  • 51. Data: 2014-06-06 11:05:56
    Temat: Re: Czy jest coś przeciw grzybom?
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2014-06-06 05:17, Pszemol pisze:

    > Jego grzyby też nie rosną na trawie... Rosną na martwej korze
    > drzewa, którą to korą podsypał sobie pod iglakami płożącymi się...

    A zdjęcie z września.

    Ewa

  • 52. Data: 2014-06-06 12:48:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 5 Jun 2014 22:17:06 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Jego grzyby też nie rosną na trawie... Rosną na martwej korze
    > drzewa, którą to korą podsypał sobie pod iglakami płożącymi się...

    To NIE SĄ opieńki - powtarzam.

  • 53. Data: 2014-06-06 19:44:47
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 6.06.14 12:48, Ikselka pisze:

    > To NIE SĄ opieńki - powtarzam.

    A co to zmienia? "Człowieka z tematu" nie interesuje, czy to są opieńki, maślaki,
    prawdziwki, czy inne psiarki. Mają być wypalone do gołej ziemi i szlus. A przy
    okazji i stokrotki oraz inne uciążliwe chwasty. ;-)

    --
    collie

  • 54. Data: 2014-06-11 01:33:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

    > A zdjęcie z września.

    Jakie zdjęcie, Ewa?

  • 55. Data: 2014-06-11 01:41:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > trawnik jakby gaśnicą. Kwiaty zwieszają główki, liście zwijają się
    > w spiralę, łodygi wiotczeją. I głos z ekranu: "Co za skuteczność!
    > Co za wybiórczość! Nowy preparat Szmaragd firmy Mac Dusky likwiduje
    > chwasty w dwie minuty nie uszkadzając trawy!
    > Jedno z dzieci uderza w bek. Co oni robią kwiatkom?
    >
    > To z książki "Delicje ciotki Dee" Teresy Hołówki. O różnicach kulturowych,
    > relacja ze Stanów, z Midwestu konkretnie. Lata osiemdziesiąte. No i
    > proszę,
    > do nas też dotarło. A ja wciąż słabo rozumiem -- trzeba mieć fijoła.

    Z ciekawości zapytam - byłeś kiedyś w USA, w tym ich "Midweście"? :-)

    Bo jednak rzuca się w oczy duża różnica gdy masz wokół domu zielony
    trawnik, murawę bez chwastów jak mlecze czy osty w porównaniu do
    tego co się widuje na polskich przedmieściach: habazie wysokie po
    pachy, niekoszone od miesięcy, jak rozczochrana głowa chuligana :-)

    Gdyby to rzeczywiście było tak pięknie jak w opisie, zielono z kaczeńcami
    i fiołkami to byłaby inna rozmowa... Ale niestety wiosna nie trwa cały rok
    i zamiast kaczeńców czy fiołków masz zwykle osty, mlecze i inne habazie.

  • 56. Data: 2014-06-11 02:06:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Jun 2014 18:41:38 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Ale niestety (...) masz zwykle osty, mlecze i inne habazie.

    Niestety?
    http://tiny.pl/q87n5
    http://tiny.pl/q87n1

  • 57. Data: 2014-06-11 03:11:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Niestety?
    > http://tiny.pl/q87n5
    > http://tiny.pl/q87n1

    Jasne... Marzy Ci się :-)

    Raczej wtedy wygląda to bardziej jak to:
    http://www.jelonka.com/lib/photo.php?id=229950&szer=
    445&typ=0&data=2012-07-09&kat=agrzywacz

    Albo tak:
    http://img.czecho.pl/2012/08/big_rondo_legionow(2).j
    pg

    Albo tak:
    http://www.dwory.cal.pl/zdjecia/trawniki_01.jpg

    Albo tak:
    http://bi.gazeta.pl/im/4/7983/z7983944AA,Dzialka-bud
    owlana-w-Krakowie-przy-skrzyzowaniu-ulic.jpg

    Albo tak:
    http://img35.imageshack.us/img35/9765/43625219.jpg

    Albo co gorsze jak to:
    http://i602.photobucket.com/albums/tt106/anotak7/est
    etyka1/IMG_7368.jpg

  • 58. Data: 2014-06-11 11:44:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Jun 2014 20:11:56 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Jasne... Marzy Ci się :-)

    http://literat.ug.edu.pl/shulz/0009.htm

    "Był tam wielki, zdziczały stary ogród. Wysokie grusze, rozłożyste jabłonie
    rosły tu z rzadka potężnymi grupami, obsypane srebrnym szelestem, kipiącą
    siatką białawych połysków. Bujna, zmieszana, nie koszona trawa pokrywała
    puszystym kożuchem falisty teren. Były tam zwykłe, trawiaste źdźbła łąkowe
    z pierzastymi kitami kłosów; były delikatne filigrany dzikich pietruszek i
    marchwi; pomarszczone i szorstkie listki bluszczyków i ślepych pokrzyw,
    pachnące miętą; łykowate, błyszczące babki, nakrapiane rdzą, wystrzelające
    kiśćmi grubej, czerwonej kaszy. Wszystko to, splątane i puszyste,
    przepojone było łagodnym powietrzem, podbite błękitnym wiatrem i
    napuszczone niebem. Gdy się leżało w trawie, było się przykrytym całą
    błękitną geografią obłoków i płynących kontynentów, oddychało się całą
    rozległą mapą niebios. Od tego obcowania z powietrzem liście i pędy pokryły
    się delikatnymi włoskami, miękkim nalotem puchu, szorstką szczeciną
    haczków, jak gdyby dla chwytania i zatrzymywania przepływów tlenu. Ten
    nalot delikatny i białawy spokrewniał liście z atmosferą, dawał im
    srebrzysty, szary połysk fal powietrznych, cienistych zadumań między dwoma
    błyskami słońca. A jedna z tych roślin, żółta i pełna mlecznego soku w
    bladych łodygach, nadęta powietrzem, pędziła ze swych pustych pędów już
    samo powietrze, sam puch w kształcie pierzastych kul mleczowych
    rozsypywanych przez powiew i wsiąkających bezgłośnie w błękitną ciszę.

