    Subject: Re: Co zamiast pieców kaflowych
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 27 Mar 2019 13:16:34 +0100

    W dniu 2019-03-26 o 22:52, ToMasz pisze:
    > o czym Wy piszecie? parę lat temu wywaliłem 40 letniego "junkresa"
    > który grzał wodę użytkową, w jego miejsce dałem nowego termeta który
    > grzeje wode użytkową i kaloryfery. rurki gazowej nie tknąłem,
    > dostosowałem piec i pexy kaloryferowe do zastanej instalacji gazowej.
    > w kominie mam cieńką - 80mm rurkę z nierdzewki która odprowadza
    > spaliny, czyste powietrze leci kominem do pieca. Zgoda kominarzy -
    > chyba ze 100zł. Gazownia - nie pamiętam, ale chyba mi zwiększyli
    > przydział "mocy", mimo że wzrost poboru w zasadzie nie nastąpił
> [...]
    Tylko, że wcześniej autor nic nie pisał, że w mieszkaniu jest piecyk
    gazowy. Pisał tylko o kuchni gazowej.

    Od strony prawnej to projekt powinien być nawet jak się wymienia piecyk
    na kocioł, bo zmienia się rodzaj urządzenia. Ale jak lokator zrobi to
    raczej nikt się do tego nie doczepi i nie dlatego, że tak wolno, tylko
    dlatego, że jest taka możliwość techniczna. Jeżeli nie ma gazu w lokalu
    to nie ma możliwości technicznej i trzeba to wykonać, a bez papierów się
    nie da.