  • 11. Data: 2015-10-08 12:39:40
    Temat: Re: Jak docieplić wyłaz dachowy?
    Od: r...@g...com

    W dniu czwartek, 8 października 2015 00:41:03 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Od srodka sie NIE OCIEPLA :)
    > Jezeli dostanie sie tam powietrze z wewnatrz - miedzy styropianem, a oknem
    > wykropli sie woda, ktora nie nadarzy byc odprowadzana przez slaba wentylacje
    > i zacznie tam sie tworzyc plesn / grzyb i inne cuda.
    > pozdr.

    Przesadzasz. To tylko okienko. Jakby teoretycznie przykleił styropian szczelnie,
    przylegająco do okna, zapiankował, to wilgoć z pomieszczenia nie przejdzie do okna. W
    tym przypadku to bez sensu, bo na wiosnę, byłoby kłopotliwe usunięcie tego ;)
    Niemniej ja bym spróbował z kawałkiem styro i obserwował czy się wilgoć nie wykrapla.

  • 12. Data: 2015-10-08 14:00:58
    Od: s...@g...com

> [...]
    > wykropli sie woda, ktora nie nadarzy byc odprowadzana przez slaba wentylacje
    > i zacznie tam sie tworzyc plesn / grzyb i inne cuda.

    Podobnie jak przedpiszcy uważam że tak kategoryczne stwierdzenie nie jest zasadne.

    Mialem ocieplony cały strop w kuchni styropianem. Tymczasowo ale ponad 4 lata tak
    było.
    Po zdjęciu styro nie było ani plesni ani grzyba ani wilgoci.
    Bo tam po prostu nie było cyrkulacji.

    W przypadku tego włązu to po porstu trzeba okleić folią docisnąć styroi zapiankować
    (miedzy folie a styro).

    Na wiosne całośc wyjąć.

    Ale zgadzam się że to raczej obejście i półśrodek i lepiej po prostu ten wyłaz
    wymienić na docelowy lub zmontować taką czapke jaką sobie autor wątka wymyslił.

    Łukasz Sczygiel

  • 13. Data: 2015-10-08 14:02:41
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 8 października 2015 14:01:00 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

> [...]
    wymienić na docelowy lub zmontować taką czapke jaką sobie autor wątka wymyslił.

    A i jeszcze jedno:
    W tej sytuacji to więcej grzyba będzie teraz jak tam zacznie woda sciekać po tym
    kiepskim oknie niż jak było by ocieplone od środka relatywnie szczelnie.

  • 14. Data: 2015-10-08 19:23:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 października 2015 14:02:42 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > A i jeszcze jedno:
    > W tej sytuacji to więcej grzyba będzie teraz jak tam zacznie woda sciekać po tym
    kiepskim oknie niż jak było by ocieplone od środka relatywnie szczelnie.

    Jak ma sprawna wentylacje to nic wielkiego sie nie stanie - predzej czy pozniej
    wyparuje i grzyb nie urosnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2015-10-09 04:28:22
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 8 października 2015 19:23:40 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    kiepskim oknie niż jak było by ocieplone od środka relatywnie szczelnie.

    > Jak ma sprawna wentylacje to nic wielkiego sie nie stanie - predzej czy pozniej
    > wyparuje i grzyb nie urosnie :)
    Oj niekoniecznie.
    Jak sie bedzie skraplac to nie bedzie sucho przez dłuższy czas.
    Wentylacja może nie nadążyć usuwać takich wykroplin na tym oknie/ramie...

  • 16. Data: 2015-10-09 07:53:39
    Od: z...@g...com

    W dniu piątek, 9 października 2015 04:28:25 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

> [...]
    > Jak sie bedzie skraplac to nie bedzie sucho przez dłuższy czas.
    > Wentylacja może nie nadążyć usuwać takich wykroplin na tym oknie/ramie...

    Czyli, jeśli wszystko dobrze zrozumiałem, wniosek jest taki myślałem na początku, że
    bezpieczniej ocieplić od zewnątrz.
    Co do wykraplania wilgoci. Tę sytuację mam już drugi rok i jak do tej pory niczego
    nie ocieplałem. Ale rzeczywiście zimą na dolnej krawędzi wyłazu była zamarznięta
    woda. W tym roku chcę docieplić wyłaz żeby chałupa mi się nie wychładzała

  • 17. Data: 2015-10-09 08:39:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 października 2015 07:53:41 UTC+2 użytkownik z...@g...com
    napisał:

> [...]
    woda. W tym roku chcę docieplić wyłaz żeby chałupa mi się nie wychładzała

    Nie rob sobie jaj tylko wymien na zwykle okno polaciowe :) Tu masz nowe Fakro
    za 660 pln:

    http://allegro.pl/okno-dachowe-fakro-okna-polaciowe-
    orzesze-slaskie-i5691663768.html?bi_s=ads&bi_m=p2,1&
    bi_c=66170

    Tu masz nowe jakiejs mi nieznanej firmy za 500:

    http://allegro.pl/okno-tyrem-polaciowe-dachowe-78-x-
    98-kolnierz-i5714371883.html

    Nie ma sensu sie z tym pierniczyc - jak taki styro bedzie wygladac na
    dachu? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.