  • Data: 2021-11-29 17:15:15
    Temat: Re: Ciepła, Francuska zima
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .11.2021 o 23:23 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Odpisałeś ale nie udzieliłeś żadnej odpowiedzi dotyczącej mojego
    > pytania. Spytałem komu wierzyć.
    Przecież pisaliśmy na ten temat ze dwa, trzy dni temu,

    > Takich artykułów jest sporo. Nikt nie ma wątpliwości ze nowe przepisy
    > jakie zostaną wprowadzone w przyszłym roku są mniej korzystne w stosunku
    > do tych co są teraz.
    Nikt nie mówi, a już na pewno ja tak nie piszę, że foto jest zawsze
    opłacalne.
    Napiszę więcej - jest więcej przypadków w których montaż paneli nie ma
    sensu ekonomicznego niż takich w których ta instalacja będzie opłacalna.
    Jak wydajesz za prąd < 200 zł na dwa miesiące to PV nie jest dla Ciebie.
    lepiej za tą kasę kupić franki i potrzymać kilka lat.

    > "Artykuły są po to żeby dzielić ludzi".
    Dokładnie taki jest cel - "aby mieszać". W kolejnym, który podlinkowałeś
    brakuje podstawowych danych: jaka instalacja, ile zużywa prądu rocznie
    inwestor, ile za nią zapłacił. Ale jest wniosek: NIE OPŁACA SIĘ, olaboga!
    Przecież to są kpiny z czytelników.

    > I dlaczego ten artykuł nie jest dobry a taki napisany w identycznym
    > stylu a zatytułowany " cena gazu wzrosła o 270%" będzie się tutaj
    > cieszył powodzeniem?
    Nie wiem o jakim piszesz - daj linka.
    Ale jeśli będą w nim dane typu: w 2020 roku mieszkaniec domu zużył 1000m3
    gazu i zapłacił 1000zł. W 2021 ten sam mieszkaniec w tym samym domu zużył
    1000m3 gazu i zapłacił 2700zł i do tego będą dane z faktury jednej i
    drugiej, dodatkowo będą dane dystrybutora/dostawcy to taki artykuł ma
    wartość i dodatkowo można łatwo zweryfikować jego prawdziwość.

    > Kilka dni temu napisałem że znam rodaków. Za granicą mówi się o nas że
    > jak Polak Polakowi nie zaszkodził to już mu pomógł. Jeśli tutaj ktoś
    > zrobi gówniany interes bo uwierzył cwany gapom że będzie wiecznie młody,
    > piękny, bogaty i instalacja fv da mu duże zyski to jak okaże się że
    > wtopił kase to im więcej wtopił tym bardziej będzie udawał że zrobił
    > interes życia i namawiał innych do powtórzenia jego błędu.
    Podawałem swoje dane, sam pisałeś, że za wcześnie aby ocenić opłacalność,
    poczekaj do sierpnia kolejnego roku - minie cały rok pracy instalacji to
    sobie policzymy.

    TG