    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 8 Oct 2015 00:48:13 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Stawianie ścianek g/k od A do Z
    From: t...@g...com

    W dniu czwartek, 8 października 2015 08:40:53 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    stawiania ścianek z kartongipsu krok po kroku - z zachowaniem wszelkich reguł sztuki
    i niuansów?

    wąskie okienko, kiedy małżonka z niemowlakiem wybędą na kilka dni z domu - i w tym
    terminie nie udało mi się złapać żadnej ekipy. Stąd plan zrobienia ścianek
    samodzielnie.

    a może jest jakiś instruktaż, pod którym podpisało by się z czystym sumieniem 99%
    rzetelnych fachowców? :-)

    też w kiepskich składach, często kupisz tanie badziewne z blachy cienkiej jak papier,
    ale są też dobrej jakości profile z grubszej blachy z tym że droższe.
    konstrukcyjne, sezonowane, i zaimpregnowane. Użycie pierwszych lepszych tańszych
    kantówek może spowodować dodatkowe kłopoty. Ściana będzie pracować bo pękać i skręcać
    będą z czasem kantówki.

    przykręcenia pojedynczej płyty 12,5mm na drewnie potrzeba śrub 35mm, gdyż standardowe
    25mm jak przewidziano na stelaże stalowe, nie wkręcają się na tyle aby schować łeb w
    płycie GKb. Po prostu jest za mało śruby i jak tylko trafiło na miękką część drewna
    to śruba kręciła się w miejscu.

    > Cena szkieletu drewnianego dla ściany o wymiarach 2.4 x 2.9m to około
    > 150 zł. Mówię oczywiście o najwyższej jakości skandynawskim drewnie
    > konstrukcyjnym, licząc około 1100 zł za m3.
    >
    > Jeśli istnieją gdzieś grube solidne elementy konstrukcyjne dla szkieletu
    > metalowego - ok. Ja takich nie widziałem w supermarketach.
    > Ale te grube będzie jeszcze trudniej obrobić.
    >
    > Praca w drewnie to naprawdę sama przyjemność.
    >
    > --
    > MN

    Oczywiście że praca w drewnie to przyjemność, ale nie impregnowanym. Cięcie
    zaimpregnowanego drewna potrafi nieźle wejść w płuca, gryzie w przełyk. Wiem bo
    obrabiałem modrzew impregnowany robiąc barierkę na balkon. O ile wiercenie otworów w
    drewnie frezem pod rury z nierdzewki nie było upierdliwe bo gruby wiór, tak cięcie
    tarczową piłą ukośnicą już dawało gryzący pył.
    Co do obróbki stalowych. Wystarczą nożyce do blachy ale jak ich się nie posiada to
    można się wspomóc szlifierką kątową tzw. "flexem" czy "boszówką" z cienką tarczą do
    cięcia.

    Te profile marketowe nie dość że cienkie to jeszcze licha powłoka ocynku. A że są
    cienkie to też zdarza się że wkręty nie wkręcają się dostatecznie dobrze i łeb śruby
    zostaje na wierzchu.