eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCzy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd? › Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 10 Apr 2014 01:11:37 -0700 (PDT)
    <7...@g...com>
    <1e3dcb8dlv3rp$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <1...@m...org>
    <d...@g...com>
    <n2coowc26di9$.dlg@myjk.org>
    <0...@g...com>
    <1sea6i7of9195$.dlg@myjk.org>
    <9...@g...com>
    <f...@g...com>
    <1...@m...org>
    Subject: Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej
    taryfie za prąd?
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 kwietnia 2014 08:14:44 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > nocy jest chłodniej, a rano powoli robi się stopniowo cieplej -- co niejako
    > zmusza organizm do pobudki. Niska temperatura za kołdrą skutecznie
    > zniechęca do wstawania -- nie tylko mnie, ale także moją żonę i córkę.
    Dlatego całą noc powinna być komfortowa temperatura. Tak żeby nie zniechęcała do
    wylezienia spod kołdry.

    > Mieszkałem w mieszkaniu ponad 20 lat, od 10 lat mieszkam w domu.
    > Jaki to ma związek?
    Ludzie którzy całe życie mieszkali w mieszkaniu i budują dom pewnych rzeczy nie
    przewidują, pewne rzeczy błędnie zakładają. W mieszkaniu gdzie często jedno
    pomieszczenie służy za sypialnie w nocy a w dzień jest użytkowane normalnie obniżanie
    temperatury na noc i zwiększanie na dzień ma sens bo lepiej się śpi w niższej
    temperaturze a w dzień w pomieszczeniu którym przebywamy powinno być cieplej. W
    sypialni w domu która jest najczęściej używana tylko nocą podwyższanie temperatury na
    dzień moim zdaniem nie ma sensu ani "użytkowego" ani finansowego. Oczywiście to moje
    zdanie, każdy robi po swojemu ale warto dokładnie przeanalizować czy jest jakikolwiek
    sens dodatkowego komplikowania układu jeśli nic to nie wnosi do komfortu a dodatkowo
    związane jest z wyższymi kosztami inwestycyjnymi i eksploatacyjnymi.