    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Czy moglibyście się poznęcać nad projektem?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Wed, 16 Apr 2014 11:11:01 +0200

    Wed, 16 Apr 2014 09:07:41 +0200, Ergie

    > Takie coś co powinno być w każdym domu zaraz za drzwiami wejściowymi.
    > Jak nazwa wskazuje służy do łapania wiatru.

    Ale to jakaś nowomowa, bo takie słowo nie istnieje. ;P Poza tym
    pomieszczenie służy nie do "łapania wiatru" (możesz powiedzieć mi, po ch**
    mi wiatr?) ;) a do rozbierania się i utrzymywania ciepła w domu podczas
    uchylenia drzwi wejściowych. ;) To może lepiej będzie
    "rozbieraczociepłołap"? ;)

    > To pomieszczenie jest niezależne od sieni (czy holu). Jego odpowiednikiem
    > jest _przed_ _sionek_ - czyli pomieszczenie _przed_ sienią.

    Przedsionek może być za drzwiami a przed "główną" sienią (czy tam
    przedpokojem), albo być przestrzenią przed drzwiami wejściowymi, lecz
    osłoniętą od deszczu i wiatru. Dla mnie zawsze przedsionek był przed
    drzwiami, miejsce gdzie się rozbierało i z której już się wchodziło do
    różnych pomieszczeń (garaż, kuchnia) to była sień, obecnie dumnie opisywany
    w większości projektów "hol" to zwyczajnie przedpokój.

    > Niestety wielu projektantów całe życie mieszkało w bloku i kompletnie nie
    > rozumie specyfiki posiadania własnego domu z wbudowanym garażem.

    Ciekawe na ile takie babole to brak zrozumienia specyfiki a ile wymagania
    "rynku".

    --
    Pozdor Myjk