  • 11. Data: 2010-12-28 07:33:15
    Temat: Re: Czy wypełnić dziur
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Na cholerę????

    Zostalo z budowy troche w wiaderku masy ogniotrwalej Hilti, uszczelnilem
    tym piony rur - doskonale sie sprawdza, masa zostaje elastyczna, izoluje
    dzwiekowo od sasiadow, wiec czemu nie? Przeciez nie kaze mu kupowac 5kg,
    czesto zostaje na budowach.

  • 12. Data: 2010-12-28 09:14:22
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > Zostalo z budowy troche w wiaderku masy ogniotrwalej Hilti, uszczelnilem
    > tym piony rur - doskonale sie sprawdza, masa zostaje elastyczna, izoluje
    > dzwiekowo od sasiadow, wiec czemu nie?

    Zostało Ci, wykorzystałeś - super. Ja na tej zasadzie zrobiłem sobie
    geowłókninę z kawałka membrany dachowej Tyvek-Pro, zyskując tym samym chyba
    najdroższą geowłókninę w kraju. Ale oba nasze przypadki łączy drobiazg:
    mieliśmy resztkę do niczego innego nam nieprzydatną.
    zalecać takie rozwiązanie, w dodatku bez słowa wytłumaczenia - nie, nie
    wpadłbym na to.

    J.

  • 13. Data: 2010-12-28 09:42:36
    Temat: Re: Czy wypełnić dziurę
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >W dniu 2010-12-
    >
    > Przeczytaj ze zrozumieniem. Wiem, ze to trudne, ale sprobuj.

    Czytam ze zrozumieniem i wychodzi mi ze zalecasz mu zdobyc ten drogi
    materiał.
    Autor postu jak widac po pytaniu pojęcia o sprawach budowlanch nie ma i
    istnieje ryzyko ze jak przeczyta Twoją radę to poleci do sklepu kupi ta
    kosmicznie drogą masę nie wiadomo do czego i zaszpachluje nią dziurę. A
    faktycznie wystarcza mu otulina, lub pianka lub nawet stare gazety;) i byle
    jaka masa gipsowa do zalepienia tych bruzd.

    Krzysiek

  • 14. Data: 2010-12-28 12:48:50
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > rury i tak nie będą widoczne. Puściliśmy ją w peszlu przeplatając przez
    > pustaka. Gość jak to zobaczył to zaczął mi wymyslać i się uparł, że nie ma
    > gadania i że musi być otulina. Skończyło się tym, że powiedziałem mu, zeby
    > wobec tego samemu wykuł bruzdy pod te rurki w otulinie, bo my nie jesteśmy
    > w stanie tego robić. Tak kuł, że przewróciło się pół ściany. Nie chciała
    > się franca trzymać w powietrzu :D
    > Tak więc uwazajcie z tym kuciem ;D

    az sie milo czyta :)
    sir :o)

  • 15. Data: 2010-12-28 20:39:34
    Od: "tadzik" <j...@o...eu>

    ok, przeczytałem wszystko, podsumowując:

    1. rurę w peszel lub otulinę
    (to musi zrobić hydraulik podczas montażu, więc się muszę z nim wcześniej
    porozumieć, jakiej średnicy będą rurki żeby ew. zaopatrzyć się w ww.)

    2. opcjonalnie
    wypełnić bruzdę pianką poliuretanową
    nadmiar wyciąć pozostawiając miejsce na tynk

    3. tynk na gładko
    Czy to może być masa szpachlowa (chyba coś takiego widziałem w marketach)
    czy jakiś inny tynk?

    Jeszcze jedno pytanie - jakie muszą być odstępy czasu od wypełnienia pianką
    do położenia tynku i od położenia tynku do pomalowania ściany?

  • 16. Data: 2010-12-28 23:31:59
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 28 Gru, 21:39, "tadzik" <j...@o...eu> wrote:

    > Jeszcze jedno pytanie - jakie musz by odst py czasu od wype nienia piank
    > do po o enia tynku

    Pianka rozszerza sie do ok 24h. Jak Ci sie spieszy to rano pianuj, a
    popoludniu spokojnie mozesz tynkowac :)

    > i od po o enia tynku do pomalowania ciany?

    Az wyschnie.. Dalbym z dwa dni temu.. Ale to zalezy od grubosci i
    wielkosci :) Jakbys uzyl czegos na bazie gipsu i nie bedzie to jakas
    bardzo gruba warstwa to nawet po paru h mozesz malowac. A jak to
    bedzie zwykly tynk CW to musisz poczekac te dwa dni przynajmniej..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2010-12-31 18:29:59
    Od: mowczar <m...@u...poczta.onet.pl>

    On Mon, 27 Dec 2010 22:06:59 +0100, Robson wrote:

    > Jak masz mozliwosc zdobycia to wypelnij masa ogniotrwala, jest caly czas
    > elastyczna, wytrzymala i dzwiekochlonna. Tylko ta cena - 5kg 700zł.

    Zapiankuj pianką montażową rury w bruździe, a potem na to nałóż tynk do
    ręcznego nakładania np. Goldband, potem gładź szpachlową i po sprawie.
    Dzięki temu zabiegowi rury będą mogły się odkształcać pod wpływem
    temperatury wody c.o. a tynk wokół nich nie będzie pękał.