  • 1. Data: 2015-10-08 01:20:05
    Temat: Stawianie ścianek g/k od A do Z
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    Witam!
    Czy ktoś z szanownych grupowiczów mógłby wskazać na www sensowny tutorial stawiania
    ścianek z kartongipsu krok po kroku - z zachowaniem wszelkich reguł sztuki i
    niuansów?

    Chciałbym zrobić to porządnie - tak wiem, zatrudnij fachowców - niestety mam wąskie
    okienko, kiedy małżonka z niemowlakiem wybędą na kilka dni z domu - i w tym terminie
    nie udało mi się złapać żadnej ekipy. Stąd plan zrobienia ścianek samodzielnie.

    Wszystko, co w sieci znajduję, komentowane jest dość brutalnie pod artykułami - a
    może jest jakiś instruktaż, pod którym podpisało by się z czystym sumieniem 99%
    rzetelnych fachowców? :-)

    pablo

  • 2. Data: 2015-10-08 07:37:20
    Temat: Re: Stawianie ścianek g/k od A do Z
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-08 o 01:20, Pablo Eldiablo pisze:
> [...]
    może jest jakiś instruktaż, pod którym podpisało by się z czystym sumieniem 99%

    Jako stelaża pod k-g zalecam użyć desek. Drewno konstrukcyjne o
    wymiarach 70x45 albo 63x38 w zupełności wystarczy (są to wymiary
    standardu skandynawskiego i USA). Drewno zbijasz na gwoździe ciesielskie
    (karbowane) albo na wkręty (długości podwójnej grubości desek, czyli co
    najmniej 8-9 cm).

    Potem są dwie szkoły: szkielet obłożyć tylko k-g (na wkręty co 20-30 cm)
    albo najpierw płytę wiórową (polecam MFP zamiast OSB) grubości 12mm, a
    na płytę k-g.

    W szkielet wcisnąć co najmniej 5 cm wełny, żeby dodatkowo wytłumić dźwięki.

    Szczegóły - jak tworzyć szkielet - są opisane w wielu miejscach w
    internecie.

    Praca z drewnem jest o wiele przyjemniejsza niż z metalowym stelażem, no
    i drewno jest znacznie solidniejsze od tych delikatnych aluminiowych
    kątowniczków.

    --
    MN

  • 3. Data: 2015-10-08 08:31:24
    Od: t...@g...com

    W dniu czwartek, 8 października 2015 07:37:22 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    >
    > Praca z drewnem jest o wiele przyjemniejsza niż z metalowym stelażem, no
    > i drewno jest znacznie solidniejsze od tych delikatnych aluminiowych

    To nie są "aluminiowe kątowniczki". Profile są stalowe. Owszem w marketach czy też w
    kiepskich składach, często kupisz tanie badziewne z blachy cienkiej jak papier, ale
    są też dobrej jakości profile z grubszej blachy z tym że droższe.
    Jednak drewniane kątówki wychodzą zawsze najdrożej. To musi być drewno konstrukcyjne,
    sezonowane, i zaimpregnowane. Użycie pierwszych lepszych tańszych kantówek może
    spowodować dodatkowe kłopoty. Ściana będzie pracować bo pękać i skręcać będą z czasem
    kantówki.

    Miałem okazję przykręcać płyty GK na stelażu drewnianym. Okazało się że w celu
    przykręcenia pojedynczej płyty 12,5mm na drewnie potrzeba śrub 35mm, gdyż standardowe
    25mm jak przewidziano na stelaże stalowe, nie wkręcają się na tyle aby schować łeb w
    płycie GKb. Po prostu jest za mało śruby i jak tylko trafiło na miękką część drewna
    to śruba kręciła się w miejscu.

  • 4. Data: 2015-10-08 08:40:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-08 o 08:31, t...@g...com pisze:
> [...]
    płycie GKb. Po prostu jest za mało śruby i jak tylko trafiło na miękką część drewna

    Cena szkieletu drewnianego dla ściany o wymiarach 2.4 x 2.9m to około
    150 zł. Mówię oczywiście o najwyższej jakości skandynawskim drewnie
    konstrukcyjnym, licząc około 1100 zł za m3.

    Jeśli istnieją gdzieś grube solidne elementy konstrukcyjne dla szkieletu
    metalowego - ok. Ja takich nie widziałem w supermarketach.
    Ale te grube będzie jeszcze trudniej obrobić.

    Praca w drewnie to naprawdę sama przyjemność.

    --
    MN

  • 5. Data: 2015-10-08 09:48:13
    Od: t...@g...com

    W dniu czwartek, 8 października 2015 08:40:53 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > Ale te grube będzie jeszcze trudniej obrobić.
    >
    > Praca w drewnie to naprawdę sama przyjemność.

    Oczywiście że praca w drewnie to przyjemność, ale nie impregnowanym. Cięcie
    zaimpregnowanego drewna potrafi nieźle wejść w płuca, gryzie w przełyk. Wiem bo
    obrabiałem modrzew impregnowany robiąc barierkę na balkon. O ile wiercenie otworów w
    drewnie frezem pod rury z nierdzewki nie było upierdliwe bo gruby wiór, tak cięcie
    tarczową piłą ukośnicą już dawało gryzący pył.
    Co do obróbki stalowych. Wystarczą nożyce do blachy ale jak ich się nie posiada to
    można się wspomóc szlifierką kątową tzw. "flexem" czy "boszówką" z cienką tarczą do
    cięcia.

