  • 1. Data: 2014-01-08 14:22:20
    Temat: Co lepsze: płyta gipsowa z włóknami celulozowymi, czy płyta pilśniowa i kartongips?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Mam dylemat.

    Spotykam się z dwoma technologiami konstrukcji ścian zewnętrznych (i
    wewnętrznych domów):

    1. na szkielecie drewnianym wypełnionym wełną mineralną - dają płyty
    pilśniowe grubości ok 13mm i na to tynki gipsowo kartonowe 12.5mm;

    2. na podobnym szkielecie dają tylko jedną warstwę: płytę
    gipsowo-włókninową o grubości ok 13mm. Podobno jest 2x bardziej nośna
    niż płyta k-g i w ogóle lepsza.

    Co Waszym zdaniem jest lepsze?

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-01-08 14:33:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    od wewnątrz? nie
    od zewnątrz płyta OSB nie pilśniowa.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2014-01-08 15:07:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-08 14:33, masti pisze:

    > od wewnątrz? nie
    > od zewnątrz płyta OSB nie pilśniowa.

    1. Co: "nie"?
    2. Napisałem "pilśniowa", ale oczywiście chodzi o OSB - dla mnie to
    zawsze to samo.

    Takie "obicia z płyt" stosują z obu stron szkieletu.

    --
    MN

  • 4. Data: 2014-01-08 15:59:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    a po co od wewnątrz?

  • 5. Data: 2014-01-08 16:26:39
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 2. na podobnym szkielecie dają tylko jedną warstwę: płytę
    > gipsowo-włókninową o grubości ok 13mm. Podobno jest 2x bardziej nośna niż

    O to ja sie odezwe ;-)
    podaj jak ta sciana wyglada po kolei np. od zewnatrz
    bo cos mi sie zdaje ze kitu Ci nawciskali
    popatrz tu: http://www.hana.com.pl/technologia.html
    plyte tak naprawde to daje sie od zewnatrz jedna warstwe
    od wewnatrz druga jesli budynek jest wysoki
    czasami tez daje sie 3 warstwe bezposrednio pod GK ale to juz wyjatki przy
    wysokich budynkach.

    Andrzej
    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 6. Data: 2014-01-08 16:33:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 08 Jan 2014 16:26:39 +0100 osobnik zwany HANA napisał:

> [...]
    > od zewnatrz jedna warstwe od wewnatrz druga jesli budynek jest wysoki
    > czasami tez daje sie 3 warstwe bezposrednio pod GK ale to juz wyjatki

    tyle, że to dom modułowy gdzie ściany nie mogą być wiotkie. Wieczorem
    podrzucę przekrój mojej ściany w szkieletowcu

  • 7. Data: 2014-01-08 16:41:56
    Temat: Re: Co lepsze: p3yta gipsowa z w3óknami celulozowymi, czy p3yta pil?niowa i kartongips?
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    > tyle, że to dom modułowy gdzie ściany nie mogą być wiotkie. Wieczorem
    > podrzucę przekrój mojej ściany w szkieletowcu

    modulem jest 59,5 cm - rozstaw slupkow w swietle
    calosc jest skrecana na budowie,
    nie sa to gotowe sciany,
    moze nazewnictwo zle dobrane ale czasu brak na dopracowanie strony

    Andrzej
    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 8. Data: 2014-01-08 19:14:52
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > popatrz tu: http://www.hana.com.pl/technologia.html
    > plyte tak naprawde to daje sie od zewnatrz jedna warstwe

    andrzej, ja tylko zwróce uwgae ze wiatroizolacja pod styropianem nie ma
    najmniejszego sensu, a utrudnia montaż styropianu tzn uniemożliwie
    przyklejanie, co jest niezłą metodą.
    Jak ci ktos mówi ze jest potrzebna to chętnie sie pokłócę :-)))

    Czyli wiatroizolacja zostaje tylko w wariancie z ociepleniem zewnętrzym
    wełną, jeśli takie też robisz.

    b.

  • 9. Data: 2014-01-08 19:39:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin N wrote:

    > 1. Co: "nie"?
    > 2. Napisałem "pilśniowa", ale oczywiście chodzi o OSB - dla mnie to
    > zawsze to samo.

    no to bład bo to jest kompletnie co innego...

    tak jakbyś na telefon mówił młotek...

  • 10. Data: 2014-01-08 19:49:38
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    > no to bład bo to jest kompletnie co innego...
    >
    > tak jakbyś na telefon mówił młotek...

    no jak masz na mysli nokie serii 6200... to za mlotek moze robic...

    Andrzej
    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl