    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 5 Apr 2015 14:22:54 -0700 (PDT)
    <551fc28f$0$8382$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <551fdc4a$0$8387$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <5520047f$0$2202$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <55200bf4$0$18194$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <b...@g...com>
    <2...@g...com>
    <a...@g...com>
    <2...@g...com>
    Subject: Re: Ceny zbiorniki?1w CWU
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 5 kwietnia 2015 09:04:19 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    się wam nie ocielił? Oby Ci służył jak najdłużej. Moje doświadczenia z emaliowanymi
    są na poziomie 4-5 lat i do wymiany. Teraz mam z kwasówki. Chyba już z 6-7 lat i nie
    przecieka. Ile wytrzyma się zobaczy a może nie zobaczę bo prędzej zejdę.

    > To nie moj fart. Niech inni napisza ile uzywaja emaliowanych baniakow. Jakby
    > tak kazdy mial wydawac co 4-5 lat 3-5k na nowy baniak to by rynek przejely
    > baniaki z nierdzewki totalnie i emaliowane przestalyby istniec :-)
    >
    > Inna sprawa ze ja grzeje wode tylko do 45stC, jak grzejesz wyzej to wzrasta
    > (mooocno) ryzyko szybszej korozji :)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Moje doświadczenie opiera się na obserwacji mniejszych emaliowanych zbiorników.
    Takich w okolicach 80l. Woda łódzka miejska. Pierwsze przecieki pojawiały się po 3-4
    latach. Niby gwarancja na zbiornik dłuższa ale jej wyegzekwowanie praktycznie
    niemożliwe ze względu na koszt wymiany elektrod. Na chłopski rozum warstwa szkła
    powinna zabezpieczyć zbiornik na czas przekraczający długość życia człowieka.
    Praktycznie emalia jako warstwa antykorozyjna nie działała. Jak by to był jeden
    bojler to można by twierdzić że miałem pecha. Ale jak trzy się dziurawią w podobnym
    czasie to już nie pech. Na pewno eksploatacja przy temperaturze ok 70 stopni
    przyspieszyła korozję. Na zaprzyjaźniony złomie często widzę bojlery. Mają mało albo
    wcale nie zniszczone obudowy. Pamiętam pierwszy bojler. Wytrzymał ponad 10 lat. Po
    tylu latach pomimo że nie był celowo niszczony wyglądał na stary. Farba na nim
    zżółkła. A te na złomie bielutkie jak by wczoraj były pomalowane. Moim celem nie jest
    tak dla sportu wkurwienie kogoś. Ale jeśli mnie emaliowane średnio wytrzymywały 4-5
    lat to nie napiszę że 10-15 żeby ktoś się lepiej poczuł.