    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Date: Sun, 28 Mar 2021 15:48:57 +0200

    On Sun, 28 Mar 2021 14:10:59 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > nie przesadzasz? Co rozumiesz przez "niskim ciśnieniem"? To
    > przecież nie
    > ma sensu. piec nie ogranicza ciśnienia, moc kotła można dobrać tak
    > aby
    > ogrzał tyle wody ile trzeba.

    Piec 2f ma ograniczony przepływ bo musi zdążyć dogrzać wodę od 10C do
    ustawionej. Podobnie jak miniaturowe ogrzewcze elektryczne montowane
    przy zlewie. To nie jest tak, że układ cwu pieca jest bezoporowy i na
    wylocie masz to samo co na wlocie. Jest zdecydowana różnica
    przepływu gdy odkręci się kran z zimną a z ciepłą z pieca 2f. Np.
    Thermagen ma katalogowo ~6 l/m a na typowej baterii 1/2" można
    uzyskac nawet 20 l/m przy typowym ciśnieniu wodociągowym.
    Piec nawet jak się rozgrzeje (po małej chwili) to przepływ z wody
    ciepłej nie jest porównywalny do tego z zimnej.
    Jak jeszcze dojdzie instalacja cwu z przekrojami większymi niż 1/2" i
    brak cyrkulacji to jest już dramat.

    Majka pisała że nie ma problemu z tym że
    > ktoś złośliwie będzie okręcał wodę podczas prysznica.

    Oczywiście. Ja też do tego tak teoretycznie podchodziłem, że przecież
    przepływowy dla dwóch osób w zupełności wystarczy i nie ma co się
    wygłupiać. Pierwsze rozczarowanie było jak po podłączeniu pieca
    zobaczyłem jak wolno płynie (wolniej niż się spodziewałem) na zaworze
    czerpalnym zamontowanym blisko pieca. Akurat był wtedy serwisant,
    który uruchamiał piec, moją wątpliwość czy na pewno z piecem jest
    wszystko ok uciął stanowczym twierdzeniem, że w piecach 2f tak jest i
    to normalny przepływ.

    > Mimo wszystko wypadało by się zastanowić, czy niedogodność którą
    > opisujesz, tak ciężko znieść?

    Ale po co znosić jak problem zmniejszonego przepływu rozwiązuje
    zbiornik warstwowy? Jeszcze w pakiecie daje dodatkowe funkcje.

    --
    Marek