  • 1. Data: 2015-10-07 15:05:59
    Temat: Jak docieplić wyłaz dachowy?
    Od: z...@g...com

    Dzień dobry
    Niestety potwierdza się reguła, że inwestor musi się znać na wszystkim. Mnie nie
    ostrzegli ani dekarze ani kierowniczka budowy. No i mam teraz na poddaszu użytkowym
    zamontowany wyłaz dachowy przeznaczony do poddaszy nieogrzewanych. Jak się domyślam
    jest to duży (40x80 cm) mostek termiczny, który zimą mocno wychładza poddasze.
    Wyłaz jest jakiś typowy - ot coś takiego
    http://www.dachyonline.pl/p186,wylaz-dachowy-fenstro
    -45x73.html . Dach mam kopertowy, 30°, pokryty gontem bitumicznym. Wyłaz wystaje
    gdzieś 10 cm ponad lico dachu.
    Chciałem to jakoś naprawić i jedyne co mi przychodzi do głowy to nałożyć na ten wyłaz
    "czapkę", którą zrobiłbym ze styropianu 3cm. Jeden płat przykrywałby wyłaz od góry,
    do tego wąskie paski styro osłaniające boczki. Na to wszystko płachta z foli o
    wymiarze takim, że zachodziła by lekko na lico dachu. Przewiązać to opaską, ścisnąć.
    Jeśli by to zrobić starannie, to wg mnie nie spadło by to z dachu nawet przy sporym
    wietrze.
    Do Was mam pytanie. Czy w ten sposób nie zaszkodzę w jakiś sposób temu wyłazowi?
    Chodzi mi o jakieś ewentualne wykraplanie się wilgoci pod tą "czapką" i rozpoczęcie
    procesów uszkadzających.
    A może jakieś inne pomysły zaradcze?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-10-07 15:42:06
    Temat: Re: Jak docieplić wyłaz dachowy?
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 07.10.2015 o 15:05, z...@g...com pisze:
> [...]
    Chodzi mi o jakieś ewentualne wykraplanie się wilgoci pod tą "czapką" i rozpoczęcie

    Nie chciałeś napisać czasem 30cm zamiast 3cm?

  • 3. Data: 2015-10-07 15:50:24
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2015-10-07 o 15:05, z...@g...com pisze:

    > A może jakieś inne pomysły zaradcze?

    Pewnie wyłaz jest dostępny w dwóch wersjach - ja bym zostawił ramę a
    górną cześć wymienił na ocieploną ew, wymienił oszklenie na lepsze.

    --
    Gregorius

  • 4. Data: 2015-10-07 16:00:41
    Od: z...@g...com

    W dniu środa, 7 października 2015 15:42:10 UTC+2 użytkownik albercik napisał:
> [...]
    procesów uszkadzających.

    > Nie chciałeś napisać czasem 30cm zamiast 3cm?

    30 to chyba przesada. Jakby taki wielki grzyb wyglądał na dachu :) Pomyślałem że 3 cm
    to będzie pewnie tyle ile dają przyzwoite szyby do pomieszczeń ogrzewanych

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2015-10-07 16:02:22
    Od: z...@g...com

    W dniu środa, 7 października 2015 15:50:24 UTC+2 użytkownik Gregoriusx napisał:

    > Pewnie wyłaz jest dostępny w dwóch wersjach - ja bym zostawił ramę a
    > górną cześć wymienił na ocieploną ew, wymienił oszklenie na lepsze.
    >
    > --
    > Gregorius

    Oszklenie to jedna sprawa, ale te boczki też są takie znacznie cieńsze niż w oknach
    połaciowych, więc wymiana samej szyby nie załatwi sprawy

  • 6. Data: 2015-10-07 17:38:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 7 października 2015 15:06:02 UTC+2 użytkownik z...@g...com
    napisał:

    > A może jakieś inne pomysły zaradcze?

    Wymien na normalne okno polaciowe, chyba ze jest wersja wylazu do pomieszczen
    ogrzewanych (chyba nie ma, bo wtedy nazywa sie to "okno polaciowe" ;-)

    Inaczej bedziesz mial w zimie ciagle problem z wykraplaniem sie wilgoci.
    To beda calkiem duze ilosci wody w skali sezonu. Czy ta woda cos uszkodzi,
    czy nie - zalezy jak to wszystko jest zamontowane. Pewnie bedzie kapac
    do srodka - nawet jak nic nie uszkodzi to bedzie wkurzac bo na podlodze
    bedziesz mial kaluze wody w mrozy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2015-10-08 00:06:01
    Od: r...@g...com

    a nie możesz na zimę zatkać go takim prostokątnym kawałkiem styropianu od środka?

  • 8. Data: 2015-10-08 00:41:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 października 2015 00:06:03 UTC+2 użytkownik r...@g...com
    napisał:
    > a nie możesz na zimę zatkać go takim prostokątnym kawałkiem styropianu od środka?

    Od srodka sie NIE OCIEPLA :)
    Jezeli dostanie sie tam powietrze z wewnatrz - miedzy styropianem, a oknem
    wykropli sie woda, ktora nie nadarzy byc odprowadzana przez slaba wentylacje
    i zacznie tam sie tworzyc plesn / grzyb i inne cuda.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2015-10-08 02:04:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ociepla się od środka tylko nie jest to tak skuteczne jak ocieplenie z zewnątrz. I
    oczywiście nie da się ocieplic wszystkiego. Są produkowane materiały do ocieplania od
    środka. Oczywiście te materiały muszą być stosowane zgodnie z technologia jaka
    dostarcza producent. Może, chociaz nie musi, być problem z ociepleniem od środka
    włazu na dach ale to nie powód żebys krzyczał ze od środka się nie ociepla.

  • 10. Data: 2015-10-08 02:21:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlaczego uwazasz ze 30. Nie zawsze tyle w betonowych blokach zakładają. Tam wystarczy
    trzecia szybę dołożyć.