  • 51. Data: 2021-03-21 13:11:50
    Temat: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    21 Mar 2021 12:00:01 GMT, Budzik

    > :)))
    > Ten to by kazdego chciał w dół sciagać do swojego poziomu ;-DDD

    ROTFL Ja go chyba jednak z kibla wypuszczę,
    bo zaczyna brakować tego "folkloru". :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 52. Data: 2021-03-21 13:24:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ja już podałem swoje propozycje i nie mam zamiaru się powtarzać.
    jeśli tak, to ja bardzo przepraszam, ale kłócisz się z wieloma osobami,
    więc może nie wszystko ogarniam. bądź tak miły i wskaż gdzie podałeś
    model i cenę kotła

    > natomiast na siłę wciskasz tego Termeta Silvera i traktujesz tak jakby
    > nie było żadnej innej alternatywy.

    przeczytaj to co zostawiłem wyżej
    tam jest właśnie miejsce na ALTERNATYWĘ, na inną propozycję.

    > starej instalacji, zabrudzonej korozją z kotła węglowego, gdzie
    > żywotność takiego Termeta jest mocno ograniczona, a głupie zapchanie
    > filtra może doprowadzić do zniszczenia wymiennika ciepła,

    słuszna uwaga, wnioski już nie. skoro stara instalacja może zepsuć
    termeta, to może zepsuć wszystko inne co tam będzie podłączone. jeśli
    można wstawić filtr, to przed termeta również. o ile stare rurki są na
    zewnątrz to można je wymienić na nowe, w cenie ułamku kosztów całej
    instalacji.
    Mało alternatyw?

    ToMasz

  • 53. Data: 2021-03-21 13:27:09
    Od: collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 20.03.2021 o 21:57, Zenek Kapelinder napisał:

> [...]
    starasz się pomóc, jesteś zawsze obecny, i zawsze miły.
    > Bez przesady że słodzeniem.

    Sarkazm to zaawansowana forma poczucia humoru... No, dobra ta Majka.
    Stary bałuciarz łyknął to jak młody pelikan.

    --
    Jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili na Limance, Zenek!
    (Siara)

  • 54. Data: 2021-03-21 13:31:01
    Od: collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 21.03.2021 o 13:24, ToMasz napisał:

    > Mało alternatyw?

    Tak, tylko jedna.

    --
    Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni
    (Agnieszka Osiecka)

  • 55. Data: 2021-03-21 13:46:06
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 19.03.2021 o 23:17, Majka pisze:
    > Hej!

    Cześć! :-)

    > Czeka mnie wymiana kotła miałowo-węglowego bezklasowego na nowy, w związku z tym
    mam kilka pytań, jeśli będziecie mogli i chcieli - poproszę pomóżcie, każda porada
    cenna.
    > Krótkie moje wnioski i zorientowanie przy pytaniach.
    >
    > 1. Przyłączam gaz, kupuję kocioł. Wybór między jedno a dwufunkcyjnym.
    > Wybrałam jednofunkcyjny + zasobnik.
    > Z tego, co czytałam, dwufukcyjny jest gorszym wyborem, bo grzeje wodę pobieraną na
    bieżąco podczas poboru, i może nie nadążyć z grzaniem wody przy uruchomienie dwóch
    lub więcej punktów poboru w domu.
    > Dlatego chyba lepiej jednofunkcyjny, prawda?

    Dostałaś tu już mnóstwo odpowiedzi teoretycznych od fachowców :-), więc
    ja mogę się podzielić tylko swoim doświadczeniem. Mam dom podobny
    powierzchniowo i materiałowo (z tym że to szereg skrajny) i
    zapotrzebowanie na wodę podobne, też 2+2. Od kilku lat mamy piec gazowy
    dwufunkcyjny kondensacyjny z zasobnikiem (Viessmann Vitodens 111-W).
    Zasobnik niewielki, bo to przy kondensacyjnych wystarcza. I to
    rozwiązanie jak najbardziej się sprawdza - gdy jedna osoba się kąpie,
    można równocześnie zmywać naczynia, nadąża przy tym z ogrzewaniem nawet
    w czasie silnych mrozów. Generalnie w kwestii ogrzewania i grzania wody
    piec zapewnia pełen komfort, czysty i bezwysiłkowy. Nie wyobrażam sobie
    życia z grafikiem rodzinnych kąpieli, mycia naczyń czy dorzucania do pieca.

    --
    Ewa

  • 56. Data: 2021-03-21 14:00:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-03-21 o 13:24, ToMasz pisze:

    > jeśli tak, to ja bardzo przepraszam, ale kłócisz się z wieloma
    > osobami, więc może nie wszystko ogarniam. bądź tak miły i wskaż gdzie
    > podałeś model i cenę kotła

    Przeczytaj więc moją pierwszą odpowiedź w tym wątku, a drugą zaraz po
    kogutku, która została tu udzielona w tym wątku.

