  • 1. Data: 2011-10-18 09:15:34
    Temat: Czy panele plastikowe pracują?
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    Wszędzie w poradnikach układania paneli jest aby zostawić szczeliny przy ścianach bo
    "pracują". Rozumiem że drewniane, ale plastikowe też wymagają dylatacji?

    --
    ZZ@private

  • 2. Data: 2011-10-18 09:43:51
    Temat: Re: Czy panele plastikowe pracują?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Paź, 11:15, ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:
    > Wszędzie w poradnikach układania paneli jest aby zostawić szczeliny przy ścianach
    bo "pracują". Rozumiem że drewniane, ale plastikowe też wymagają dylatacji?

    Oczywiscie :) I zrob solidny 1cm lub wiecej jezeli masz te panele
    szeroko polozone - ja mialem najszerzej 5,5mb, zostawilem tak 0,5cm i
    w zime mi sie podniosly w jednym miejscu :) Musialem sciagnac listwy
    przypodlogowe i ciachnac o dodatkowe 0,5cm. Opadly, ulozyly sie i jest
    OK, na szczescie zamkom nic sie nie stalo :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-10-18 13:03:12
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

> [...]

    > przypodlogowe i ciachnac o dodatkowe 0,5cm. Opadly, ulozyly sie i jest

    > OK, na szczescie zamkom nic sie nie stalo :)

    Popieram, tzn. w pelni potwierdzam to co napisales. Mialem podobny przypadek.
    Gosciu sprzedawal dom i aby ladniej wygladal zlecil "Meksykom" polozenie
    paneli w jednym z pomieszczen na parterze, co wazne. Panele wygladaly jak
    plastykowe ale w rzeczywistosci wypelniacz byl paropijny. Podloga
    byla "zimna", od dolu nie ocieplona i na panelach wykroplila sie woda.
    Przyszli kupcy i jak zobaczyli te panele to normalnie uciekli. Cala podloga
    byla podniesiona do gory na srodku o jakies 20-30 cm. Nie dalo sie na niej
    stanac bo zachowywala sie jak fala wodna czy wielki dmuchany materac.
    Wlasciciel zadzwonil abym cos z tym zrobil bo wykonawca byl nieuchwytny a
    czas naglil.
    Zrobilem dokladnie to samo, musialem sciagnac listwy, obciac skraj podstawy
    pily recznej makita aby mozna bylo nia ciac w odleglosci cm od sciany, pieknie
    panele nacialem, te obrzynki usunalem, podloga siadla, listwy na powrot do
    scian przybilem i kazalem sobie przyslac czek na 5 stow. Zajelo mi to pare
    godzin. A co, za wiedze tez sie placi. Wkrotce po tym dom zostal sprzedany.
    Pzdr.
    Tornad

  • 4. Data: 2011-10-18 13:29:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Paź, 15:03, "Tornad" <w...@a...com> wrote:

> [...]
    > godzin. A co, za wiedze tez sie placi. Wkrotce po tym dom zostal sprzedany.

    Przeraza mnie ta niewiedza amerykancow :-)

    A jeszcze bardziej mnie przeraza fakt ze skoro tam sie woda wykrapla w
    podlodze to wkrotce te panele beda zajete jakims grzybkiem !! :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-10-18 22:01:38
    Od: "Tornad" <w...@a...com>

    przypadek.

    podstawy

    pieknie

    > Przeraza mnie ta niewiedza amerykancow :-)

    Juz sie do tego przyzwyczailem i o zgrozo, czasem na zimno to wykorzystuje.
    Martwi mnie tylko to, ze reforma szkolnictwa w Polsce zostala wprowadzona
    stricte na wzor hamerykanski tym razem...

    > A jeszcze bardziej mnie przeraza fakt ze skoro tam sie woda wykrapla w

    > podlodze to wkrotce te panele beda zajete jakims grzybkiem !! :)

    Oczywiscie, zatem jak wyzej; niech partola wtedy ja bede mial wiecej
    roboty...
    A na rozne robactwo maja rozne preparaty; firmy chemiczne a nie tylko
    farmaceutyczne przeciez z czegos zyc musza. Popularna jest "bacing soda",
    ktora posypuja czy trzeba czy nie - ona podobno pomaga. A jak nie to jest
    chlorax czy inny blix, ktore wyzeraja wszystko co sie rusza.
    W ub. roku miale ciekawe przypadki. Nowo powstala firma budowlana, ktorej
    wlascicielem byl byly muzyk. Z punktami za pochodzenie zreszta. Robila i
    pokrywala dach. Ja w tym czasie budowalem stopien wodny na strumyku wiec
    wszystko widzialem. Widzialem jak partolili, nawet wlascicielowi to
    tlumaczylem, innymi slowy donosilem. Wysluchal ale nie zareagowal np.
    wstrzymaniem zaplaty. OK odrzeklem ale jak bede musial to po nich naprawiac
    to stawka bedzie trzykrotna zazartowalem. No i stalo sie, po pierwszym
    wiekszym deszczu woda wlala sie przez dwie kondygnacje az do piwnicy...
    Zareklamowal, chlopcy przyjechali, nasmarowali szyngle od spodu galonami
    bitumu i zagwarantowali ze przeciekow nie bedzie.
    Niestey bede musial jednak ten daszek naprawiac - powiedzialem wlascicielowi
    jeszcze przed deszczem. Po deszczu wlasciciel zlecil mi naprawe, ja zazadalem
    tysiac na co szybko sie zgodzil.
    Na krawedzi styku dwu plaszczyzn dachow spotykajacych sie pod katem prostym
    (po hamerykansku nazywa sie to waley) polozyli stara miedziana blache z
    dziurami po gwozdziach i zielona ze starosci. Blacha miedziana jest droga wiec
    oszczedzili. Male pekniecie tej blachy, ktore zauwazylem jeszcze gdy lezala na
    ziemi i te dziury po gwozdziach wystarczyly aby duza czesc splywajacej po niej
    wody wlewala sie na strych. Zalatalem pekniecie w blasze na goraco bitumem,
    dziury zalepilem silikonem z tuby i oczywiscie przecieki ustaly. Tyle, ze po
    paru latach zapewne sie odnowia ale mnie tu juz wtedy nie bedzie...
    Pzdr
    Tornad