eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy ktoś z Was zdecydował się na centralne grawitacyjne ? › Re: Czy ktoś z Was zdecydował się na centralne grawitacyjne ?
    From: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy ktoś z Was zdecydował się na centralne grawitacyjne ?
    Date: Tue, 10 Nov 2009 18:08:28 +0100

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    news:hdc4p0$2i4$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam ponownie,
    >
    > Tak mnie naszło - u siebie w starym domku mam
    > centralne grawitacyjne - stalowe rury, spore przekroje, spadki...
    >
    > Wady:
    > - brzydota (rury idą "na wierzchu")

    To się da obejść. W ścianie 2W z rdzeniem nośnym 24cm nie ma problemu z kanałami na
    rury.

    > - duża pojemność układu (duże średnice rur, duże kaloryfery)

    To zaleta a nie wada. Instalację grawitacyjną robi się praktycznie wyłącznie pod
    kocioł na paliwo stałe, a dla tego im więcej litrów zładu tym lepiej. Duże kaloryfery
    - nieprawda.

    > - brak lub marna możliwość regulacji temperatury (np. w lazience jest za ciepło)
    > w pomieszczeniach

    Dziś to też nie problem. Do instalacji grawitacyjnej idealnym sposobem sterowania są
    głowice termoelektryczne ze sterownikami pokojowymi. Zapewniają zarówno małe opory
    przepływu jak i wysoką precyzję sterowania (nieosiągalną w głowicach bimetalicznych).
    Dodatkowo, przy instalacji wspomaganej pompą, zawory samoczynnie otwierają się na
    100% przepływu przy braku zasilania.

    > Zalety:
    > - działa niezależnie od prądu (podwarszawska miejscowość... bywa, że nie ma
    > prądu)
    > - brak pompy - brak zużycia prądu
    > - brak pompy - ciszej.
    >
    > Z ciekawości - czy ktoś z Was w nowym domu zdecydował sie na grawitację ? :)
    > (pewnie nie, bo podłogówka... bo PC... ale może ? :) )

    Bo nie dodałeś najważniejszej wady - ceny. Dobra instalacja grawitacyjna jest 2-3
    krotnie kosztowniejsza w budowie niż pompowa.