  • 1. Data: 2015-10-12 19:18:27
    Temat: Jaki pomysł na kominki wentylacyjne od instalacji kanalizacyjnej?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W projekcie są odpowietrzenia kanalizacji - klasycznie w górę i przez dach.

    Macie jakiś pomysł, jak nie przebijać dachu? Po co psuć jego szczelność
    takimi duperelami...

    Może by tak jakieś zawory jednostronne gdzieś na strychu? Strych będzie
    nieocieplony i nieogrzewany. Latem gorąco, zimą lodownia.

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-10-12 19:26:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 października 2015 19:18:29 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > W projekcie są odpowietrzenia kanalizacji - klasycznie w górę i przez dach.
    >
    > Macie jakiś pomysł, jak nie przebijać dachu? Po co psuć jego szczelność
    > takimi duperelami...

    dałem jeden taki, i na strychu wszystiw wyjscia z kanalizy z tym połącze

    > Może by tak jakieś zawory jednostronne gdzieś na strychu? Strych będzie
    > nieocieplony i nieogrzewany. Latem gorąco, zimą lodownia.

    jak i u mnie :)

    b.

  • 3. Data: 2015-10-12 20:35:42
    Od: w...@g...com

    > Może by tak jakieś zawory jednostronne gdzieś na strychu? Strych będzie
    > nieocieplony i nieogrzewany. Latem gorąco, zimą lodownia.

    A nie będzie smrodu na strychu ?

    Sprawdź, jak to robią w domach pasywnych, tam zdaje się w dachu nie ma żadnej dziury.

    pzdr
    Bogdan

  • 4. Data: 2015-10-12 21:20:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 października 2015 19:26:56 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > dałem jeden taki, i na strychu wszystiw wyjscia z kanalizy z tym połącze

    taki tzn http://allegro.pl/kominek-wentylacyjny-110-do-kazdej
    -blachodachowki-i5497574021.html

    taki, sie linku nie wkleil

    b.

  • 5. Data: 2015-10-13 07:34:24
    Od: EiNStEiN <e...@i...pl>

    W dniu 2015-10-12 o 20:35, w...@g...com pisze:

    > A nie będzie smrodu na strychu ?
    >
    > Sprawdź, jak to robią w domach pasywnych, tam zdaje się w dachu nie ma żadnej
> [...]
    Witam
    Ujmę to tak. Przez 10 lat mieszkałem w budynku, który wybudował
    deweloper, budynek trzypiętrowy. Ja mieszkałem na pietrze drugim. Na 3
    piętrze w łazience pion zakończony był napowietrznikiem. Przez kilka lat
    był spokój, ale do czasu, aż napowietrznik przestał spełniać swoją rolę.
    W momencie spustu wody do wc piętro wyżej, wysysało mi wodę z wszystkich
    syfonów. To oznaczało smród. Zarządca kombinował z wydłużeniem rury
    kanalizacyjnej, wymianą napowietrznika itp. ale to tylko było
    rozwiązanie tymczasowe. Nikt nie chciał się podjąć przewiertu przez
    strop na strych nieużytkowy a dalej ponad powierzchnię dachu.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2015-10-13 07:44:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > A nie będzie smrodu na strychu ?
    >
    > Sprawdź, jak to robią w domach pasywnych, tam zdaje się w dachu nie ma żadnej
    dziury.

    Te zawory jednostronne podobno da się zamontować nawet w łazience.
    Podobno przepuszczają powietrze tylko do rury.

    --
    MN

  • 7. Data: 2015-10-13 08:16:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-13 o 07:44, Marcin N pisze:

    > Te zawory jednostronne podobno da się zamontować nawet w łazience.
    > Podobno przepuszczają powietrze tylko do rury.

    Znalazłem informację, że wywiewka przez dach jest wymagana. Co najmniej
    jedna:
    http://ladnydom.pl/budowa/1,106582,2567316.html

    Zgaduję więc, że domy pasywne też taką mają. Szkoda, że nie da się tego
    uniknąć... Znaczy można, ale może to rodzić kłopoty w przyszłości.

    --
    MN

  • 8. Data: 2015-10-13 09:24:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 08:16:47 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Zgaduję więc, że domy pasywne też taką mają. Szkoda, że nie da się tego
    > uniknąć... Znaczy można, ale może to rodzić kłopoty w przyszłości.

    Ale co Ci taki kominek przeszkadza - szczegolnie, ze jak piszesz, ze dach
    bedzie nad nieogrzewanym strychem?? To jest zaden mostek :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2015-10-13 10:26:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-13 o 09:24, Adam Sz. pisze:

    > Ale co Ci taki kominek przeszkadza - szczegolnie, ze jak piszesz, ze dach
    > bedzie nad nieogrzewanym strychem?? To jest zaden mostek :)

    Chodzi o stronę wizualną. Dach bez żadnego komina i okna. Idealnie
    gładki. Z rurą od kibla... ;)

    --
    MN

  • 10. Data: 2015-10-13 11:22:09
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2015-10-12 19:18, Marcin N pisze:

    > Macie jakiś pomysł, jak nie przebijać dachu? Po co psuć jego szczelność
    > takimi duperelami...

    Napowietrzacz kanalizacji.