  • 11. Data: 2016-03-09 12:18:01
    Temat: Re: Czy zwarcie różnicówki jest bolesne?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    lodzkiej. Wynika to ponoc z tego ze impulsy nerwowe sa wolniejsze od wyskoczenia
    roznicowki.

    > buahahaha, no to zrób próbę na sobie :) A mogło być tak ze 25mA trzymało zwierzaka
    dłuższą chwilę, a różnicówka wybiła dopiero gdy przekroczyło 30. A 25mA tu czuć jak
    cholera :)

    to może napraw sobie te różnicówki?
    Bo ja parę razy je wywaliłem dotykając.
    Nawet nie zdążyłbym zauważyć gdyby nie wywaliło światła

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2016-03-09 12:44:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 09.03.2016 o 09:54, Wielebny pisze:

    > Pytam ponieważ w nocy królik przegryzł mi kabel zasilający i zastanawiam
    > się czy mogło to być dla niego bolesne.

    A kto mu wcześniej powiedział, że to boli?
    Może poczuł odlot? To twoja rodzina?
    I 30mA różnicówki dobrane jest dla ludzi.
    Np. konia, podobno może zabić.

  • 13. Data: 2016-03-09 12:54:26
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 9 marca 2016 12:21:08 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    roznicowki.

    zwierzaka dłuższą chwilę, a różnicówka wybiła dopiero gdy przekroczyło 30. A 25mA tu

    różnicówka wybijająca za wczesnie jest tak samo zepsuta jak ta co wybija za późno

    b.

  • 14. Data: 2016-03-09 13:26:06
    Od: Wielebny <w...@w...pl.invalid>

    On 03/09/2016 11:34 AM, Ghost wrote:
    > Hmm, małego ssaka jak w pysku strzeliło to raczej musiało boleć.

    Jeśli zabolało, to mam nadzieję że go nauczyło. Chociaż wina ewidentnie
    moja - kabel nie powinien być na wierzchu.

  • 15. Data: 2016-03-09 13:30:08
    Od: Wielebny <w...@w...pl.invalid>

    On 03/09/2016 12:44 PM, t-1 wrote:

    > A kto mu wcześniej powiedział, że to boli?
    > Może poczuł odlot? To twoja rodzina?

    Nikt mu nie mówił, króliki w naturze mają przegryzanie wszystkich
    korzeni w widoku dlatego wszystkie przewody w domu muszą być pochowane.
    Ot jeden się jednak wysunął na wierzch i rano jak wstałem to różnicówka
    była już wywalona.

    Królik biegał zadowolony i bez obrażeń, także mam nadzieję, że nawet go
    nie zabolało.

  • 16. Data: 2016-03-09 13:42:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 marca 2016 12:43:51 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:

    > Może poczuł odlot? To twoja rodzina?

    Proponuje pokazac krolikowi kabel - jak zacznie wykonywac nerwowe ruchy to
    znaczy, ze bolalo ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2016-03-09 15:09:33
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    W dniu środa, 9 marca 2016 11:36:00 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    >No wiem, ale jak zwarł zębami N z PE albo L z PE to nie trzeba ziemi,
    >mógł nie poczuć.

    O ile w ogóle PE był w kablu.

  • 18. Data: 2016-03-09 15:10:52
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Wielebny" napisał w wiadomości grup

    >Jeśli zabolało, to mam nadzieję że go nauczyło. Chociaż wina ewidentnie
    >moja - kabel nie powinien być na wierzchu.

    W sytuacji biegających gryzoni - nie powinien.

  • 19. Data: 2016-03-09 17:23:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-09 09:54, Wielebny wrote:
    > Za młodu zdarzyło mi się włożyc palec do kontaktu i pamiętam jeszcze jak
    > to boli :-) ale zastanawiam się czy w dobie obecnych zabezpieczeń - w
    > szczególności różnicówek - dokonanie zwarcia za pomocą własnego ciała
    > jest jeszcze odczuwalne.

    Jest bo różnicówka w takiej sytuacji *może* nie zadziałać. Nie do tego
    jest aby wykrywać zwarcie L<->N.

  • 20. Data: 2016-03-09 19:12:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-03-09 o 09:54, Wielebny pisze:
> [...]
    > to boli :-) ale zastanawiam się czy w dobie obecnych zabezpieczeń - w
    > szczególności różnicówek - dokonanie zwarcia za pomocą własnego ciała

    Kumpel nie poczuł, zdziwił się że radio przestało grać.
    Coś tam metalową szpachelką dotknęło mu się do drutów w puszce.
    Sam nie próbowałem :)

    --
    Irokez