    Te profile marketowe nie dość że cienkie to jeszcze licha powłoka ocynku. A że są
    cienkie to też zdarza się że wkręty nie wkręcają się dostatecznie dobrze i łeb śruby
    zostaje na wierzchu.

  • 6. Data: 2015-10-08 09:57:05
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Jeśli istnieją gdzieś grube solidne elementy konstrukcyjne dla szkieletu
    > metalowego - ok. Ja takich nie widziałem w supermarketach.

    Jak nie a elementy do robienia ościeżnic.
    Kupić spawarkę i zespawać.
    Wtedy będzie najlepiej trzmać.
    Potem przyjdzie zima sciany się ruszą milimter i tak wszystko popęka

    Ludzie a czy wy czasami nie przesadzacie?
    Byłem w USA przez 2,5 roku i tam rozkochałem się w GK :)
    Chociaż czasami nasza miłość jest trudna.
    Tam szkielet w domach jest robiony z drewna (taniej) lub metalowych stelaży w
    publicznych budynkach (przepisy przeciwpożarowe).
    I podwójne płyty daje się również tylko w budynkach użyteczności poblicznej ze
    względu na p.poż.

    Stelaż drewniany
    - w PL droższy (podobno)
    - trzeba mieć narzędzia lub dłużej to trwa jak trzeba coś uciąć
    - drewno jest krzywe i czasami trzeba przewalić kupę żeby wybrać 20 sztuk prostych

    Stelaż metalowy
    - w PL tańszy (podobno)
    - wystarczą nożyce do metalu, kilka sekund i element docięty na wymiar
    - są PROSTE i trzymają ten parametr pod warunkiem że się na nie uważa

    Jak mam wszystkie ścianki zrobione na zwykłych marketowych profilach.
    Sztywność nie daje stelaż tylko płyta.

    ps
    Byłem wczoraj w Castoramie i na płytkach widzę jakąś taśmę do uszczelniania naroży w
    łazienkach i zastanawiam się czy to nie jest wyciąganie pieniędzy.

    Jak byłem w USA to przez pierwszy rok byłem od demolki.
    I ja tam nigdy nie widziałem żeby woda dostała się pod płytki.
    Bo jak by się dostała to płyta GK rozleciała by się a drewno zgniło.
    A ja przez dwa lata może raz coś takiego się zdarzyło

    A w PL fuga ze srebrem, folia w płynie, taśmy uszczelniające i inne rzeczy żeby tylko
    wyciągnąć kasę.

  • 7. Data: 2015-10-08 10:37:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    Skierowałem człowieka tutaj z innej grupy, zadał konkretne pytanie a tu dyskusja co
    lepsze.
    Jeśli możecie to napiszcie mu jak to się robi czy podajcie linki z instrukcjami itp.
    Jakiś czas temu Marek chyba dość dokładnie opisywał co i jak bo z tego co pamiętam to
    w Austrii czy innych Niemcach przy tym pracował.

  • 8. Data: 2015-10-08 10:48:39
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 8 października 2015 10:37:52 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Skierowałem człowieka tutaj z innej grupy, zadał konkretne pytanie a tu dyskusja co
    lepsze.

    ty sie ciesz ze nie zeszło na zawartosc cukru w czipsach albo o własciwoscvi powłoki
    ekwipotencjalnej atomu kobaltu :-)

    b.

  • 9. Data: 2015-10-08 10:55:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    lepsze.
    > Jeśli możecie to napiszcie mu jak to się robi czy podajcie linki z instrukcjami

    http://budowairemont.knauf.pl/birw/172-%C5%9Acianki+
    dzia%C5%82owe+.html

    http://www.rigips.pl/systemy-rigips,ScianyDzialowe.h
    tm#1

    Tu ma wszystkie rodzaje z opisami po kliknieciu, np.:

    http://www.rigips.pl/system-rigips,60328,ScianyDzial
    owe,wszystkie,0,sciana-dzialowa-33502.htm

    Jedna sprawa to sama konstrukcja scianki, druga to szpachlowanie. Z tasm
    laczacych KG polecam TYLKO I WYLACZNIE produkty Straight Flexa, czyli
    na proste laczenia - tasme tuff tape:

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =tuff+tape&bmatch=s0-hou-1-4-0907

    Na na rozniki tasme midflex (absolutnie zadnych smiesznych aluminiowych
    katowniczkow!):

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =midflex&bmatch=s0-uni-1-4-0907

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2015-10-08 10:55:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 października 2015 10:48:41 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > ty sie ciesz ze nie zeszło na zawartosc cukru w czipsach albo o własciwoscvi
    powłoki ekwipotencjalnej atomu kobaltu :-)

    Wzglednie religii, te tematy w ogole pomijam i nie wiem co tam sie wyprawia
    ale chyba sporo, bo dlugie sa ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.