  • Data: 2020-07-15 18:21:30
    Temat: Re: Czy w Polsce też się tak buduje?
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 15 lipca 2020 o 13:54:04 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    > Wygląda na to że jest inne. Wrzeciona do maszyn tkackich robione były albo z dębu
    syberyjskiego albo kanadyjskiego, skandynawski też się nadawał. Wrzeciona z takiego
    drewna piłą do drewna nie dało się łatwo przepiłować, właściwsza był piła do metalu.
    Modele do odlewów były i pewno są dalej robione z drewna z drzew które rosły tam
    gdzie zimno. Nie paczą się i nie wykrzywiaja. Jak drzewo rośnie tam gdzie zimno to ma
    mniejsze przyrosty roczne i przez to ma duzo wyższe parametry wytrzymałościowe.

    Ok. mówimy o różnicach gatunkowych. W ramach tego samego gatunku występują różne
    odmiany co powoduje ich zróżnicowanie jakościowe. W ramach tego samego gatunku mogą
    występować kolosalne różnice. Dlatego nie można stwierdzić, że używając np. sosny
    używamy tego samego drewna. Różnica między sosną syberyjską a zwyczajną będzie taka
    jak, no nie wiem, może czołgiem a zwykłym transporterem wojskowym. To pojazd i to
    pojazd wojskowy ale każdy z nich ma inne parametry. Sosna syberyjska ma tak drobne
    usłojenie, że jej wytrzymałość jest wielokrotnie wyższa niż sosny zwyczajnej. Dlatego
    jesli zrobisz sobie belki stropowe z takiej sosny to może ona wytrzymać nawet
    kilkaset lat. Zwyczajna może nie wytrzymać.
    Dlatego porównując drewno dobrze jest doprecyzować co porównujemy.
    K.