    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Cieknąca rura
    Date: Sat, 31 Jan 2009 18:56:19 +0100

    leo <x...@w...pl> wrote:
    > Mnie tylko martwi ta sciana. Zawory odkręciłem, zakręciłem
    > spowrotem
    > zaślepki, wiec juz zabezpieczyłem przed dalszym kapaniem. Ale
    > plama
    > bardzo powoli, ale jednak sie rozszerza z drugiej strony.

    Jeśli się rozszerza, to musi cały czas namakać, nie ma siły. To
    gipsowa ściana, więc się nie wahaj, rozkuj naokoło i obejrzyj,
    krócej będzie trwało niz cae zastanawianie się i gdybanie.
    Piszesz, że plamę obserwujesz z drugiej strony, jeśli od strony
    łazienki masz płytki i szkoda ci ich psuć, to może od tej drugiej
    strony spróbuj się dostać?
    Kolanko przyłączeniowe niestety mogłeś pęknąć zbyt mocnym
    przykręcaniem (choć do tego zwykle trzeba użyć naprawdę sporej
    siły, ono nie powinno pęknąć ot tak od trochę mocniejszego
    dociągnięcia kluczem), mogło też mieć wadę fabryczną, którą
    naruszyłeś. A takie peknięcia właśnie w ten sposób sie często
    niestety zachowują, że samego pęknięcia nie widać, a kropla po
    propli woda kapie. Sam w ten sposób kiedyś trójnik (mosiężny)
    pękłem, samo pęknięcie byłem w stanie dojrzeć dopiero pod lupą w
    postaci bardzo delikatnej ryski, cieńszej od włosa. A kapało z
    niej. Z czego masz instalację? Miedź, PCV czy może jakiś
    nowoczesny wynalazek w stylu AluPex?

    J.