    Ceny nie podaję, bo ceny to indywidualna sprawa lokalnego dystrybutora i
    instalatora. Podawanie cen internetowych ACV-ów czy Thermagenów jest
    totalnym idiotyzmem, bo nie dość, że w internecie jest to cena samego
    kotła bez wsparcia serwisowego i instalatorskiego to jeszcze ceny
    internetowe są wyższe od cen lokalnych instalatorów.

> [...]
    > można wstawić filtr, to przed termeta również. o ile stare rurki są na
    > zewnątrz to można je wymienić na nowe, w cenie ułamku kosztów całej

    Rzecz w tym, że są kotły, które są wyjątkowo odporne na takie
    zanieczyszczenia np. kotły modernizacyjne oraz kotły z wymiennikami
    aluminiowo-krzemowymi i o ile Termet może nie "przeżyć" to na ww
    konstrukcjach nie zrobi to nawet wrażenia. I nie chodzi tu akurat tylko
    i wyłącznie o Termeta Silvera, ale o wszystkie kotły posiadające tego
    typu wymiennik nierdzewny jak Termet Silver, które są bardzo wrażliwe na
    jakość wody w instalacji i zapowietrzenie tejże instalacji. Takich
    kotłów jest sporo na rynku. Ich główną cechą to jest taniość i zazwyczaj
    plastikowa obudowa wymiennika ciepła.

    Zobacz sobie jak są zbudowane wymienniki w ACV-ach, a zrozumiesz
    dlaczego są odporne na jakość wody i zapowietrzenie układu.

  • 57. Data: 2021-03-21 14:05:54
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Dobry wieczór, witam,
    > Kocioł dwu-funkcyjny a jednofunkcyjny - dlaczego jest między nimi taka różnica w
    mocy, bo tego nie rozumiem.
    > Zresztą wielu rzeczy jako zwykły użytkownik domu nie rozumiem w tym temacie.
    > ale wracam do mocy:
    > - dlaczego jednofunkcyjny plus zasobnik możne mieć tylko 15 kW
    > - oraz dlaczego do tego samego domu dwu-funkcyjny musi mieć minimum 24kW?
    nie musi. o tym za chwilę.

    > Przeraża mnie taka duża (dużo większa) liczba kW przy kotle 2F.
    > Bo jeżeli nie będę grzała kotłem wody użytkowej, to czy nie będzie za dużo tych kW
    do grzania kubatury budynku?
    co za różnica? Finansowa? A jakie masz wybrane piece 1f 15kw i dla
    porównania 2f-24kw? No bo skoro martwią Cię cyferki w mocy, to dla czego
    nie złotówki przy zakupie?

    piec kondensacyjny będzie zmniejszał moc palnika, dostosuje się do
    temperatury i poboru wody.

    > Jeśli ten piec ma taką moc, to czy nie będzie to powodowało ciągłego włączania i
    wyłączania się pieca?
    ludzie mają w mieszkaniach instalacje kaloryferowe na 40m2 z minimalną
    ilością wody i żyją. kotły też. W Twoim domu rury i kaloryfery będą
    stanowiły zajebisty bufor, a Ty chcesz dokładać jeszce więcej?

    A z kolei to ciągłe włączanie i wyłączanie się pieca nie będzie dla
    niego szkodliwe?
    będzie. Tak jak smartfon szkodzi na mózg. Zapytaj użytkownika ile
    załączeń wyłączeń pieca na godzinę to dobry wynik, a ile zły. wtedy
    popatrze na moje kotły i powiem Ci czy im szkodzi czy nie.

    > No i komfort: jeśli piec ma się włączać i wyłączać (bo ma za dużą moc)
    wręcz przeciwnie. Większość tych co tu piszą, ma domy tak zaprojektowane
    i zbudowane ze czy chcą czy nie, musza grzać całą bryłę przez pół roku.
    ja nie. jak w jesienią, wiosną są dziepłe dni, ale zimne ranki -
    odpalamy piec, za 15 minut mam ciepło. jak parę latem jest zimno, leje
    deszcz, pranie nie schnie, rano i wieczorem działa ogrzewanie podłogowe
    w łazience.
    > to będzie to mało przyjemne w domu dla mieszkańca, grzejniki będą raz ciepłe, a
    następnie stygną, nowy ciepłe, i znowu stygną...
    to zależy jaką histerezę zaakceptujesz. jak ustawisz wodę w kaloryferach
    na 40stopni, piec zagrzeje ją do 43 i wyłączy palnik. po obniżeniu do 40
    znowu załączy.
    Idź do kogoś kto ma kocioł 2f i zobacz jak to działa.

