  • 11. Data: 2013-12-20 09:24:59
    Temat: Re: Co Niemcy dają na dachy swoich stodół
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 20.12.2013 07:03, Ghost pisze:
    (...)
    > Te ogniwa tanie nie sa.
    Możesz wyjaśnić co to znaczy że ogniwa tanie nie są?

    ToMasz

  • 12. Data: 2013-12-20 10:12:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:52b3fedb$0$2164$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 20.12.2013 07:03, Ghost pisze:
    > (...)
    > Możesz wyjaśnić co to znaczy że ogniwa tanie nie są?

    Eeeee, ii, óóóó, que?

  • 13. Data: 2013-12-20 11:14:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.12.2013 09:16, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w
    > wiadomości news:l90s9u$mhi$1@speranza.aioe.org...

    > i sprzedaz

    Nie w tym przypadku.

    Koncesja jest potrzebna jak chcesz sprzedawać odbiorcom.

  • 14. Data: 2013-12-20 23:50:42
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 20.12.2013 10:12, Ghost pisze:

    > Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    > wiadomości news:52b3fedb$0$2164$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > Eeeee, ii, óóóó, que?
    Pytam na serio! Czy gaz jest tani? do ogrzewania domu - przeciętnie, do
    auta - tak. Więc pytam czy 1000zł za panel to dużo? może lepiej 1000zł
    za metr kwadratowy panela? Nie? Bo ja widziałem panele za 2.49zł za wat.
    tak będzie lepiej? Czy to można nazwać "tanie nie są"?

    ToMasz

  • 15. Data: 2013-12-21 01:41:30
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 20 grudnia 2013 23:50:42 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > Pytam na serio! Czy gaz jest tani? do ogrzewania domu - przeci�tnie, do
    >
    > auta - tak. Wi�c pytam czy 1000z� za panel to du�o? mo�e lepiej 1000z�
    >
    > za metr kwadratowy panela? Nie? Bo ja widzia�em panele za 2.49z� za wat.
    >
    > tak b�dzie lepiej? Czy to mo�na nazwa� "tanie nie s�"?
    >

    > ToMasz

    Policz ile kosztują w przeliczeniu na kilowatogodzinę. Potem porównaj z licznikową
    ceną kilowatogodziny. Wczoraj w tv była informacja że właścicielom firmy co sprzedają
    super garnki w cenie 11 tysięcy za 4 sztuki - 5000 upustu, prokurator na wniosek
    inspekcji handlowej dobiera się do dupy. Zarzut - oszustwo. Powinien dołączyć do
    grona swoich zainteresowań firmy piszące że 2,50 za wata z baterii słonecznej. Dla
    zwykłych zjadaczy chleba wat, kilowat, wolt, kilowatogodzina to to samo. Kosztuje w
    elektrowni ok 60 groszy. Tyle płacą według licznika. To na 2,50 potrzeba cztery i
    ciut tych watów. Interes życia można zrobić. I tak jak te emaliowane garnki po max.
    50 złotych za sztukę sprzedadzą frajerom baterie słoneczne za 2500 + super hiper
    przetwornice, akumulatory VAT oczywiście. Razem 9800 za kilowatową instalację. Potem
    się okaże że ten kilowat to w lipcu w pełnym słońcu pomiędzy 11:30 - 12:30 a nie w
    pochmurny trwający 7 godzin listopadowy dzień. Bo w listopadzie nie kilowat a 50
    watów. Na oszczędne żarówki nie wystarczy i trzeba dokupić zamiast sprzedać do sieci
    i tłuc kasę. Handel jest możliwy tylko dlatego że na Ziemi co kilka sekund rodzi się
    frajer.

  • 16. Data: 2013-12-21 06:47:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:52b4c9c2$0$2353$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > metr kwadratowy panela? Nie? Bo ja widziałem panele za 2.49zł za wat. tak
    > będzie lepiej? Czy to można nazwać "tanie nie są"?

