    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Co tu poszło nie tak?
    Date: Thu, 17 Aug 2017 20:08:21 +0200

    W dniu 2017-08-17 o 13:39, Kris pisze:

    > Robią
    > Nie do mnie pytanie ale się podepnę:
    > -Mój sąsiad- dom murowany, strop drewniany-znajomy buduje parterówkę i tez strop
    drewniany
    > -nie tak dawno fotki pokazywałem z budowy gdzie człowiek ze 20m3 betonu na same
    wieńce zużył. Strop drewniany. I teraz czytającx tą dyskusję to może i nie głupio że
    oprócz wieńca nad scianami zenętrznymi dał jeszcze wieńce nad działówkami. Co prawda
    wysokie te wieńce nad wyraz i zbrojopne 8 prętami ale kto bogatemu zabroni;)

    > Tak sobie myślę że chyba większość teraz budujących co znam a budują porterówki
    robi stropy drewniane.

    Pewnie dlatego że taniej a i po kiego betonowy strop jak poddasze
    nieużytkowe
    Przy poddaszu nieużytkowym to się zgodzę. Wcześniej miałem na myśli domy
    z użytkowym poddaszem.
    A wracając do tematu to nadal uważam że ten wieniec co odpadł powinien
    być zakotwiony do wieńca kończącego ściany, bo to że strop jest
    drewniany nie oznacza że nie ma wieńca żelbetowego gdzie ten strop jest
    oparty, koszt zakotwienia żaden a może by uratował ten dom, straciłby
    tylko dach.

    --
    Pozdr
    Janusz