  • Data: 2019-03-26 10:50:01
    Temat: Re: Co zamiast pieców kaflowych
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.03.2019 o 09:57, Kris pisze:

    > Niechby było zima 200zł dodatkowo(jakies 350kWh) to za sezon 1500zł by nie zabiło
    > A inwestycyjnie tanio+ 3 grzejniki za 200zł łącznie kupię, z 20 metrów przewodu i
    pół dnia roboty
    > Może by się obeszło nawet bez zwiększania mocy przyłączeniowej ale w to akurat
    wątpię
    > Gaz jak teściu się wstępnie dowiadywał to papierologia sama z 2000zł, do tego
    kocioł(3tys?), 4 grzejniki(1000zł) 20metrów rury, złączki i się razem z 8-10tys
    nazbiera inwestycyjnie

    Kocioł ze 4 pewnie (bo tu bym widział Junkersa Cerapur Smart ZSB14-3C -
    oszczędny, bezawaryjny, ze sterownikiem Junkersa moduluje się ładnie do
    zaledwie 3 kW), do tego wkład kominowy lub wręcz komin - to od kilku
    stówek w górę, sterownik. No wyjdzie tego trochę...
    A przyłącze gazowe też nie wiadomo czy o odpowiedniej wydajności i może
    się okazać, że musi być większe.

    jak, mostki są nadal. Jasne ze jest dużo lepiej >niz było, ale zapewne nadal dość
    marnie.

    > Jest pewnie tak jak piszesz

    Tych mostków to bym nie dramatyzował. Nawet jak są, to i tak jest to
    jakiś mały procent ucieczki ciepła względem całej, jednak ocieplonej
    ściany. Ale grunt to sufit/strop ocieplić, bo tam pewnie najwięcej
    ucieka. Rozważyłbym po prostu sufit podwieszany z dobrą warstwą izolacji
    na nim. Nie dość, że zyskujemy warstwę izolacyjną, to jeszcze
    zmniejszamy kubaturę pomieszczenia, więc i do ogrzewania będzie mniej. A
    nad sufitem też jeszcze przestrzeń powietrzna, która jakąś tam izolację
    również będzie stanowiła.

    > Z drugiej strony to tylko ok 40m2 do grzania
    > Na teraz kaflak grzeje dwa pokoje- 10m2+25m2
    > Rozpalany rano trzyma temperaturę 25stc przez cały dzień w nocy trochę spada
    > Drewna ze 4m3 spala na sezon jak myślę

    Prąd wydaje się tutaj być dość sensowny. Pytanie tylko jeszcze czy w
    formie jakichś grzejników, podłogówki czy pieców akumulacyjnych ze
    stopniowym rozładowaniem (ale one też chyba dość drogie - z drugiej
    strony "naładować" można w taniej taryfie).

    Pzdr
    --
    /__/_* /