eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd? › Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd?
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej
    taryfie za prąd?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <3...@g...com>
    <vfwyfo4l2ji3$.dlg@myjk.org>
    <7...@g...com>
    <1e3dcb8dlv3rp$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <1...@m...org>
    <d...@g...com>
    <n2coowc26di9$.dlg@myjk.org>
    <0...@g...com>
    <1sea6i7of9195$.dlg@myjk.org>
    <9...@g...com>
    Date: Wed, 9 Apr 2014 18:03:04 +0200

    Fri, 4 Apr 2014 11:47:43 -0700 (PDT), Adam

    > 6-10stC.

    W tym czasie u ciebie będzie zero, to jaki COP będziesz mieć przy GZ 30?
    Czyżby taki sam jak ja przy grzaniu do 40?

    > Chcesz grzac powietrzem

    Mylisz się. Nie chcę. Chcę jedynie niwelować bezwładność podłogówki, która
    przez swoją specyfikę ma mocno ograniczoną możliwość grzania otaczającego
    powietrza.

    > wiec minimum 40, a raczej wypadaloby blizej 50stC.

    Bez kozery powiem: pińćset.

    > To juz daje COP nawet w granicy 2,5.

    Ten "niski" COP koło kiszki mi lata, bo nawet _jeśli_ pompa będzie musiała
    pracować 2-3h dziennie dłużej, to są to "straty" na poziomie 100 zł per
    sezon grzewczy.

    > I tak beda za male.

    Do czego za małe? Popełniasz podstawowy błąd zakładając, że ja tym będę
    OGRZEWAĆ dom, tak jakbym nie miał podłogówki. Zatem przypominam ci, że
    podłogówka będzie w całym domu i będzie cały czas pracować.

    > W ogole nie bralem pod uwage sprawnosci nagrzewnicy a trzeba
    > wziac poprawke bo dajac 40stC na nagrzewnice - powietrze zawsze
    > bedzie mialo nizsza temperature, wiec nawet 2kW nie przepuscisz.

    Nie muszę przepuszczać nawet tyle, bo wsytarczy mi podnieść tylko
    temperaturę nawiewanego powietrza dla osiągnięcia komfortu cieplnego. Ja
    tym powietrzem nie zamierzam GRZAĆ, tylko wtłaczać powietrze na tyle
    ciepłe, żeby podłogówka nie musiała z siebie wylewać siódmych potów przez
    dwa dni aby to _powietrze_ w końcu ogrzać.

    > Skoro chcesz grzac nadmuchowo pompa ciepla z uzyciem
    > bufora to nie ma innej mozliwosci niz marny COP w zime.

    W tym akurat momencie była mowa o CHŁODZENIU,
    a Ty dalej swoje i klepiesz o ogrzewaniu.

    > Musisz trzymac te 50stC w buforze zeby w ogole
    > byl sens szybko ogrzac nadmuchowo dom.
    > Nie napisales jaki bedziesz mial dom
    > ale u mnie podgrzanie o 2stC pokoju zajeloby z dwa dni, nie wiem
    > jakim cudem buforek, nagrzewnica i rekuperator maja to umozliwic
    > - to sie zwyczajnie kupy jak dla mnie nie trzyma :)

    Oczywiście, że ci się kupy nie trzyma, bo bierzesz pod uwagę samą
    podłogówkę, która piekielnie powoli się "rozpędza". Musi się najpierw beton
    nagrzać, żeby całość zaczęła skutecznie promieniować w otaczające
    _powietrze_.

    Do tego przy swojej niskotemperaturowej podłogówce nadmuchujesz za pomocą
    WM _chłodne_ powietrze. Nawet posiadając rekuperator i tak piekielnie długo
    się schodzi z ogrzaniem tego *POWIETRZA* w pomieszczeniu (i przy utrzymaniu
    sensownego, a twojego uwielbionego COP), bo po pierwsze podłoga ma
    ograniczoną możliwość oddawania ciepła, po drugie ciągle jest dostarczane
    do pomieszczenia dużo zimniejsze powietrze (5-17sC w zależności od temp na
    zewnątrz) niż ma być w pomieszczeniu. Wtedy istotnie podniesienie
    temperatury powietrza zajmuje dużo czasu.

    Dlatego nawiewane powietrze o temp. ~20sC we współpracy z podłogówką da
    przykładowo te 20sC w otoczeniu. Jak zachcę mieć w pomieszczeniu powietrze
    22 to nawieję powietrze o temp. wyższej. Szału nie będzie, ale będzie to
    odczuwalne dla ciała jako ciepło i o to się rozbiega.

    Oczywiście pomijam już zupełnie fakt, że priorytetami dla ew. zmian
    temperatury będą same sypialnie i tylko na czas "wstawania". Siłą rzeczy
    twoje wyliczenia się rzeczywiście zupełnie kupy nie trzymają, bo ja nie
    zamierzam w ten sposób OGRZEWAĆ domu, co sobie dosyć fantazyjnie założyłeś.

    --
    Pozdor Myjk