    ToMasz

  • 58. Data: 2021-03-21 14:20:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 21 marca 2021 o 07:55:49 UTC+1 Runt napisał(a):

> [...]
    > dłuższym niekorzystaniu z c.w.u. trzeba poczekać do ok 5-15 sekund. przy
    > korzystaniu z 2 łazienek jednocześnie (kabiny prysznicowe) czy z kranów
    > w kuchniach praktycznie nie odczuwa się wielkiego spadku temperatury.
    > moim zdaniem wybór nowoczesnego kotła 2-fukcyjnego (modulującego) jest
    > bardziej korzystny finansowo.
    > kotły na paliwo "stałe" sobie odpuść chyba, że uwielbiasz sprzątać ;-)
    >
    > wybór należy do ciebie i "specjalisty od wszystkiego" czyli zenka ;-)))
    >

    > --
    > Runt
    >
    > Thanks for visiting and have a fantastic day!
    Kłamiesz pizdziak vel runt dziura w dupie. ty nie masz rodziców.

  • 59. Data: 2021-03-21 14:23:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    aniej-gotowac-wode-na-gazie-czy-w-czajniku-elektrycz
    nym-odpowiadamy.bhtml

    > Daj spokój z takimi wyliczeniami, bo są niewiarygodne, gdyż w ogóle nie
    > uwzględniają sprawności urządzeń.

    daj spokój, to jest argument?

    ja wolę inny: kolejne wyliczenia:

    Najmniejszy zmierzony koszt zgotowania 1 litra wody wyniósł (garnek
    zakryty):
    Płyta gazowa: 4,61 gr.
    Płyta indukcyjna: 5,45 gr.
    Płyta ceramiczna: 7,45 gr.
    https://jackiewiczowie.blogspot.com/2015/02/koszt-uz
    ytkowania-pyty-indukcyjnej.html

    > energii się marnuje uciekając wraz ze spalinami wokół garnka.
    przez pół roku grzejąc mieszkanie. marnotrawstwo? a zbiornik 300 litrów
    utrzymywany latem to nie?

    > Palnik gazowy podgrzewa ze sprawnością ok. 30-50% i zależy od doboru
    > odpowiedniego palnika do wielkości garnka.
    a jakiś link do tej rewelacji?
    podaj link do porównania które wskazuje inne wyniki

    (...)
    reszta głupoty. Fajnie się gada bogatym ludziom co jest lepsze.
    Wybieracie co Wam wygodniejsze i macie spokojne sumienie, bo każdy
    wydatek jest racjonalnie uargumentowany. bez prawa poniesienia
    kontrargumentów. Majka się pytała czy ogarnie to w 20tyś. domyślam się
    więc że ma na zmianę sposobu ogrzewania ograniczone środki finansowe.
    Kto tu stara się podać tanie rozwiązania?
    pierwszy argument: ja tak mam
    drugi argument: musi być drogo i skomplikowanie bo tani i prosty termet
    jest awaryjny. to że ma 7 lat gwarancji i działa w tysiącach domów,
    gdzie nikt się nie zastanawia czy można byłoby skomplikować instalację -
    to już nie ważne.
    wspomniałeś o zdrowiu.
    emisja co2 podczas wytworzenia 1kw energii
    z prądu to 820gram
    z gazu to 200gram.
    Co Ty na to?
    Gaz mamy z różnych źródeł, w tym transportowany z usa statkiem. raczej
    drożej nie będzie. Prąd mamy z elektrowni węglowych, które na 100% bedą
    miały kary za emisję co2, więc prąd będzie drożał bardziej niż gaz.
    Co Ty na to?
    Takie fakty latwo pominąć, ale to że filtr w okapie trzeba częście
    zmieniać to nie?

    ToMasz

  • 60. Data: 2021-03-21 14:31:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

    > MAjka, robią Cię w bambuko, a Ty bijesz brawo. sprawdziłaś ile
    > kosztuje zagotowanie litra wody na indukcji, a ile na gazie?

    Mam kuchenkę gazową, ale wodę gotuję w bezprzewodowym czajniku
    elektrycznym. Gdybym miał indukcyjną, tak samo bym się zabierał
    do robienia herbaty. To wynika z wygody, a nie z liczenia kosztów.
    Dzisiaj już nawet poznaniacy pozbyli się czajników stawianych na
    kuchni.

    > Zapytałaś się pani którą widzisz w lusterku, jak to jest że zupa
    > ma być grzana prądem a chałupa gazem?

    Kogo zapytać, dlaczego zupa ma być grzana gazem, a piernik pieczony
    prądem? Większość sprzedawanych dzisiaj kuchenek gazowych ma piekarnik
    elektryczny.

    > Nie ufaj ludziom którzy podają zalety ukrywają wady. Nie ufaj
    > opiniom bez argumentów. Przestań się jarać tym że wreszcie skończy
    > się węgiel/pellet, a zacznij myśleć jakie problemy może przynieść
    > planowane właśnie rozwiązanie.

    No właśnie, sam bym chętnie poczytał uargumentowane opinie na temat
    tego, jakie problemy by mi zniknęły, gdybym skończył z gazem, a zaczął
    z węglem/pelletem.

    --
    Jarek