    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy wykonawca chce mnie naciagnac?
    Date: Wed, 13 Jun 2012 16:50:56 +0200

    Ergie wrote:
> [...]
    oglegroups.com...

    > [ciach]

    > No właśnie chciałeś zapłacić i chciałeś fakturę i to mnie zastanawia
    > gdzie są ci którzy się skarżą na te umowy śmieciowe lub pracę na
    > czarno skoro gdy jest możliwość pracy legalnie za większą stawkę to
    > nie ma chętnych.

    ci co robia na umowach śmieciowych to zwykel zarabiają grosze

    > A co do płacenia ekstra za to że będzie zrobione szybko to mogę
    > potwierdzić Twoje doświadczenie. Wiele razy coś potrzebowałem i
    > mówiłem wyraźnie, że zapłacę XXX zł więcej jeśli coś będzie
    > dostarczone lub zrobione w jakimś czasie. Najczęstszą odpowiedzią
    > było dumne "nie bo nie". Ludziom się po prostu nie chce chcieć. Kasa
    > niemal leży na ulicy ale oni są zbyt dumni bo klient albo inwestor
    > nie będzie im mówił na kiedy coś ma być zrobione czy dostarczone.

    Czesto firmy mają dużo zamówień, mają bierzącą pracę i nie kalkuluje im sie
    odrywać od roboty aby zrobić jakąś fuchę.

    Sam kilka razy puściłem jakieś małe drobne zlecenie z braku czasu.

    > Najzabawniejsze było jak potrzebowałem pilnie jakieś narzędzie i
    > byłem gotów zapłacić ekstra za kuriera plus za to by się komuś
    > chciało wysłać paczkę w sobotę i nie bo nie oni wysyłają paczki od
    > pn. do pt. taki jest regulamin sklepu i jak mi się mnie podoba to mam
    > iść do konkurencji. Co oczywiście uczyniłem.

    z tym czasem jest problem szczególeni w większych firmach, tam gdzie sa
    jakieś procedury, w małych firmach zwykel da sie dogadać.