    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Date: Sun, 28 Mar 2021 13:01:55 +0200

    On Sun, 28 Mar 2021 10:50:06 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > Mam pytanie TYLKO do Majki.

    Nie ma tak. Jak chcecie sobie sami do siebie to na priv.

    Swój problem możesz spokojnie ogarnąć kotłem
    > 2f (za 3500zł). PRzestałem czytać wątek, bo nie potrafię się
    > doszukać
    > argumentów. Czy nie chcesz dwufunkcyjnego bo tak, (szanuję) czy ktoś

    Piec 2f bez zbiornika warstwowego jest kłopotliwy. Będzie ciągle
    wkurzać niskim ciśnieniem pod prysznicem i prawie jego brakiem gdy
    ktoś inny w tym samym czasie "otworzy" kran w innym miejscu. Miałem
    tak i wytrzymałem z miesiąc, dłużej się nie dało męczyć.
    Dołożenie zasobnika warstwowego nie tylko zlikwidowało problem
    ciśnienia ale dało pewną przewagę nad konfiguracją z piecem 1f:
    bardzo szybkie (porównując do grzania zasobnika piecem 1f) uzyskanie
    pełnego (startując od zimnego) gorącego zasobnika np. do kąpieli
    (kilkanaście min 100l).
    Oprócz tego dochodzą jeszcze zalety sprawnościowe 2f wymienione przez
    Użytkownika.

    Malkontenci wykażą zaraz, że to droższa konfiguracja bo biornik
    warstwowy z dedykowaną pompą jest drogi. Ale można zaadaptować na
    zbiornik warstwowy np. bojler (pionowy!) typu kombi (z wężownicą oraz
    z grzałką) za ~800zł zamiast 2tys. lub więcej za typowy warstwowy z
    wbudowaną pompą.
    Taki zasobnik kombi ma wszystkie szykany:
    - górne doprowadzenie z pompy ładującej
    - dodatkowa wężownica do podłączenia kominka, solarów, starego
    kopciucha, whatever.
    - wejście dla cyrkulacji
    - pochwa na ewentualny termometr
    - grzałka do grzania w sytuacjach awaryjnych
    - jest produkowany z bocznymi przyłączami z lewej lub prawej strony

    Do tego tylko odpowiednia pompa ładująca za ~200-300zl. Zasilanie
    pompy ładującej podłącza się pod termostat grzałki i mamy regulacje
    temp. w zasobniku. Można też założyć dodatkowy przełącznik wyboru
    trybu pracy grzania piec(pompa)-grzałka. Za ~1500 zł mamy wszystkie
    zalety pieca 2f, zbiornika warstwowego oraz mamy psychiczny komfort,
    że gdyby piec padł albo gazu brakło to jednym przyciskiem przełączamy
    się na grzanie elektryczne.
    Dokładamy zawór termostatyczny na wyjściu do układu cwu, ustawiamy na
    piecu temp cwu 65C i mamy automatyczną dezynfekcję zasobnika
    (Legionella). Ten zawór termostatyczny po to by na układ cwu szła
    niższa temp niz ta co jest w zasobniku (65).

    --
    Marek