  • 1. Data: 2021-09-29 20:56:29
    Temat: Czy Polska jest przygotowana na arktyczną zimę 2021/22 i mrozy -30 C ?
    Od: a a <m...@g...com>

    Według NASA, z uwagi na minimum aktywności słońca
    w latach 2020/21/22
    wielce prawdopodobne jest nadejście arktycznych mrozów
    nadchodzącej zimy.

    Co to oznaczało w Kanadzie ?

    -60 C 4 lutego 2021 i zamarznięte wodospady Niagara

    Czy nowe domy budowane od 30-50 latr wytrzymają mrozy, czy sieć wodociągowa nie
    zamarzn ie i nie ulegnie awarii ?

    Polska żyła na węglu i z węgla ponad 100 lat
    a do dzisiaj zlikwidowano ponad 100 kopaln i węgla brakuje, cena rośnie pod niebiosa.

    Gaz krajowy to mały ułamek
    Gaz z rury wiedzie lądem i rura jest podatna na silne mrozy, szczególnie stacje
    tłoczące mogą zamarznąć

    Ropa też pompowana jest rurociągiem naziemnym z Rosji.

    A gdy tam nadejdą arktyczne mrozy -60 C to zaczną się ograniczenia, wyłączenia itd.

    Węgiel jest i był paliwem stałym, bezpiecznym i łatwym w transporcie, także
    transportem konnym, za dawnych lat.

    Wegiel można było składować w piwnicy, na pryzmie, pod dachem i na polu i mógł tam
    leżeć kilka lat.,

    Gazu nie da się magazynować.

    Ropę talk, w beczkach.

    Ale kto ma piec na ropę, czy gaz opałowy

    Zbiorniki na gaz LPG były przed laty reklamowane, ale ten gaz zdrożał o ponad 100%

    Gaz głupkowy z Hameryki już nie przypłynie, bo podobno całe zapasy wykupiła Brazylia
    ( ale prawda jest taka, że odwierty sie po prostu skończyły, bo dziura wystarcza na
    kilka miesięcy i trzeba nowa wiercić, a to trwa i kosztuje.

    Chiny wykupują węgiel z całego świata.

    W nowych domach brak ścian kominowych, kominów do podłączenia pieców na węgiel,
    kaflowych, czy nawet kozy, bo tak zostały zaprojektowane.

    Czy ktokolwiek planuje przeprowadzić testy, jak mrozy -30 C trwające miesiąc wpłyną
    na gospodarkę, budownictwo mieszkaniowe,
    komunikację, transport, no i czy mieszkancy nie zamarzną, gdy pojawią się wyłączenia
    prądu i te wszystkie piece z podajnikami przestaną podawać groszek./

    Podczas silnych mrozów i dużych opadów śniegu, solary zamarzna i ich wydajnośc
    spadnie o 90%, cczyli nie dadza energii do ogrzewania, nawet jak ich moc nominalna to
    dzisiaj 10 kW

    Cały świat się przygotowuje na nadejście arktycznej zimy, a w Polsce ani słowa na ten
    temat, a miliony nadal mieszkają w starych domach, które przemarzną podczas silnych
    mrozów i mieszkancom będzie groziło zamarznięcie , bo nie będzie gdzie spalić mebli,
    drewna, bo piece węglowe wyjechały na zlomowiska, wiele lat temu

  • 2. Data: 2021-09-29 21:18:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/09/2021 20:56, a a wrote:
    > Według NASA, z uwagi na minimum aktywności słońca
    > w latach 2020/21/22
    > wielce prawdopodobne jest nadejście arktycznych mrozów
    > nadchodzącej zimy.

    A to "wielce prawdopodobne" pochodzi z jakiego modelu numerycznego?

  • 3. Data: 2021-09-29 21:42:43
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 29 September 2021 at 21:18:19 UTC+2, heby wrote:
    > A to "wielce prawdopodobne" pochodzi z jakiego modelu numerycznego?
    Modele są dla modeli
    A świat jest oparty na hedgingu,
    czyli
    All Risks Contained

    Skoro istnieje takie zagrożenie i było obecne w Kanadzie,
    dzisiaj mrozy na Antarktydzie do -90 C w Stacji Vostock
    a wiosna nadeszła i się ,ociepliło z -100 C

    i liczba plam na słoncu ZERO 000 od roku
    to cykl słoneczny powtarzał się co 11 lat, dzisiaj co 22 lata
    a wodospady Niagara zamarzaja co 100 lat

    czyli wszystko się zgadza, bo gaz ziemny zdrożał na giełdach 600% rok do roku,
    węgiel 100 %, prąd 100%
    skroplony gaz głupkowy już nie przypłynie do Polski, zatem port w Świnoujściu można
    zamknąć.

