  • 1. Data: 2015-10-09 10:41:15
    Temat: Baba naprawia - sciana
    Od: Majka <k...@g...com>

    Witam, znowu mam prośbę do Was.

    Problemem jest jedna ściana, a właściwie jedna krawędź:
    łączenie miedzy ścianą (wewnętrzną, działową) a powierzchnią skosu (pokój na
    poddaszu).
    Na linii łączącej te dwie powierzchnie złuszczyła się farba i /chyba?/ tynk, cienka
    1-2 mm warstwa o białym kolorze pod farbą.
    Zobaczcie proszę na zdjęciach:

    https://photos.google.com/album/AF1QipMUvochYX_dDB3V
    BHCkcHlEygkv2yGi342bjoky

    Jak widać na zdjęciach z metrówką, ubytki/odpryski nie są duże.
    Czym i jak to naprawić?

    Zacznę od szpachelki, usunę wszystko luźne, wszystko, co się odspoiło.
    I co dalej?
    Jaka masę kupić i nałożyć w miejsce ubytków?
    (proszę podajcie coś już gotowego, co dostanę w popularnym budowlano-remontowym
    sklepie, najlepiej w niewielkich opakowaniach)

    I co dalej?
    Nałożyć jedną czy dwie warstwy i jak grubo?
    Później zeszlifować pewnie.

    I co dalej?
    Gruntować przed malowaniem?

    Proszę opiszcie cierpliwie, co robić krok po kroku, jak można najprościej.

    Pokój chce najpierw pomalować jedną warstwą akrylitu-w na biało, a później pewnie
    jakiś beckers kolor. Ale jak naprawić te ubytki/ukruszenia?

    Majka

  • 2. Data: 2015-10-09 11:11:21
    Temat: Re: Baba naprawia - sciana
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 października 2015 10:41:16 UTC+2 użytkownik Majka napisał:

    > Zobaczcie proszę na zdjęciach:
    >
    > https://photos.google.com/album/AF1QipMUvochYX_dDB3V
    BHCkcHlEygkv2yGi342bjoky

    Link nie dziala.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-10-10 09:01:22
    Od: Majka <k...@g...com>

    poprawiony adres do galerii:

    https://goo.gl/photos/RiuB4UjYNEaQqbxD7

    Malowanie jako takie to nie problem.
    Praca też nie (skrobanie, szlifowanie).
    Problemem jest moja niewiedza: jak i czym to naprawić.
    Z góry dziękuję za waszą pomoc.
    Majka

  • 4. Data: 2015-10-10 09:03:04
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 9 października 2015 11:11:25 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    BHCkcHlEygkv2yGi342bjoky

    > Link nie dziala.

    Przepraszam. Teraz mam nadzieję będzie lepiej:

    https://photos.google.com/share/AF1QipPYOFpkw3Lil9uN
    N3mrUBFHZAXVpPev2Z46hF-oLRlwJUIwXeorBI99Cfu5HWzHuA?k
    ey=bDc4cGxpX0dweTd0V1ZBeWlGTkFMeEZ5WHhCdFNn

    Majka

  • 5. Data: 2015-10-10 16:05:17
    Od: t...@g...com

    W dniu sobota, 10 października 2015 09:03:06 UTC+2 użytkownik
    k...@g...com napisał:

> [...]
    N3mrUBFHZAXVpPev2Z46hF-oLRlwJUIwXeorBI99Cfu5HWzHuA?k
    ey=bDc4cGxpX0dweTd0V1ZBeWlGTkFMeEZ5WHhCdFNn

    Na takie rzeczy przed malowaniem ja używam masy szpachlowej.
    http://static.promoceny.pl/foto/vyrobky/110750/11072
    0.jpg
    Są dostępne już w małych kilogramowych opakowaniach. Po otwarciu od razu gotowe do
    użycia, nawet się obejdzie bez mieszania.
    Nakładasz szpachelką i od razu ściągasz nadmiar. Jak wyschnie całkowicie, drugą
    warstwę i ściągasz nadmiar. Po wyschnięciu siatka 120 albo 150 i ładnie gładzisz. Na
    końcu całość gruntujesz gruntem do ścian, ja rozcieńczam z wodą 1:1.
    Zamiast nakładać szpachelką kilka razy, można raz a dużo, ale bywa że i tak po
    wyczyszczeniu się okaże że gdzieś jeszcze brakuje.