    Tanie nie sa. Jak zamontujesz i zaczniesz z nich prad produkowac to wroc z
    raportami.

  • 17. Data: 2013-12-21 18:50:03
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Policz ile kosztują w przeliczeniu na kilowatogodzinę.
    249zł, z tym że słońce nie świeci całą dobę. Tak czy inaczej, w sytuacji
    gdzie niema prądu, szczególnie latem, taki sposób produkcji energii jest
    tani. Tani - nie znaczy tańszy od prądu z sieci.
    > Potem porównaj z licznikową ceną kilowatogodziny.
    Znowu problem, bo część opłaty to kilowatogodzina część - znaczna - to
    przesył.
    > Wczoraj w tv (...)
    > Handel jest możliwy tylko dlatego że na Ziemi co kilka sekund rodzi się frajer.
    niestety masz racje. Warto jednak zauważyć że frajer który w tak wydaje
    pieniądze ma bardzo wysokie mniemanie o sobie. Znam wielu frajerów, ale
    tylko kilku z nich, potrafi koledze postawić piwo i zapytać jaki ma TV
    kupć, albo porposić jedź zemną auto kupić.....

    ToMasz

  • 18. Data: 2013-12-21 21:01:42
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-12-19 21:53, wolim pisze:

> [...]
    > kredyt, a raty spłacać z odsprzedaży energii do sieci. U nas to jeszcze
    > jest w powijakach, bo rynek chyba nie został w pełni uwolniony, ale
    > szykuje się chyba od nowego roku zmiana przepisów i zakłady energetyczne
    > będą musiały odebrać nadwyżkowy prąd od każdego "producenta". Co
    > śmieszniejsze, ten prąd będzie ponoć płacony po wyższych taryfach, niż
    > odsprzedawany, przynajmniej ten z energii odnawialnej. Wszystko to przez
    > jakieś regulacje unijne :)
    >
    > Nie wiem ile w tym wszystkim prawdy, ale źródło jest dość pewne.

    Tak było. Rząd przyjął inny projekt. Teraz mają dofinansowywać zakładom
    energetycznym współspalanie biomasy. W praktyce polega to na tym, że
    zakład energetyczny kupuje drewno (które np. mogłoby pójść na więźbę),
    państwo im do tego dopłaci a oni to spalą razem z węglem w piecu.

    Tutaj więcej szczegółów:
    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2577/szef-psl-nie
    -pomoze-rolnikom

    M.

  • 19. Data: 2013-12-22 09:12:38
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Tutaj więcej szczegółów:
    > http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2577/szef-psl-nie
    -pomoze-rolnikom

    Zajebiaszczy artykol
    Najpierw: "Odbędzie się to kosztem obywateli,"
    A potem: "Wsparcie finansowe dla podmiotów, które chciałyby zainwestować w
    OZE będzie uzależnione od najniższej ceny za megawatogodzinę"

    Wiecej nie chce mi sie czytac. Lem mial racje.

  • 20. Data: 2013-12-22 16:53:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:

> [...]
    > wziąć na kredyt, a raty spłacać z odsprzedaży energii do sieci. U nas
    > to jeszcze jest w powijakach, bo rynek chyba nie został w pełni

    ty sobie kpisz czy serio piszesz...

    uwolniony rynek i opłacalna fotowoltaika to terminy rozłączne...

    fotowoltaika sie w Niemcowie ludzim opłca bo energie sie odkupuje od
    "producentów" po cenie wyższej niż sie energię sprzedaje na wolnym rynku.

    ten system bez dotacji nie ma racji bytu.

    Efektywnie to jest tak że dotacje sa wynikiem lobbingu producentów paneli i
    elektroniki do nich.

    Prosze sprawdzić jaka jest awantura o tanie panele sporowadzane bezpośrednio
    z Chin któe psuja rynek sprzedawcą tych prawomyślnych paneli dających
    zarobek temu kto ma zarabiać.