    Testy na wypadek takich klimatycznych zagrożeń należą do Badań Operacyjnych, czyli
    powinny być cyklicznie przeprowadzane [przez wojska obrony terytorialnej

    Ale nie są, bo nikt nie wydał jeszcze dyspozycji, a powinien.

  • 4. Data: 2021-09-29 22:37:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/09/2021 21:42, a a wrote:
    > Modele są dla modeli

    Czyli z dupy Ci pochodzi, a nie z modelu. Aż strach pytać, z której.

    > Skoro istnieje takie zagrożenie

    Istnieje zagrożenie, że zostaniesz trafiony przez meteoryt. Co robisz
    aby temu zapobiec?

    > i liczba plam na słoncu ZERO 000 od roku
    > to cykl słoneczny powtarzał się co 11 lat, dzisiaj co 22 lata
    > a wodospady Niagara zamarzaja co 100 lat

    Jak również w mojej okolicy szambo wybiło. To dlak dla równowagi
    korelacji z tą Niagarą.

    Serio, myślisz że modele numeryczne pogody są tak prymitywne, że ktoś
    sprawdza te tempertaurę w Lidzbarku i z tego wynika czy odkręcać
    kaloryfery w Sydney? Serio? Widziałeś choć jeden na oczy, z punktku
    widzenia ilości danych i ich analizy?

    > Testy na wypadek takich klimatycznych zagrożeń należą do Badań Operacyjnych, czyli
    powinny być cyklicznie przeprowadzane [przez wojska obrony terytorialnej

    Są zajęci robieniem tratatata i szukaniem zoofili w telefonach.

    > Ale nie są, bo nikt nie wydał jeszcze dyspozycji, a powinien.

    Tak jest. Ogłośmy Narodowy Dzień Sprawdzania Czy Mamy Ciepłe Kaloryfery.
    Mili ludzie z pistoletami zerkną do domów suwerena i wpiszą w kajecik,
    czy im grzeje. Moze nareszcie do czegoś się przydadzą, te małolaty.

  • 5. Data: 2021-09-29 22:41:22
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 29 September 2021 at 22:37:19 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    > Mili ludzie z pistoletami zerkną do domów suwerena i wpiszą w kajecik,
    > czy im grzeje. Moze nareszcie do czegoś się przydadzą, te małolaty.
    nie zaśmiecaj wątku swoimi deluzjami

    nie masz wiedzy to kup se książkę i się naum

  • 6. Data: 2021-09-29 22:47:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/09/2021 22:41, a a wrote:
    > nie zaśmiecaj wątku swoimi deluzjami

    Dziękuję za przykładną samokrytykę.

    > nie masz wiedzy to kup se książkę i się naum

    Cenna rada, najbardziej cenie takie których autorzy sami się do nich
    stosują.

  • 7. Data: 2021-09-29 22:58:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:294b7d23-511c-4179-a5dc-066c64c07311n@googlegr
    oups.com>
    user a a pisze tak:

    > Według NASA, z uwagi na minimum aktywności słońca
    > w latach 2020/21/22
    > wielce prawdopodobne jest nadejście arktycznych mrozów
    > nadchodzącej zimy.

    może też być Ziemia-śnieżka -100'C i kilometr lodu.

    > Co to oznaczało w Kanadzie ?
    >
    > -60 C 4 lutego 2021 i zamarznięte wodospady Niagara

    ładny widok

    > Czy nowe domy budowane od 30-50 latr wytrzymają mrozy, czy sieć
    > wodociągowa nie zamarzn ie i nie ulegnie awarii ?

    30 lat to już nie są nowe

    > Polska żyła na węglu i z węgla ponad 100 lat a do dzisiaj
    > zlikwidowano ponad 100 kopaln i węgla brakuje, cena rośnie pod
    > niebiosa.

    węgiel można posiadać nie można jedynie go wrzucać do ognia

    > Gaz krajowy to mały ułamek
    > Gaz z rury wiedzie lądem i rura jest podatna na silne mrozy,
    > szczególnie stacje tłoczące mogą zamarznąć

    gaz nie zamarza a pompy silniki się nagrzewają
    wiele prostych urządzeń ma grzałki

    > Ropa też pompowana jest rurociągiem naziemnym z Rosji.
    >
    > A gdy tam nadejdą arktyczne mrozy -60 C to zaczną się
    > ograniczenia, wyłączenia itd.

    pewnie tak, najpierw swoim

    > Węgiel jest i był paliwem stałym, bezpiecznym i łatwym w
    > transporcie, także transportem konnym, za dawnych lat.
    >
    > Wegiel można było składować w piwnicy, na pryzmie, pod dachem i na
    > polu i mógł tam leżeć kilka lat.,

    chyba że ukradli

    trzeba się zdecydować gonimy zachód czy ostygamy i reaktywujemy model
    wschodni towarzysze, rabować, wydobywać, wyrąbać.

