryfer, 150 zł hydraulik; ekspolacja: koszt
    oddania ciepła kaloryfera (czym ogrzewasz dom - sam wiesz)

    To by bylo najlatwiejsze, ale mam problem z upchaniem tego kaloryfera. No i
    trzeba by go bylo jakos zabezpieczyc przed zamarzaniem w czasie, gdy nie
    bylby uzywany.

    > 4) pompa ciepła 2kw z pionowym dolnym źródłem ciepła: inwestycja (20 tys.zł - 8
    tys. pompa, 12 tys. odwierty; eksploatacja: 0,5 zł / miesiąc)

    O tak, uwielbiam pompy ciepla, czas oczekiwania na zwrot iwestycji 200 lat
    ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl