eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy Polska jest przygotowana na arktyczną zimę 2021/22 i mrozy -30 C ? › Re: Czy Polska jest przygotowana na arktyczną zimę 2021/22 i mrozy -30 C ?
    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy Polska jest przygotowana na arktyczną zimę 2021/22 i mrozy -30 C ?
    Date: Thu, 30 Sep 2021 13:40:01 +0200

    W dniu 2021-09-30 o 11:32, a a pisze:

    > użytkowanie dronów noca jest zakazane z uwagi na ryzyko awarii, kolizji z liniami
    energetycznymi
    > jest generalny zakaz użytkowania dronów nad terenami zamieszkanymi
    > i żadna jednorazowa zgoda tego zakazu nie może ominąć.
    >
    > Bo dron o wadze 20-50 kg, spadający na dziecko, człowieka, wywołuje bardzo groźne
    dla życia i zdrowia obrażenia, zagrażające życiu

    Jak będzie po -20, to w dzień też trzeba będzie palić. Poza tym, mogą
    chyba pobierać próbki z kosza na popiół.

    > A co do palenia gazetami, to istnieje mimiecki wynalazek i patent na brykietowanie
    gazet i jest ręczna maszynka, wklada się do niej gazety, ściska i otrzymujemy
    gazetowy brykiet, który spala i zwęgla się w całości i nie emituje fruwających
    płatków sadzy, zatykających komin

    Pisząc o gazetach miałem na myśli tylko etap rozpalania. Dłuższe palenie
    gazetami to walka z syfem w popielniku. Sposobu na brykietowanie gazet
    nie znam, w obecnych czasach, to byłby problem zebrać odpowiednią ilość
    gazet na taki brykiet ;)

    > Zatem kto ma komin, nawet zatkany, ukryty, ten arktyczne mrozy przeżyje
    > a gdy nadejda długotrwałe mrozy -30 C to wszelkie karami za ogrzewanie zostaną
    zawieszone z uwagi na sytuację emergency, czyli wyjątkową.

    > Po wsiach górale wycinają drzewa na potęgę na opał, bo sicher ist sicher
    >
    > Miasta nie są przygotowane, bo są bloki tylko z c.o. i kuchenka elektryczna, zatem
    bez alternatywnego gazu do ogrzania.

    Pozostanie dogrzewanie prądem, albo jak w Alternatywach, parowozem.
    Tylko skąd teraz parowóz wziąć?

    > Oby nie pojawił się masowy wykup butli 11 kg na propan i magazynowania napełnionych
    w piwnicach

    Paaanie, to jebnie ;)

    > Gaz drożeje i będzie drożał bo go w Europie brakuje

    Mam właśnie na gaz i z trwogą wypatruję komunikatów...

    --
    viktorius