    Ogród był rozległy i rozgałęziony kilku odnogami i miał różne strefy i
    klimaty. W jednej stronie był otwarty, pełen mleka niebios i powietrza, i
    tam podścielał niebu co najmiększą, najdelikatniejszą, najpuszystszą
    zieleń. Ale w miarę jak opadał w głąb długiej odnogi i zanurzał się w cień
    między tylną ścianę opuszczonej fabryki wody sodowej, wyraźnie pochmurniał,
    stawał się opryskliwy i niedbały, zapuszczał się dziko i niechlujnie,
    srożył się pokrzywami, zjeżał bodiakami, parszywiał chwastem wszelkim, aż w
    samym końcu między ścianami, w szerokiej prostokątnej zatoce tracił wszelką
    miarę i wpadał w szał. Tam to nie był już sad, tylko paroksyzm szaleństwa,
    wybuch wściekłości, cyniczny bezwstyd i rozpusta. Tam, rozbestwione, dając
    upust swej pasji, panoszyły się puste, zdziczałe kapusty łopuchów - ogromne
    wiedźmy, rozdziewające się w biały dzień ze swych szerokich spódnic,
    zrzucając je z siebie, spódnica za spódnicą, aż ich wzdęte, szelestne,
    dziurawe łachmany oszalałymi płatami grzebały pod sobą kłótliwe to plemię
    bękarcie. A żarłoczne spódnice puchły i rozpychały się, piętrzyły się jedne
    na drugich, rozpierały i nakrywały wzajem, rosnąc razem wzdętą masą blach
    listnych, aż pod niski okap stodoły."

    Trudno, od przeczytania pierwszy raz tego opisu Schulza nie potrafię
    inaczej patrzeć na takie miejsca. Nawet mam swoją ulubioną kępę pokrzyw
    osłaniającą dawne szambo oraz drugą - wiesiołków, przy domu, które MŚK
    starannie omija kosiarką. Jeszcze sobie chyba gdzieś łopuch zaprowadzę,
    parę kęp bylicy, dziewanny i kosmatego ostu :-)

> [...]
    >
    > Albo tak:
    > http://bi.gazeta.pl/im/4/7983/z7983944AA,Dzialka-bud
    owlana-w-Krakowie-przy-skrzyzowaniu-ulic.jpg

    Sorry, tereny bezpańskie i tzw nieużytki oraz tzw krajobraz miejski (he he)
    nie wchodzą w zakres niniejszych rozważań :-)

    > Albo co gorsze jak to:
    > http://i602.photobucket.com/albums/tt106/anotak7/est
    etyka1/IMG_7368.jpg

    Tak, te odpady budowlane trza skosić, jak nic. Zwiędną, wyschną, to się
    zgrabi i skompostuje 3-)

  • 59. Data: 2014-06-11 12:06:30
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2014-06-11 01:33, Pszemol pisze:
    > "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

    > Jakie zdjęcie, Ewa?

    Zdjęcia grzybów, które wrzucił Jacek.

    Ewa

  • 60. Data: 2014-06-11 15:17:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Z ciekawości zapytam - byłeś kiedyś w USA, w tym ich "Midweście"? :-)

    Nie, nie byłem w tym ich Midwescie. Ma to jakieś znaczenie dla dyskusji?
    Bo jeśli tak, i bez badań in situ nie da rady, to muszę się szybko
    decydować -- zajrzałem do paszportu i widzę, że w styczniu kończy
    mi się wiza. Znakiem tego później niż w lipcu mnie nie wpuszczą.
    Nie wiem czy przedłużać, bo dobrych kilka lat temu jeden taki gadał
    coś o tym, że będzie to ostatnia, jakiej będę potrzebował. Ale teraz
    to już sam nie wiem.

> [...]
    > tego co się widuje na polskich przedmieściach: habazie wysokie po
    > pachy, niekoszone od miesięcy, jak rozczochrana głowa chuligana :-)

    No rzuca się. Jak już pisałem, cała książka jest o tym. O różnicach
    kulturowych. Ja nie przesądzam, która kultura lepsza. Autorka też się
    powstrzymuje od wartościowania. Ale mnie na przykład cieszy wiosną
    widok żółtych mleczy (w sensie że Taraxacum, a nie że Sonchus) na
    miejskich trawnikach i w przydrożnych trawach.

> [...]
    > z kaczeńcami i fiołkami to byłaby inna rozmowa... Ale niestety
    > wiosna nie trwa cały rok i zamiast kaczeńców czy fiołków masz

    Czyli na Midwescie wiosenne fijołki przemieniają się latem w osty,
    a jesienią nawet w habazie? Czyżby to był ten słynny amerykański
    kreacjonizm?

    Jarek

    --
    O północy się zjawili