  • 1. Data: 2009-08-31 13:01:23
    Temat: Cięcie płyty mdf domowym sposobem
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Muszę wyciąć kilka półek, z płyty mdf.
    Problem w tym, że nie mam pojęcia jak to zrobić.
    Muszę uciąć krawędź 1m i to najlepiej tak
    by brzegi były w miarę ładne.
    Właściwie mam tylko małą piłę tarczową (to
    się u mnie "krajzega" nazywa), i jakieś ręczne.
    Z tym tylko, że tą tarczówką to chyba nie uda mi się uzyskać
    prostych krawędzi.

    Dzięki za wszelki pomysły

  • 2. Data: 2009-08-31 13:52:36
    Temat: Re: Cięcie płyty mdf domowym sposobem
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    Radek D wrote:
    > Witam!
    >
    > Muszę wyciąć kilka półek, z płyty mdf.
    > Problem w tym, że nie mam pojęcia jak to zrobić.

    idziesz do stolarza wzglednie castoramy / leroy i tam ci docinaja tanio i
    idealnie.

  • 3. Data: 2009-08-31 14:45:43
    Od: "Slavinka" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Koteczek" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > idziesz do stolarza wzglednie castoramy / leroy i tam ci docinaja tanio i
    > idealnie.

    Albo w Praktikerze.

  • 4. Data: 2009-08-31 17:55:01
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Płyta, którą mam to właśnie odpad z takiego wycinania.
    Problem w tym, że ten odpad to prawie cała płyta, która
    mi się do auta nie zmieści, a wypożyczenie przyczepki jest
    droższe niż cała ta zabawa.

  • 5. Data: 2009-08-31 18:12:51
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Z tym tylko, że tą tarczówką to chyba nie uda mi się uzyskać
    > prostych krawędzi.

    Zależy jaka. Kumpel ma taką niedużą marki Bosch i bardzo ładnie tnie się na
    tym płyty. Tak naprawdę to chyba zależy głównie od tarczy. Ja bym na Twoim
    miejscu spróbował na jakimś nieduzym kawałku.

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 6. Data: 2009-09-01 05:15:57
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Utnij swoją "krajzegą" byle jak z zapasem 2-3 cm, zapakuj do auta i śmiagaj
    do stolarza, który utnie resztę prosto.
    Drugie wyjście to załóż tarczę widiową (obroty przynamniej 5000/min) do tego
    przykładnica aby nie prowadzić ręką i spróbuj, ale należy liczyć się z tym,
    że pierwsze klika cięć będzie nienajwyższej jakości.
    Jacek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4385
    (20090831) __________

  • 7. Data: 2009-09-01 13:39:47
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 31 Sie, 15:01, Radek D <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > się u mnie "krajzega" nazywa), i jakieś ręczne.
    > Z tym tylko, że tą tarczówką to chyba nie uda mi się uzyskać

    Po pierwsze kup sobie do tej tarczówki dobrą, ostrą tarczę z
    najdrobniejszymi ząbkami jakie znajdziesz i jakie wytrzyma Twój budżet
    (bo niestety ilość zębów tarczy jest proporcjonalna do jej ceny).
    Jak już będziesz miał tą tarczę, to spróbuj na kawałku tej płyty
    (choćby na tej części, która ma być odcięta jako odpad), jak tnie i
    czy takie strzępienie jest akceptowalne. Jeśli tak, to super, jeśli
    nie - kombinujemy dalej.
    Pierwszy zbójecki sposób na uniknięcie strzępienia, to przyklejenie na
    "odpiłowej" stronie płyty zwykłej żółtej taśmy malarskiej (trzeba ją
    przykleić dokładnie i starannie, najlepiej na dokładnie wytartą
    powierzchnię) i cięcie przez tą taśmę.
    Drugi - mocne skręcenie płyty ściskami stolarskimi razem z drugą płytą
    (sklejką, deską, czymkolwiek, byle miało równą, dobrze przylegającą
    płaszczyznę) i cięcie tego równocześnie, między płytami nie ma siły,
    żeby wystrzępiło, nawet tępą piłą.

    A swoją drogą - do wyrzynarki kupuję noże typu "czyste cięcie", które
    się do takich prac dość dobrze sprawdzają, strzępią minimalnie, może
    da się kupić do ręcznej tarczówki taką tarczę? Ktoś widział? W
    przypadku noża, o ile normalny ma zęby rozchylane na boki, tak ten
    "czyste cięcie" jest ze dwa razy grubszy, zęby są wogóle
    nierozchylone, a jedynie wycinane w grubości noża, raz z jednej jego
    strony raz z drugiej. NIe widzę przeszkód, żeby coś takiego zrobić na
    obwodzie tarczy, pytanie tylko, czy ktoś to produkuje.

    J.