  • 11. Data: 2015-10-08 11:08:24
    Temat: Re: Stawianie ścianek g/k od A do Z
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-08 o 10:55, Adam Sz. pisze:
    > Na na rozniki tasme midflex (absolutnie zadnych smiesznych aluminiowych
    > katowniczkow!):

    Zaskoczyłeś mnie. Serio jest lepsza od metalowych kątowników? Na czym
    polega przewaga?

    --
    MN

  • 12. Data: 2015-10-08 11:18:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 października 2015 11:08:24 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Zaskoczyłeś mnie. Serio jest lepsza od metalowych kątowników? Na czym
    > polega przewaga?

    1000 x latwiejszy i szybszy montaz, wykonczenie i trwalosc.

    Montaz -> smarujesz wnetrze naroznika (on jest dosc sztywny i gruby) gipsem
    o konsystencji smietany - pedzlem, jak wysmarujesz - nakladasz na naroznik
    i "wyciskasz" nadmiar gipsu (czyli przelatujesz szpachelka z gory na dol
    mocno dociskajac, a potem jeszcze od naroza w kierunku do sciany). Zawsze
    wychodzi idealny kat, nic sie nie odspaja jak przy narozniku metalowym,
    no i nie musisz miec idealnie przygotowanego z plyt kata, zeby sie zmiescil
    naroznik - midflex jest duzo szerszy od metalowego.

    Wykonczenie - zawsze mialem problem z metalowym katownikiem bo zeby wyszedl
    idealny naroznik to trzeba go bylo cienko zasmarowac gipsem. Jak cienko to
    taki gips czesto sie odspajal, co potem bylo widac po pomalowaniu.
    Midflexa nie musisz calego pokrywac gipsem - on sie idealnie daje malowac
    i po wyschnieciu farby nie widac roznicy, a naroznik wyglada perfekt.

    Trwalosc - wiadomo, w obu przypadkach jak przywalisz czyms ciezkim to sie
    zrobi dziura, tylko w przypadku naroznika metalowego ten potrafi sie
    odspoic na wiekszej dlugosci, midflex sie nie odspoi. Midflex jest mega
    mocny i oprocz samego wygladu naroznika - bardzo go wzmacnia. Robilem cale
    poddasze (8 okien dachowych etc) na tych tasmach i po 3 latach zero rys,
    nic nie peka etc. A robilo sie swietnie. Jak poczytasz w sieci to wszyscy
    wykonawcy maja dokladnie takie same spostrzezenia - kup, zrob i sam sie
    przekonasz jakie te tasmy sa genialne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2015-10-08 11:22:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 października 2015 11:08:24 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Zaskoczyłeś mnie. Serio jest lepsza od metalowych kątowników? Na czym
    > polega przewaga?

    No i jeszcze zapomnialem o najwazniejszym - midflex dopasowuje sie do kata
    naroznika - obojetnie czy robisz naroze 90stC, czy kat rozwarty, czy ostry.
    Tniesz nozyczkami, wiec jak gdzies sie zbiegaja trzy naroza (np. laczenie
    dwoch scian polaciowych z sufitem) to dopasowanie tego na sucho to "pikus".
    Wszystko wychodzi idealnie i robi sie latwo. Polowe metalowych katownikow
    zawsze mialem pokrzywione i pogiete nim dotarly na swoje miejsce ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2015-10-08 17:45:36
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 października 2015 10:55:05 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > http://budowairemont.knauf.pl/birw/172-%C5%9Acianki+
    dzia%C5%82owe+.html

    > http://www.rigips.pl/systemy-rigips,ScianyDzialowe.h
    tm#1

    > Tu ma wszystkie rodzaje z opisami po kliknieciu, np.:
    >
    > http://www.rigips.pl/system-rigips,60328,ScianyDzial
    owe,wszystkie,0,sciana-dzialowa-33502.htm

    > Jedna sprawa to sama konstrukcja scianki, druga to szpachlowanie. Z tasm
    > laczacych KG polecam TYLKO I WYLACZNIE produkty Straight Flexa, czyli
    > na proste laczenia - tasme tuff tape:
    >
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =tuff+tape&bmatch=s0-hou-1-4-0907

    > Na na rozniki tasme midflex (absolutnie zadnych smiesznych aluminiowych
    > katowniczkow!):
    >
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =midflex&bmatch=s0-uni-1-4-0907

    No wielkie dzięki! :-)
    Właśnie czegoś takiego, jak ze strony Knaufa potrzebowałem - zwięźle i konkretnie co
    i jak :-)

    pablo

  • 15. Data: 2015-10-08 21:54:50
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2015-10-08 o 01:20, Pablo Eldiablo pisze:
    > Witam!
    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów mógłby wskazać na www sensowny tutorial stawiania
    ścianek z kartongipsu krok po kroku ...

    mając podobny do Twojego problem, często korzystałem z informacji
    zawartych na http://porady-montera.eu/
    Gość ma talent i sporo potrafi, sporo skorzystałem z jego bloga, może i
    Tobie się przyda

    Pozdrawiam

    ps. pochwalę się, a co ;)
    chociaż na początku prac podchodziłem do K-G jak pies do jeża, to jednak
    po sporej dawce lektury, kilku spapranych płytach, oprócz ścianek
    popełniłem nawet coś takiego :

    http://v041109.home.net.pl/pliki/tata/imag0162.jpg
    http://v041109.home.net.pl/pliki/tata/imag0165.jpg

  • 16. Data: 2015-10-08 23:30:00
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 października 2015 21:54:55 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:
> [...]
    > chociaż na początku prac podchodziłem do K-G jak pies do jeża, to jednak
    > po sporej dawce lektury, kilku spapranych płytach, oprócz ścianek

    ..i kolejny link do bookmarków ;-)
    WIELKIE dzięki!
    pablo

  • 17. Data: 2015-10-09 22:04:07
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 października 2015 23:30:02 UTC+2 użytkownik Pablo Eldiablo > ..i
    kolejny link do bookmarków ;-)

    Ja poogladalem sobie filmiki tego gawedziarza. Zwraca uwage na duzo szczegulow.
    https://www.youtube.com/user/GipsKartonITD

    Na poczatku troche bylo zdziwienia ze nie wychodzilo tak latwo jak na filmie ale
    dalem rade.