  • 11. Data: 2023-02-20 11:59:56
    Temat: Re: Ciekawa informacja z Anglii
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

> [...]
    > mieszkania na osobę. Średnia w EU to 40m2, większość "zachodu" ma
    > średnią ponad dwa razy większą niż w PL. Ta sytuacja spowoduje,
    > że jak wyjdziemy z kryzysu i ludzie odzyskają zdolność kredytową
    > to będą wymieniali "klitki" na większe mieszkania/domy. Ceny
    > lepszych/większych lokalizacji wzrosną, gorsze (jak będą w dobrej
    > lokalizacji) pójdą do rozbiórki. Te w gorszych lokalizacjach
    > będzie można kupić/wynająć za grosze. Są miejsca w Polsce gdzie za
    > dwu pokojowe mieszkanie w 4 piętrowym bloku z miejskim
    > ogrzewaniem i ciepłą wodą płaci się za wynajem 200-500 zł

    Coraz bardziej bedzie decydowała jeszcze jedna sprawa - koszty
    utrzymania. Czym wiekszy budynek tym bardziej na wartosci beda zyskiwac
    dobrze ocieplone domy a te gorzej ocieplone beda musiały w cenie
    uwzgledniac przyszła modernizacje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 12. Data: 2023-02-20 20:25:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 20 lutego 2023 o 04:36:38 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:757ce092-da91-4a49...@googlegroups.com>
    > czyli lokomotywy stanieją?
    >
    > to na pl.biznes.banki temat
    > --
    > Piter
    >
    > #jebać fliperów pasożytów hieny cmentarne
    Obniżka cen lokomotyw to inny mechanizm. W Polsce usanski kryzys w nieruchomościach
    jest niemożliwy do zrobienia. Przede wszystkim nie ma w Polsce 12-15% afropolakow i
    nie ma bardzo opalonego prezydenta który zarządzi ułatwienia w uzyskiwaniu kredytów
    przez braci w kolorze. Do tego tam 60% ludzi żyje w swoich nieruchomościach a w
    Polsce 84 a z tymi z ostatniego rozdania kredytowego na mieszkanie pewno 85%. Tam
    mieszkania zawsze były budowane/kupowane według wartości rynkowej a tutaj bardzo dużą
    pula mieszkań została kupiona na ze niewielki ułamek ich wartości. Tam kolorowi
    którzy wzięli kredyty hipoteczne nie mające praktycznie żadnych zabezpieczeń
    uruchomili maszynę do budowania nieruchomości. Potem okazało się że kredyty nie są
    spłacane. Dużą podaż i mały popyt spowodował spadek cen o 50%. Potem podlaczyly się
    banki. Od tych co mieli spłacone mniej niż 50% kredytu poprosiły o wskazanie
    dodatkowego zabezpieczenia. Opuszczenie nieruchomości za odszkodowaniem liczonym
    według aktualnej wartości rynkowej proporcjonalnie do wielkości zadłużenia. Ci co
    mieli spłacone więcej niż połowę zostali podpuszczeni że płacą raty jak od wartości
    sprzed krachu za coś warte aktualnie połowę. I wielu poszło na układ zdania
    mieszkania do banku, przyjęcia niewielkiej kwoty z nadpłaty ponad 50% i ogłosiło
    upadłość konsumencka. Banki " rozumiejąc trudną sytuację" zaproponowały wydumanym że
    do momentu sprzedaży nowemu klientowi będą mogli w tych nie swoich nieruchomościach
    mieszkać za koszt mediów bez czynszu. Banki oszczędziły w ten sposób ogromne
    pieniądze bo darmo zyskały stróżów. Inaczej musiały by wynajmować firmy
    ochroniarskie. Jak się w kilka lat sytuacja unormowała to banki zaczęły sprzedawać
    nieruchomości drożej niż kosztowały przed obniżka. Zarobiły 50%. W Polsce taki numer
    nie przejdzie chociażby dlatego że banki nie są przygotowane na przejmowanie w dużych
    ilosciach nieruchomości. U nas ceny nieruchomości obniży demografia. Już mamy za
    dużo mieszkań w stosunku do zapotrzebowania. Właściciele już zaczynają sobie żyły
    otwierać widząc co się dzieje. W szczycie wyprzedaży woda w Wiśle będzie miała
    czerwony kolor.

