eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd? › Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 4 Apr 2014 11:47:43 -0700 (PDT)
    <c...@g...com>
    <1...@m...org>
    <3...@g...com>
    <vfwyfo4l2ji3$.dlg@myjk.org>
    <7...@g...com>
    <1e3dcb8dlv3rp$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <1...@m...org>
    <d...@g...com>
    <n2coowc26di9$.dlg@myjk.org>
    <0...@g...com>
    <1sea6i7of9195$.dlg@myjk.org>
    Subject: Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej
    taryfie za prąd?
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 kwietnia 2014 19:26:43 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Czyli jakie jest są u mnie temperatury DZ,

    6-10stC.

    GZ,

    Chcesz grzac powietrzem wiec minimum 40, a raczej wypadaloby blizej 50stC.

    To juz daje COP nawet w granicy 2,5.

    > jakie przepływy powietrza

    I tak beda za male.

    > przyjąłeś, jakie nagrzewnice/chłodnice, jaki bufor, jakie zapotrzebowanie

    Nagrzewnica / chlodnica - nie ma zadnego znaczenia, przyjalem max jakie
    mozesz przemycic przy 600m3/h - mozesz miec nagrzewnice o sprawnosci 100%
    i nic to nie zmieni bo przy 600m3/h nie przetransportujesz wiecej niz
    liczylem energii.

    > na energię, jakie zyski przyjąłeś dla swoich "wyników"?

    Zyski czego? W ogole nie bralem pod uwage sprawnosci nagrzewnicy a trzeba
    wziac poprawke bo dajac 40stC na nagrzewnice - powietrze zawsze bedzie
    mialo nizsza temperature, wiec nawet 2kW nie przepuscisz.

    > I tak się właśnie z tobą dyskutuje. Ja o rybce, ty o pipce.
    > Wyżej o klimatyzacji, a ty o grzaniu -- bo tak ci wygodniej.

    Skoro chcesz grzac nadmuchowo pompa ciepla z uzyciem bufora to nie ma innej
    mozliwosci niz marny COP w zime. Musisz trzymac te 50stC w buforze zeby
    w ogole byl sens szybko ogrzac nadmuchowo dom. Nie napisales jaki bedziesz
    mial dom ale u mnie podgrzanie o 2stC pokoju zajeloby z dwa dni, nie wiem
    jakim cudem buforek, nagrzewnica i rekuperator maja to umozliwic - to sie
    zwyczajnie kupy jak dla mnie nie trzyma :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.