    > Gazu nie da się magazynować.

    i to nawet jest niebezpieczne

    > Ropę talk, w beczkach.
    >
    > Ale kto ma piec na ropę, czy gaz opałowy

    zaradni bogaci

> [...]
    > wykupiła Brazylia ( ale prawda jest taka, że odwierty sie po
    > prostu skończyły, bo dziura wystarcza na kilka miesięcy i trzeba

    na pewno nie czeka sie z wierceniem aż się jedno skończy

> [...]
    > komunikację, transport, no i czy mieszkancy nie zamarzną, gdy
    > pojawią się wyłączenia prądu i te wszystkie piece z podajnikami

    po co jak wyjdzie w praniu.

    > Podczas silnych mrozów i dużych opadów śniegu, solary zamarzna i
    > ich wydajnośc spadnie o 90%, cczyli nie dadza energii do
    > ogrzewania, nawet jak ich moc nominalna to dzisiaj 10 kW

    być może

    > Cały świat się przygotowuje na nadejście arktycznej zimy

    szczególnie takie narody-nygusy jak Hiszpanie Włosi i Grecy.
    robią większy zapas wina

> [...]
    > mieszkancom będzie groziło zamarznięcie , bo nie będzie gdzie
    > spalić mebli, drewna, bo piece węglowe wyjechały na zlomowiska,

    w niektórych krajach jak np Anglia w niekórych domach w ogóle nie ma
    fizycznie kaloryferów, chcesz to bierz dam ci rabat nie to do widzenia.

    trzeba zrozumieć że w kapitalizmie jak sobie pościelesz tak sie wyśpisz
    wszelkie inne sposoby pachną Rosją i wiatrem ze wschodu typu rabujmy
    planetę a po nas choćby potop.

    --
    Piter

  • 8. Data: 2021-09-29 23:07:55
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 29 September 2021 at 22:57:18 UTC+2, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > --
    > Piter
    w niektórych krajach jak np Anglia w niekórych domach w ogóle nie ma

    Gdyby nie Golfstrom to by kaloryfery instalowali
    Polska żyje na wschodzie Europy i do Golfstromu za daleko.
    Jak nadciągną mrozy arktyczne ze wschodu na miesiąc to milion w Europie zamarznie.

    Domy zbudowane w ostatnich 30 latach mają obniżony współczynnik przenikalności
    cieplnej ścian, stropów, gdyż juz wtedy agenda Global Warming miała duże wplywy.

    Jeżeli węgiel zdrożeje do 2000 zł/ tonę to będzie wskaźnik, że arktyczna zima
    nadejdzie, bo to globalne gospodarki zarządzają paliwami i ich cenami i prowadzą
    hedging przed nadchodzące mrozy.

    Po co mają gaz, węgiel., ropę sprzedawac teraz tanio, gdy w czasie mrozów każda cena
    będzie transakcyjna

    Przykładem nadchodzącego chaosu jest obecnie UK

    Jest ciepło, a już brakuje paliw na stacjach.

    Wyobraźmy sobie teraz arktyczne mrozy i kryzys rosnie o 300%

    tankowanie po kropelce 10litrów i czarny rynek paliw po stodołach

  • 9. Data: 2021-09-30 09:23:21
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-09-29 o 20:56, a a pisze:

    > Podczas silnych mrozów i dużych opadów śniegu, solary zamarzna i ich wydajnośc
    spadnie o 90%, cczyli nie dadza energii do ogrzewania, nawet jak ich moc nominalna to
    dzisiaj 10 kW

    To juz było, w teksasie na początku tego roku. Światowa czkawka ze
    styropianem podobno do teraz nam się odbija.

    Inne nie wiem, mam komin, teoretycznie do kominka, ale go nigdy nie
    podłączałem. Spadek po tym, że przejąłem budowę "w trakcie", z planami i
    pozwoleniem sprzed lat. Jak przyciśnie, to podłaczę tam coś, co pozwoli
    mi spalić zalegające drewno z budowy i inne podobne palne materiały.

    --
    viktorius

  • 10. Data: 2021-09-30 10:00:44
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 30.09.2021 o 09:23, viktorius pisze:

    > Jak przyciśnie, to podłaczę tam coś, co pozwoli
    > mi spalić zalegające drewno z budowy i inne podobne palne materiały.
    Wtedy Panna Greta się rozpłacze, a dodatkowo możesz dostać karę. U nas
    straż miejska zimą często przychodzi kontrolować, czym się pali i mają
    nawet drona latającego nad kominami i pobierającego próbki.
    Jacek