  • 13. Data: 2023-02-20 20:32:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 20 lutego 2023 o 07:18:21 UTC+1 Ghost napisał(a):

    > co to jest "wiekszosc zachodu"?
    > Skad wnioskowanie, ze jak kryzys przenminie ludzie pozbeda sie malych a
    > kupia duze? Przed kryzysem proces byl odwrotny, mieszkania malaly.
    Z pozbywaniem się małych będzie duży problem. Łatwo tutaj napisać że ludzie będą
    kupowali większe mieszkania żeby sobie poprawić warunki życia bo mieszkają w
    mniejszych. Większość ludzi nie sra kasą. Żeby kupić większe najpierw będą musieli
    sprzedać mniejsze. W tych samych portalach informacyjnych pojawiają się artykuły że w
    tej chwili jest niewielkie załamanie i że za chwilę wszystko wróci do normy i na
    mieszkaniach będzie można tylko zarobić. A w innym miejscu że na sprzedaż mieszkania
    czeka się teraz kilka miesięcy i że bez znaczącego ograniczenia apetytu na kasę
    sprzedać się nie da.

  • 14. Data: 2023-02-20 20:46:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 20 lutego 2023 o 10:28:15 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > polskich mieszkań. Zgodnie z zaleceniami Unii Europejskiej gospodarstwo
    > domowe powinno mieć do dyspozycji co najmniej jeden pokój dzienny oraz
    > osobne sypialnie dla: dorosłych singli, dorosłych par oraz maksymalnie
    > dwójki dzieci poniżej 12. roku życia i dwójki nastolatków tej samej płci.
    > Nastoletni brat i siostra powinni mieć już osobne pokoje. Jeżeli powyższe
    > warunki nie są spełnione, mieszkanie uznaje się za przeludnione. W świetle
    > tej definicji udział ludności mieszkającej w przeludnionych mieszkaniach w
    > Polsce jest o wiele wyższy niż w Europie i wynosi 36,9%, podczas gdy

    ropy/

    > Więcej masz tutaj:
    >
    > https://forsal.pl/nieruchomosci/artykuly/8077472,pol
    ska-rzeczywistosc-mieszkaniowa-na-tle-europy-w-czym-
    jestesmy-gorsi-a-w-czym-lepsi-od-innych-krajow.html

> [...]
    > przez rząd w 2016 r. Narodowym Programie Mieszkaniowym zapisano, że jednym
    > z mierników osiągnięcia zapisanych w nim celów jest liczba mieszkań
    > przypadająca na 1000 mieszkańców. Do 2030 r. ten wskaźnik ma osiągnąć
    > poziom 435, czyli tyle ile wynosiła średnia Unii Europejskiej. Dodajmy, że
    > punktem wyjścia był wskaźnik z 2014 r, który wynosił 363. Natomiast jak
    > wynika z rządowego sprawozdania, w 2019 r. osiągnął on już poziom 386."
    >

    > (...) ciach bzdury
    > Piszesz bajki, powyżej ma wykresy, tabelki, statystyki stojące w

    Nie mieszaj jednostkowego przypadku do statystyki. W miarę wymierania wyżu
    demograficznego bez budowania nowych wskaźniki takie jak ilość osób na izbę będą się
    poprawiały. Za dwa lata będzie już znaczącą zmiana bo przez dwa lata umrze około
    miliona ludzki zostanie po nich teoretycznie pół miliona mieszkań czyli ileś milionów
    izb pojawi się w liczniku a ilość ludzi w mianowniku zmaleje. Poza tym czy teraz
    budowane mieszkania są takie super? Gdyby było dobrze to by nie powstało określenie
    patodeweloperka. Apartament dwupoziomowy na sześciu metrach kwadratowych. Trzy
    pokoje na 40m?. Za komuny z czasów gierka mieszkanie dwupokojowe nie mogło być
    mniejsze niż 40metrow kwadratowych a kawalerka chyba 27 metrowym najmniej mogła mieć.
    Do tego mało kto kupi wieksze mieszkanie zanim nie sprzeda tego co w nim mieszka. W
    tej chwili szybko i dobra cena jest niemożliwa do stworzenia kombinacją. Tak wiem ci
    co wynajmują będą mogli kupić swoje. W tej chwili właściciele wynajmowanych mieszkań
    zadbali żeby najemcy nie mieli pieniędzy na zakup swojego. Nie dziwię się im bo jak
    się najemca wyprowadzi to znalezienie nowego może być teraz trudne a za kilka lat
    będzie niemożliwe bo rynek najemców będzie zbyt mały. A jak już ktoś kto wynajmuje i
    kupi własne to z wynajmowanego siewyprowadzi i właściciel będzie miał pustostan.

