  • 1. Data: 2014-01-07 22:52:12
    Temat: Glazura na płycie MFP
    Od: Marek <z...@b...pl>

    Mam obawy o wytrzymałość płyt GK do których w łazience zamierzałem kleić
    ciężkie płytki gresowe. Kolega powiedział mi o materiale lepszym od płyt
    OSB jakim są płyty MFP. Jak przygotować powierzchnie tych płyt aby w
    sposób pewny kleić do nich płytki klejem który już kupiłem Sopro nr 1?.
    Zapewne trzeba płytę zmatowić ale czy wymagany jest jakiś grunt?

    --
    dziękuję za pomoc
    Marek

  • 2. Data: 2014-01-08 07:46:13
    Temat: Re: Glazura na płycie MFP
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    ja do takich płyt niestety kupowałem specjalny klej gotowy we wiadrze
    drogi ale za to jak równa płyta to można cienko dawać
    narazie się trzyma
    teraz jak bym robił dałbym na płyte mfp płytę gk aby uniknąć tego kleju
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-01-08 09:06:59
    Temat: Re: Glazura na p?ycie MFP
    Od: Marek <z...@b...pl>

    W dniu 2014-01-08 07:46, Szumek pisze:
    > teraz jak bym robi? da?bym na p?yte mfp p?yt? gk aby unikn?? tego kleju

    Mój gres jest zbyt ciężki na GK (papier może się oderwać od gipsowego
    rdzenia płyty) dlatego płyta MFP to konieczność.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-01-08 12:08:07
    Temat: Odp: Glazura na p?ycie MFP
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Jaką grubość ma ten gres bo to, że duże kafle o niczym nie świadczy. Płyta
    znosi ileś tam kg/m^2 więc trzeba policzyć. Ja mam gruby gres 60x30cm
    przyklejony do płyty na stelażu od ziemi do sufitu i jakoś nic się nie
    dzieje.

    PC

  • 5. Data: 2014-01-08 12:27:56
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    drążyłem kiedyś ten temat
    zwykły klej się nie trzyma płyty mfp/osb
    specjalny grunt żeby zwykły klej się trzymał mfp
    jest koszmarnie drogi lepiej mi sie opłacało brać od razu klej
    kolega dobrze radzi , o to się nie martw że papier się odklei
    ja bym teraz robił to na płycie gk co najwyżej można dać więcej profili żeby
    wzmocnić scianę

  • 6. Data: 2014-01-08 20:17:47
    Od: Marek <z...@b...pl>

    W dniu 2014-01-08 12:08, PC pisze:
> [...]
    > Płyta znosi ileś tam kg/m^2 więc trzeba policzyć. Ja mam gruby gres
    > 60x30cm przyklejony do płyty na stelażu od ziemi do sufitu i jakoś nic

    Mój gres ma 9 mm grubości i niestety jest zbyt ciężki dla płyty GK.
    Widziałem kiedyś dane wytrzymałościowe płyt GK i pamiętam, że płyta ta
    może być obciążona okładziną o maksymalnym ciężarze 15 kG/m2. Niestety
    ale ten mój gres waży 20,3 kG/m2 co daje już przekroczenie ponad 25% a
    należy jeszcze doliczyć ciężar kleju który przy płytkach 30*60 cm jest
    też znaczny.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2014-01-08 20:34:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 stycznia 2014 20:17:47 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > należy jeszcze doliczyć ciężar kleju który przy płytkach 30*60 cm jest
    >
    > też znaczny.
    Ale rozmiar płytek tu przecież nie ma znaczenia

  • 8. Data: 2014-01-08 21:55:31
    Od: Marek <z...@b...pl>

    W dniu 2014-01-08 20:34, Kris pisze:
    > Ale rozmiar płytek tu przecież nie ma znaczenia
    Masz rację - powierzchnia będzie równa to nie ma potrzeby stosowania
    packi z grzebieniem 10 mm. Ale nawet najcieńsza warstwa kleju dołoży się
    do obciążenia płyty GK.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2014-01-09 00:55:00
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > ale ten mój gres waży 20,3 kG/m2 co daje już przekroczenie ponad 25% a
    >
    > należy jeszcze doliczyć ciężar kleju który przy płytkach 30*60 cm jest

    Jesteś pewny ze te 15kg/m2 to w pionie a nie w poziomie jak obciążenie jest pod
    płytą? Na przykład przyklejone na płyty gipsowe położone na suficie.