    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 16 Jul 2016 09:26:44 -0700 (PDT)
    <1...@g...com>
    <nmaeod$ins$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <nmag2q$k6j$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <nmai4u$mcf$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <nmbj26$fu6$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <nmctv6$u3q$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Czy projektor to telewizor?
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 16 lipca 2016 11:15:19 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    tamte społecznosci mają prawo do swojego kraju, do zycia w pokoju w swoich granicach
    i do względnego dostatku - dokladnie jak spoleczenstwo w ktorym ja zyje.

    > Czyli tak: masz obowiazek milowac jak siebie samego, pod warunkiem, ze
    > sa u siebie w kraju i nie zaklocaja Twojego komfortu zycia. No niezle,
    > ale malo oryginalne, bo kazdy tak wlasnie by chcial. :-)

    probujesz mi przypisac cos czego nie napisalem

    używania rozumu - jesli jakies dzialanie pozytywne krótkoterminowo poskutkuje
    rzeziami za lat kilkadziesiąt musze szukac innych rozwiązan.

    > No, znalazles. Nie wpuszczac.

    No i zgoda -nie wpuszczac islamistow. Ale istotne jest dlaczego. Ano dlatego ze ich
    system ideologiczny zakłada wymordowanie nas lub uczynienie z nas niewolników.
    Katolicyzm nie zabrania uzywania rozumu. Bycie miłosiernym głupcem chwalebne nie
    jest.
    Spokojnie mozemy wpuszczac chrzescijan.
    Natomiast islamistom pomagajmy tak aby aby to bylo bezpieczne dla nas - czyli
    stwarzajc im warunki do zycie w ich wlasnym kraju.

    > bo ja przespisz.
    > Emigracja bedzie i musisz sie do niej przyzwyczaic. Powodem nie
    > jest/bedzie tylko wojna, ale takze zmiany klimatu. Z okolic rownika
    > ludzie beda migrowac na polnoc i poludnie. Obstawiam bardziej polnoc.

    zgoda, to bedzie wyzwanie.

    społeczenstwa kultury i religii - ale mamy tez obowiazek wspomóc w miare swoich
    mozliwosci uchodzców -po to zeby nie musieli uciekac.

    > W ich kraju. :-)
    > Budyn no badz powazny. Tam sie leja, spadaja bomby a Ty bedziesz im
    > banany z nieba zrzucal?

    Nie banany. Karabiny. I chleb. Gdysmy walczyli o polske tyle by nam wystarczylo. A
    ja, zgodnie z przykazaniem, traktuje ich jak siebie, ale nie lepiej od siebie.

    > Nic o lodziach nie pisalem i nie wiem jakim Wam. Odnosze sie wylacznie
    > do uzywanych tu eufemizmow i hipokryzji ludzi jak Ty - zamknietych we
    > wlasnym szklanym swiecie, traktujacych wlasny swiety spokoj jak dobro
    > nadrzedne. Celowo przypialem Ci latke katolicka. Nie dziwi mnie, ze
    > Kogutek ma takie zdanie, ale Ty stajesz sie akompaniamentem.

    moim celem nie jest mój wlasny spokoj tylko milosierna ale i mądra pomoc
    potrzebującym. Nie wiem skad bierzesz takie pomysly o moim nadrzednym celu.

    > mowiac nie wiem czy nie jest odwrotnie. Przepisy z rekawa na wszystko i
    > wszystkie takie by horyzont zostal taki jak jest. No coz - wielecej
    > lezenia krzyzem przed oltarzem czy jak?

    a tego to nie zrozumialem kompletnie

    a tak w ogole poza jechaniem nas hipokrytami oczekiwalbym abys zdradzil jakie ty masz
    pomysly na rozwiazanie problemu imigrantow.

    b.