  • 15. Data: 2023-02-20 20:54:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 20 lutego 2023 o 11:38:51 UTC+1 Trybun napisał(a):
> [...]
    brytanii-na-horyzoncie-tapniecie-na-rynku-mieszkanio
    wym-6868213919525504a.html
    czasu który został nazwany kapitalizmem jest ten system z pewnymi zmianami
    utrzymywany. U nas zanim zdążył się rozwinąć został przerobiony na sowiecka modlę na
    socjalizm. W Anglii minimalne w stosunku do naszych straty w majątku narodowym w tym
    w budownictwie. Bardzo małe wojenne straty w ludziach w związku z czym brak wyraźnego
    wyżu demograficznego po wojnie. W tej chwili doskonale w porównaniu do Polski
    wskaźniki demograficzne bez względu na ich podłoże. Zauważyłem że jest jeden element
    wspólny związany z nieruchomościami tam i w Polsce ludzie nie wierzą że nieruchomości
    mogą stanieć. Według tego co artykuł napisał w Anglii mogą się spodziewać przeceny o
    40%. U nas będą nieruchomości posiadające wartość ujemną
    > Anglia jak Angla, ale w Polsce ceny mieszkań mają dobrego strażnika -
    > władze, kolejne rządy robą wszystko aby mieszkania były drogie. Gdy
    > tylko pojawi sie zwiastun na spadki cen mieszkań czy domów to władza
    > zaraz wyskakuje z jakimś "lekarstwem" aby temu zapobiec,. A to jakieś
    > preferencyje kredyty czy inne duperale, i maja to co chcą, mieszkania
    > przestają tanieć i mało kogo stać na nie bez korzystania z pożyczek.
    Łudzisz się wymyślając jakieś historie. Demografia jak tsunami jest zjawiskiem
    przyrodniczym. Z przyrodą nikt nie wygra jedynie jeśli wie o zagrożeniu może
    minimalizować straty. Przy nadpodazy nieruchomości każda władza będzie traktowała
    zjawisko zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych obywateli jako swój sukces. Nikt z
    władzy palcem nie kiwnie żeby utrzymać ceny nieruchomości.

  • 16. Data: 2023-02-21 09:51:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W miastach powyżej 150 tys. mieszkańców??
    Czy liczysz również domy 270 m2 mieszkalnej 350 m2 użytkowej (skoro taki maks do lat
    80-tych był, to tylko głupi budował mniejsze) w
    których dogorywa w 18°C samotna emerytka poresortowa?

    -----

  • 17. Data: 2023-02-21 09:53:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Statystycznie zawsze najlepiej w RWPG miał ZSRR - chciałeś więc tam mieszkać?
    Hong Kong i Tokio to małe ciasne slumsy?

    -----

  • 18. Data: 2023-02-21 10:00:51
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Napisz jeszcze, ile przypada stolików kawiarnianych per capita w Grecji i Polsce.
    Statystyka to ciekawa qrwa.
    Gdy patrzę na brytyjskie bieda-segmenciki z drewnianym pięterkiem, kompostnikiem
    zwanym ogródkiem i ulicą zwaną miejscem do
    zaparkowania trójkołowca to mam zajady z radości, jak my żyjemy w PRL-bis.

    -----

  • 19. Data: 2023-02-21 11:11:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2023 o 09:51 ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

> [...]
    > maks do lat 80-tych był, to tylko głupi budował mniejsze) w których
    > dogorywa w 18°C samotna emerytka poresortowa?

    Ja niczego nie liczę - podaję statystyki GUS'u.
    Podałem też źródła.

    TG

  • 20. Data: 2023-02-21 11:13:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2023 o 10:00 ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

> [...]
    > kompostnikiem zwanym ogródkiem i ulicą zwaną miejscem do zaparkowania
    > trójkołowca to mam zajady z radości, jak my żyjemy w PRL-bis.

    Dyskutujesz z faktami.

    TG