  • 1. Data: 2009-10-29 10:24:48
    Temat: Czapa na kominie, wylać na przymrozki?
    Od: AZ <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    Wsadziłem wkład do komina. Znacznie mniejszy niż "dziura na Mikołaja", którą
    miałem i muszę wylać dookoła nową czapę betonową. Tylko, że Pogodynka
    straszy przymrozkami.

    Dać plastyfikator? Gdzieś czytałem, że to zły pomysł przy kominie.

    Po jakim czasie będzie można palić? Dym będzie szedł ceramiczną rurą, ale
    jakoś się to będzie nierównomiernie grzać i wysuszać i chyba beton może
    popękać. Mam kominek na innym kominie, mogę poczekać. Pytanie ile, żeby
    sobie krzywdy nie zrobić?

    Ile taka rura może się rozszerzać na końcu (Eco Zapel fi20)?
    Szczelina ~2-3 mm pomiędzy rurą i betonem powinna chyba wystarczyć?

    Pozdrawiam,
    AZ

  • 2. Data: 2009-10-29 11:04:54
    Temat: Re: Czapa na kominie, wylać na przymrozki?
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Wsadziłem wkład do komina. Znacznie mniejszy niż "dziura na Mikołaja",
    > którą
    > miałem i muszę wylać dookoła nową czapę betonową. Tylko, że Pogodynka
    > straszy przymrozkami.

    Może zrób z blachy?

    Ja zrobiłem i jest OK.

  • 3. Data: 2009-10-29 11:39:04
    Od: AZ <a...@p...onet.pl>

    Agent 0700 wrote:

    > Może zrób z blachy?
    >
    > Ja zrobiłem i jest OK.

    Wlaściwie mogłaby być blacha. Dzięki za sugestie.
    To zostaje jedno pytanie. Jaka szczelina pomiędzy blachą i ceramiką?
    Dzwoniłem do Zapel-a, ale dowiedziałem sie tylko ile ten wkład ma
    rozszeżalności wzdłużnej.

    Pozdrawiam,
    AZ

  • 4. Data: 2009-10-29 11:41:57
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AZ" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > To zostaje jedno pytanie. Jaka szczelina pomiędzy blachą i ceramiką?
    > Dzwoniłem do Zapel-a, ale dowiedziałem sie tylko ile ten wkład ma
    Zrób minimalna szczeline i wypełnij ja silikonem o podwyzszonej odpornosci
    na temperaturę(chociaz zwykły dekarski też powinien dać radę)

    Krzysiek.

  • 5. Data: 2009-10-29 12:02:23
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 29 Paź, 12:41, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Zrób minimalna szczeline i wypełnij ja silikonem o podwyzszonej odpornosci
    > na temperaturę(chociaz zwykły dekarski też powinien dać radę)

> [...]

    IMHO obróbka obróbką, ale na czymś to musi się wesprzeć. Wylej czapę i
    na to walnij blachę. Nawet jak czapa popęka to nic się nie stanie a
    blacha będzie się miała na czym opierać.

  • 6. Data: 2009-10-29 12:29:08
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > IMHO obróbka obróbką, ale na czymś to musi się wesprzeć.

    Ja zrobiłem lekki stożek zamocowany na 3 płaskownikach mocowanych do komina
    od wewnątrz.

  • 7. Data: 2009-10-29 13:26:35
    Od: "JS" <m...@g...com>

    IMO. Lać śmiało. Komin jest wysoko i przygruntowe przymrozki mu nie
    straszne. Co do palenia, to bym radził tydzień się wstrzymać aby beton
    zdążył związać (beton nie ma "wyschnąć" tylko związać). Po tygodniu powinien
    mieć 50% docelowej wytrzymałości i już mu nic nie zaszkodzi.
    Jacek