  • 1. Data: 2011-01-18 08:21:31
    Temat: Cyklinmowanie: jak to jest?
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Jak dokladnie wyglada cyklinowanie? Sama praca maszyn to jeszcze
    rozumiem ale parkieciaz powiedzial ze pozniej bedzie fugowanie
    parkietu. Co to znaczy i jakimi srodkami to sie robi? Jaki to ma wplyw
    na pozniejsze prace np. olejowanie?

    KADAR

  • 2. Data: 2011-01-18 08:39:38
    Temat: Re: Cyklinmowanie: jak to jest?
    Od: Kadar <o...@g...com>

    On 18 Sty, 09:21, Kadar <o...@g...com> wrote:
> [...]
    > rozumiem ale parkieciaz powiedzial ze pozniej bedzie fugowanie
    > parkietu. Co to znaczy i jakimi srodkami to sie robi? Jaki to ma wplyw

    Mala korekta, to sie nazywa szpachlowanie nie fugowanie. Tak czy
    inaczej podobno robi sie to zywica a producenci olejow pisza zeby olej
    dobrze sie wchlanial nie powinna byc niczym zabezpieczana.

    KADAR

  • 3. Data: 2011-01-18 16:15:58
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 18 Sty, 09:39, Kadar <o...@g...com> wrote:

    > Mala korekta, to sie nazywa szpachlowanie nie fugowanie. Tak czy
    > inaczej podobno robi sie to zywica a producenci olejow pisza zeby olej
    > dobrze sie wchlanial nie powinna byc niczym zabezpieczana.

    Parkiet polozony ma szpary. Potem troche pecznieje i szpary powinny
    sie zmniejszyc.
    Ale i tak zostaja.
    Wiec normalnie sie te szpary zaklajstrowuje pyłem po szlifowaniu
    (okropnie mnie wkurza jak slysze ze szlifierke nazywa sie cykliniarka)
    pomieszanym z jakims klajstrem.
    Potem sie ponownie szlifuje juz dosyc cienko i lakieruje. Lakier dosyc
    dobrze wsiaka w klepki i w te fuge ale z mojego doswiadczenia wiem ze
    czasem mozna rozpoznac ja po tym ze jest jasniejsza. Ale zazwyczaj
    tego nie widac.

    Jesli umowiles sie z parkieciarzem na gotowy wyrob od betonowej
    podlogi do zaolejowanego parkietu to on wie co robi. Jesli natomiast
    umowiles sie na usluge obejmujaca cyklinowanie to lepiej mu powiedz ze
    masz zamiar parkiet olejowac.
    Ale dobrze przeszlifowany parkiet nawet po szpachlowaniu nie powinien
    przejawiac oznak nierownomiernego wsiakania oleju.

  • 4. Data: 2011-01-18 18:53:49
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > Ale dobrze przeszlifowany parkiet nawet po szpachlowaniu nie powinien
    > przejawiac oznak nierownomiernego wsiakania oleju.

    Ma wykonac calosc. Pytam, o teorie jaki jest potrzebny cvzas na
    poszczegolne etapy.
    Tak na wszelki wypadek, zeby czegos za szybko nie chcial zrobic.

    KADAR

  • 5. Data: 2011-01-19 09:46:52
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 18 Sty, 19:53, Kadar <o...@g...com> wrote:

    > Ma wykonac calosc. Pytam, o teorie jaki jest potrzebny cvzas na
    > poszczegolne etapy.
    > Tak na wszelki wypadek, zeby czegos za szybko nie chcial zrobic.

    Zobacz czym on to robi. Jelsi to naprzyklad bona mix&fix to na ich
    stronie znajdziesz instrukcje i tam bedzie napisane ile czasu trzeba
    na schnięcie.
    No i nie zdziw sie jak gostek zaolejuje caly pokoj w 10 minut :).
    Jest na jutubie filmik z lakierowania parkietu. Pokoj 3x4, ujecie trwa
    jakies 40 sekund. I pokoj jest pomalowany caly :)

  • 6. Data: 2011-01-19 17:43:38
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Jest juz po pierwszym etapie. Cale szpachlowanie trwalo 30min.
    Rzeczywiscie schnie dosyc szybko. Przerwa technologiczna zostala
    wymuszona dostawa oleju wiec mysle ze wszystko ok. Tylko olej troche
    sknocil ale zdecuydowalem sie na jeszcze jedna warstwe a na koniec
    utwardzanie (jak by tego nie nazywac) calosc ma miec 3 warstwy. Mysle
    ze wszystko bedzie ok.
    Male zaskoczenie, wyszlo duzo mniej oleju niz producent podaje i
    wszyscy sprzedawcy doradzali (duzo mniej). Teraz nie mam con z
    nadmiarem zrobic.

    KADAR

  • 7. Data: 2011-01-21 22:58:57
    Od: awow <a...@w...pl>

    > Male zaskoczenie, wyszlo duzo mniej oleju niz producent podaje i
    > wszyscy sprzedawcy doradzali (duzo mniej). Teraz nie mam con z
    > nadmiarem zrobic.

    Olejowanie należy powtarzać co jakiś czas.

  • 8. Data: 2011-01-24 12:17:09
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Olejowanie należy powtarzać co jakiś czas.

    Mam zamiar ale do nastepnego okresu olejowania olej dawno stracilby
    swoje wlasciwosci.

    KADAR