    Tylko nie kupuj "Śmiga" bo to badziew. Gęste kluchowate i szybko przysycha podczas
    nakładania.

  • 6. Data: 2015-10-11 22:12:17
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu sobota, 10 października 2015 16:05:20 UTC+2 użytkownik t...@g...com
    napisał:

> [...]

    końcu całość gruntujesz gruntem do ścian, ja rozcieńczam z wodą 1:1.

    Bardzo dziękuję. Prosto i wyczerpująco.

    Czy taka paca bedzie dobra:
    http://m.wm.pl/2011/03/n/6-kladzenie-gladzi-gipsowej
    -33-44968.jpg
    ?

    Bo ta powyżej wydaje mi się lżejsza do trzymania i ciągnięcia niż ta poniżej:

    http://www.egakat.linuxpl.info/uploads/product/med/2
    0120822100644_086.jpg

    Grunt ma znaczenie jaki? Unigrunt?

    I jeszcze pytanie o sam początek:
    będę usuwała stare łaszczące się farby i tynki (pokazane na zdjęciach).
    Czy bardzo się przy tym mścić? Mocno atakować ścianę szpachelką? Mocno starać się
    odspajać stare materiały?
    Pytam, bo boję się pousuwać za dużo, gdy przesadzę to usunę pół pokoju...

    Majka

  • 7. Data: 2015-10-11 23:24:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 października 2015 22:12:19 UTC+2 użytkownik Majka napisał:

> [...]
    odspajać stare materiały?
    > Pytam, bo boję się pousuwać za dużo, gdy przesadzę to usunę pół pokoju...

    Mocno - czego teraz sama nie usuniesz to odpadnie za pare dni / tygodni /
    miesiecy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2015-10-12 18:43:53
    Od: t...@g...com

    Górna, tzw. pióro, jest poręczniejsza do takich prac. Radzę kupić długą na 20-30cm bo
    jest bardziej praktyczna. Dłuższą też można mieć, przydaje się gdy trzeba jednym
    pociągnięciem wygładzić szeroko, ale wymaga odpowiedniej techniki. Czeka cię
    czyszczenie siatką lub papierem. Siatka jest lepsza niż papier ścierny gdyż nie
    zapycha się tak szybko jak papier, aczkolwiek trzeba i ją co jakiś czas otrzepać.
    Czyszcząc siatką należy uważać aby nie robić prostych ruchów wzdłuż lub wszerz, gdyż
    takie prowadzenie siatki pozostawiania nieciekawe widoczne wzorki. Należy więc robić
    ruchy koliste albo co najwyżej pod kątem około 45stopni. Ostatecznie kup papier
    ścierny 120-150 i też będzie jak na ten raz:-)
    Uchwyty pasują zarówno do papieru ściernego jak i do siatek.
    http://www.pph-adas.pl/images/top_obrazek.jpg

  • 9. Data: 2015-10-12 18:49:09
    Od: t...@g...com

    Grunt bez znaczenia. Atlas, Ceresit CT17 itp. Ważne by odpowiednio też zagruntować.
    Dobrze użyć ławkowca (rodzaj pędzla). Miejsca za słabo zagruntowane mogą przy
    niektórych słabszych gatunkowo farbach objawiać się brzydkimi smugami. Robią się
    takie jakby nawarstwienia farby, gdyż tam gdzie za mało gruntu, podłoże szybciej
    wypija.