  • 11. Data: 2015-10-13 13:10:46
    Temat: Re: Jaki pomysł na kominki wentylacyjne od instalacji kanalizacyjnej?
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 12.10.2015 o 19:18, Marcin N pisze:
    > W projekcie są odpowietrzenia kanalizacji - klasycznie w górę i przez dach.
    >
    > Macie jakiś pomysł, jak nie przebijać dachu? Po co psuć jego szczelność
    > takimi duperelami...
    >
    > Może by tak jakieś zawory jednostronne gdzieś na strychu? Strych będzie
    > nieocieplony i nieogrzewany. Latem gorąco, zimą lodownia.

    a jak by zakończyć kominek pod dachówką? tz przejść przez membranę,
    uszczelnić i zostawić ~1cm pod dachówką(zwykłą, czy systemową
    wentylacyjną) Mi by taka opcja pasowała ponieważ taki kominek to byłby
    jedyny komin na dachu, ale czy sobie nie zaszkodzę bardziej? membrana
    nie ucierpi będąc narażona na wyziewy kanalizacyjne?

  • 12. Data: 2015-10-13 13:14:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 10:26:28 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Chodzi o stronę wizualną. Dach bez żadnego komina i okna. Idealnie
    > gładki. Z rurą od kibla... ;)

    Problemy pierwszego swiata ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2015-10-13 13:20:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-13 o 13:10, albercik pisze:

> [...]
    > jedyny komin na dachu, ale czy sobie nie zaszkodzę bardziej? membrana
    > nie ucierpi będąc narażona na wyziewy kanalizacyjne?

    W sumie to całkiem niezły pomysł.
    Dachówka wentylacyjna nie szpeci tak jak rura. Za to będzie wyglądać,
    jakby się wypaczyła... hmm.

    --
    MN

  • 14. Data: 2015-10-13 16:13:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 10:26:28 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Chodzi o stronę wizualną. Dach bez żadnego komina i okna. Idealnie
    > gładki. Z rurą od kibla... ;)
    To pokombinuj z jakąś kratką wentylacyjna czy inna szczelina gdzieś w okolicach
    podbitki np

  • 15. Data: 2015-10-13 16:54:16
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 16:13:31 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > To pokombinuj z jakąś kratką wentylacyjna czy inna szczelina gdzieś w okolicach
    podbitki np

    wy tak nie kombinujcie :) Przepisy mowią:
    § 125. 1. Przewody spustowe (piony) grawitacyjnej instalacji kanalizacyjnej powinny
    być wyprowadzone jako przewody wentylujące ponad dach, a także powyżej górnej
    krawędzi okien i drzwi znajdujących się w odległości poziomej mniejszej niż 4 m od
    wylotów tych przewodów.
    2. Nie jest wymagane wyprowadzanie ponad dach wszystkich przewodów wentylujących
    piony kanalizacyjne, pod następującymi warunkami:
    1) zastosowania na pionach kanalizacyjnych niewyprowadzonych ponad dach urządzeń
    napowietrzających te piony i przeciwdziałających przenikaniu wyziewów z kanalizacji
    do pomieszczeń,
    2) wyprowadzenia ponad dach przewodów wentylujących:
    a) ostatni pion, licząc od podłączenia kanalizacyjnego na każdym przewodzie
    odpływowym,
    b) co najmniej co piąty z pozostałych pionów kanalizacyjnych w budynku.
    3. Wprowadzanie przewodów wentylujących piony kanalizacyjne do przewodów dymowych i
    spalinowych oraz do przewodów wentylacyjnych pomieszczeń jest zabronione.
    4. W przypadku gdy wysokość przewodu spustowego (pionu) grawitacyjnej instalacji
    kanalizacyjnej przekracza 10 m, podłączenia podejść na najniższej kondygnacji powinny
    spełniać wymagania Polskiej Normy dotyczącej projektowania instalacji
    kanalizacyjnych.

    i tyle trzeba zrobic, trudno.

    b.