    Subject: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 23 Mar 2021 16:06:17 +0100

    W dniu 2021-03-23 o 13:30, Marek pisze:

    > To jest jakiś mit, że instalatorzy mają jakieś niższe ceny. Jak się
    > zadzwoni do pierwszego lepszego handlarza sprzedającego np. Thermagen
    > to owszem sprzeda po niższej cenie niż cena producenta w internecie
    > ale w takiej samej (a w moim przypadku niższej)  niż cena oferowana
    > od instalatora.

    Dolicz sobie transport i ryzyko. Ludzie robią interesy życia, bo kupują
    w internecie nawet nie rozmawiając konkretnie z lokalnym instalatorem.
    Wiadomo, że każdy instalator nie chce dokładać do interesu i chce zarobić.

    Jak wygląda zakup internetowy?

    Ano tak, że kupujesz produkt, płacisz za transport. Ponosisz ryzyko, że
    dotrze on w całości do Ciebie. Jeżeli się okaże, że jest wadliwy lub
    wystąpiła niezgodność z umową czy też sprzęt uległ uszkodzeniu już w
    trakcie pracy to Ty sam się z nim bujasz. Demontujesz, i odsyłasz na
    własny koszt do sprzedawcy licząc na to, że zwróci kasę za wysyłkę.
    Ewentualnie bujasz się z serwisem. Serwisanta znajdziesz, albo i nie.
    Lokalny instalator jest zobowiązany zapewnić Ci serwis i wszelkie
    roszczenia możesz kierować do niego. Sprzedawca internetowy tylko wskaże
    Ci listę na której masz sobie poszukać serwisanta i samemu się dogadywać
    z nim.

    Później szukasz instalatora, który Ci go zamontuje. Instalator
    akredytowany ma w nosie montować kocioł, którego nie sprzedał, bo nie
    zarobił na nim, a brać odpowiedzialność za sprzęt kupiony od kogoś
    innego to sam pomyśl.... Jeżeli już się znajdzie taki instalator to
    krzyknie taką cenę, żeby zniechęcić.

    Zazwyczaj pozostaje montaż przez jakichś panów "Zenków" co to nie dość,
    że nie potrafią skonfigurować instalacji czy automatyki to jeszcze jak
    zrobi się problem z kotłem to przestają odbierać telefony.

    W przypadku instalowania przez instalatora masz zasadniczo serwisanta,
    ale jak zadzwonisz do instalatora to Cię nie zostawi samego. Pomoże
    ogarnąć układ, sterowanie i regulację, w większości nie biorąc od Ciebie
    złotówki. Zadzwoń do tego handlarza, który tylko handluje kotłami w
    necie. W 99% nie ma on najmniejszego pojęcia o towarze, który sprzedał,
    bo on tylko sprzedaje. Wiedzę to ma instalator, który zamontował i
    uruchomił setki jak nie tysiące takich kotłów i zna wszystkie problemy,
    bo z wieloma się już spotkał. Większość dobrych serwisantów to byli lub
    aktualni instalatorzy, którzy poznali kotły montując i uruchamiając je
    osobiście. Weź też pod uwagę, że instalatorzy systematycznie uczestniczą
    w szkoleniach, posiadają stosowne uprawnienia, dzwonią w razie czego do
    szkoleniowców danej firmy.

    Ci, którzy nie są w stanie pomóc klientowi to nie instalatorzy to
    panowie "Zenkowie" - hydraulicy i pseudohydraulicy, którzy nigdy nie
    byli na żadnym szkoleniu, a ich wiedza często nawet nie ogarnia układu
    hydraulicznego. Jako serwisant już się spotkałem z takimi "Zenkami",
    którzy potrafili podłączyć kocioł na odwrót czy też zamontować odwrotnie
    filtr siatkowy, zamontować filtr po stronie zasilania, albo zamontować
    zawór bezpieczeństwa za zaworami.

    Niestety ale to od takich panów "Zenków" biorą się złe i krzywdzące
    opinie o instalatorach.