    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 7 Oct 2015 07:00:41 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Jak docieplić wyłaz dachowy?
    From: z...@g...com

    W dniu środa, 7 października 2015 15:42:10 UTC+2 użytkownik albercik napisał:
> [...]
    ostrzegli ani dekarze ani kierowniczka budowy. No i mam teraz na poddaszu użytkowym
    zamontowany wyłaz dachowy przeznaczony do poddaszy nieogrzewanych. Jak się domyślam
    jest to duży (40x80 cm) mostek termiczny, który zimą mocno wychładza poddasze.
    http://www.dachyonline.pl/p186,wylaz-dachowy-fenstro
    -45x73.html . Dach mam kopertowy, 30°, pokryty gontem bitumicznym. Wyłaz wystaje
    gdzieś 10 cm ponad lico dachu.
    wyłaz "czapkę", którą zrobiłbym ze styropianu 3cm. Jeden płat przykrywałby wyłaz od
    góry, do tego wąskie paski styro osłaniające boczki. Na to wszystko płachta z foli o
    wymiarze takim, że zachodziła by lekko na lico dachu. Przewiązać to opaską, ścisnąć.
    Jeśli by to zrobić starannie, to wg mnie nie spadło by to z dachu nawet przy sporym
    wietrze.
    Chodzi mi o jakieś ewentualne wykraplanie się wilgoci pod tą "czapką" i rozpoczęcie
    procesów uszkadzających.

    > Nie chciałeś napisać czasem 30cm zamiast 3cm?

    30 to chyba przesada. Jakby taki wielki grzyb wyglądał na dachu :) Pomyślałem że 3 cm
    to będzie pewnie tyle ile dają przyzwoite szyby do pomieszczeń ogrzewanych

    pozdrawiam