eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy ktoś z Was zdecydował się na centralne grawitacyjne ? › Re: Czy ktoś z Was zdecydował się na centralne grawitacyjne ?
    From: Józef Małczyński <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy ktoś z Was zdecydował się na centralne grawitacyjne ?
    Date: Tue, 10 Nov 2009 10:18:20 -0800 (PST)

    On 10 Lis, 18:22, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:
    > Dzięki za odpowiedzi...
    >
    > Te wady/zalety to na podstawie mojej instalacji.
    > Spojrzenie subiektyne - nie ogólne :)
    > Wiec stąd np. te duze kaloryfery (żeliwne), czy brak regulacji temp.
    >
    > A i brak wady - ceny, wynikał równiez z tego, że
    > instalację "zastałem" :)
    >
    > Zastanawia mnie jednak informacja, że wyłącznie do kotłów
    > na paliwo stałe ?
    >
    > (u mnie jest równolegle, kocioł na paliwa stałe + kocioł na gaz)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Aleksander.

    Tego (starego?) typu instalacja często zawiera zanieczyszczenia
    pochodzenia mineralnego, korozyjnego, itp. Kotły gazowe i paliwowe
    mając przekroje przelotów, membran, dysz, itp. baardzo małe szalenie
    wyczulone są na takie zanieczyszczenia. Tym bardziej, że w układzie są
    elementy żelazne, żeliwne, cynkowe, mosiężne, miedziane, i licho tam
    wie co jeszcze. Interakcje metali i ich pochodnych są przecudnej
    urody. Także wielkość zładu powoduje, że ruszyć z miejsca taką ilość
    wody trwa, a dysze dyszą paliwem w eter. Również takie układy
    posiadają naczynia wzbiorcze typu atmosferycznego, więc częśc
    ciśnienia przy pracach pomp(ewentualnej) idzie poza grzejniki. Ale są
    zalety, jak wymieniono wyżej. Pozdrawiam