  • 1. Data: 2014-01-06 19:24:24
    Temat: tani dobry regal do garazu - z czego?
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    Potrzebuje regalow na graty, z 15 metrow biezacych. Od podlogi do sufitu (220cm).
    Raczej nie gotowiec, tylko kombinuje z czego wyjdzie najtaniej konstrukcja ktorej nie
    bede sie bal.

    Mysle nad latami drewnianymi, poprzeczki tez takie, laczone gwozdziami lub wkretami
    lub lacznikami perforowanymi, a na to polki z kartongipsu.

    Dla stabilności mogę przyocować regały do ściany i stropu, ale nie posadzki.

    bajcik

  • 2. Data: 2014-01-06 19:30:03
    Temat: Re: tani dobry regal do garazu - z czego?
    Od: k...@g...com

    Ja półki bym robił z płyty OSB.

  • 3. Data: 2014-01-06 19:58:09
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 06.01.2014 19:24, Krzysztof Garus pisze:
> [...]
    lub lacznikami perforowanymi, a na to polki z kartongipsu.

    > Dla stabilności mogę przyocować regały do ściany i stropu, ale nie posadzki.

    o półkach z karton gipsu zapomnij - nie dość że wytrzymałości bez
    wzmocnienia to nie ma żadnej, to jeszcze jak nawilgnie, to się złamie od
    razu. Na półki to zwykłe deski, sklejka, płyta OSB, ostatecznie płyta
    wiórowa(meblowa)

  • 4. Data: 2014-01-06 20:16:26
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-06 19:24, Krzysztof Garus pisze:
    > Potrzebuje regalow na graty,
    http://allegro.pl/wysoki-regal-metal-6-polek-225x90x
    40-super-cena-i3826897494.html
    Podaje tylko, jako propozycję.
    Jako użytkownik regałów z półkami z płyty wiórowej powiem, że z czasem
    płyty się uginają i wygląda to nieładnie. Gips, jak już koledzy pisali
    zupełnie się nie nadaje. Konstrukcji drewnianej też bym nie robił -
    miałem i teraz wolę metalowe.
    No i każdy regał trzeba dla spokoju przykręcić w paru miejscach do
    ściany, a nie liczyć, że będzie stał stabilnie sam od siebie.
    Jacek

  • 5. Data: 2014-01-06 20:19:46
    Od: "Andrzej" <a...@g...NO_Spam.pl>

    W piwnicy i w garażu używam regały plastikowe, kupione w markecie. Jestem
    zadowolony.
    Pozdrawiam Andrzej.

  • 6. Data: 2014-01-06 21:51:17
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    lub lacznikami perforowanymi, a na to polki z kartongipsu.

    > Dla stabilności mogę przyocować regały do ściany i stropu, ale nie posadzki.

    nie wytrzyma długo. szczególnie te półki.
    rada:
    Zrób to z kątowników, mogą być ze złomu, a półki z płyty... jakiej
    chcesz. jak dasz podpory pod półkę, to może być cieńkie osb, jak nie, a
    chcesz beczki tam stawiać - daj porządne dechy.
    Jeszcze jedna uwaga. jeśli tam na podłodze jest odrobina wilgoci, to
    prędzej czy później nogi pordzewieją. Ja bym proponował regał pospawać,
    i zawiesić go na ścianie. w brew pozorom ani to trudne ani kosztowne. Za
    to masz 100% podłogi do dyspozycji, zero malowania przez dziesiątki lat.

    ToMasz

  • 7. Data: 2014-01-09 08:15:38
    Od: r...@t...com.pl

    Ćwiczyłem różne regały gotowe drewniane i metalowe. Najczęściej robione
    oszczędnościowo z cienkich materiałów porażka. Od lat mam regały ze zwykłych desek
    calowych (takich 600 PLN/m3). Trochę wygładzenia i mogą stać wieki. Nawet półki w
    piwnicy o rozpiętości ponad 1,5 metra zastawione przetworami w słoikach dają radę.
    Pozdrwaiam

  • 8. Data: 2014-01-09 09:52:24
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    r...@t...com.pl napisał(a):
> [...]
    > 600 PLN/m3). Trochę wygładzenia i mogą stać wieki.
    > Nawet półki w piwnicy o rozpiętości ponad 1,5 metra zastawione

    Amen! :)

  • 9. Data: 2014-01-09 15:12:27
    Od: adam <a...@w...pl>

    > Zrób to z kątowników, mogą być ze złomu, a półki z płyty... jakiej
    > chcesz. jak dasz podpory pod półkę, to może być cieńkie osb, jak nie, a
    > chcesz beczki tam stawiać - daj porządne dechy.

    15 mb regału, to tanio nie będzie, nawet jak sam zrobisz.

    Też jestem zdania, że półka w formie ramki z kątownika, solidne nogi z
    kątownika perforowanego. Taki regał wytrzyma dużo i długo. Ja osobiście
    nie robiłbym sam, 15 mb to mnóstwo roboty. Szukaj po internecie
    używanego, np coś takiego
    http://allegro.pl/regal-magazynowy-metalowy-2500-100
    0-800-4polki-i3835204531.html

    Druga opcja, to wyspawany z rur ze złomu. Rury grubsze jako nogi, mna
    półki cieńsze już nie spawane w ramkę, ale tylko po jednej stronie, i na
    to deski. Np takie
    http://tiny.pl/qf6xx. Ale też dużo roboty.

  • 10. Data: 2014-01-14 02:23:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krzysztof Garus" <g...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Potrzebuje regalow na graty, z 15 metrow biezacych.
    > Od podlogi do sufitu (220cm). Raczej nie gotowiec, tylko
    > kombinuje z czego wyjdzie najtaniej konstrukcja ktorej nie bede sie bal.

    A dlaczego nie gotowiec? Bardzo ładne są regały z plastiku gotowe i tanie.
    http://www.castorama.pl/regal-bayersystem-plastikowy
    -basic-plast-plus-85-x-40-x-183-cm.html
    http://www.castorama.pl/regal-plastikowy-wamar-jupit
    er-5-120-x-46-x-180-cm.html
    Ładne, tanie, niezniszczalne i funkcjonalne. Raz kupisz i wnuki będą
    korzystać.