  • 1. Data: 2016-03-09 16:21:02
    Temat: Lampa led a dzialanie kamer
    Od: Kris <k...@g...com>

    Mam przed domem kilka kamer. Nic specjalnego jakieś zwykle kamerki i rejestrator
    Gdy się ściemni kamery przechodzą w tryb nocny czyli nagrywają przy oświetleniu IR i
    obraz nie jest kolorowy.
    Gdy przed domem miałem lampę z halogenem 200W chyba to jak on się odpalil(czujka
    ruchu) to kamery przechodziły w tryb dzienny.
    Wymieniłem niedawno halogen na reflektory led z dioda cob niby 50W i druga lampa 30W
    i jak ta lampa się zapala to kamery ciągle w trybie nocnym. Wizualnie niby ilość
    światła podobna ale nie działa na czujki w kamerach
    Czy led daje jakieś "inne" światło? Czy po prostu barwa ma znaczenie? Bo to led to
    zimna raczej barwa.

  • 2. Data: 2016-03-10 15:26:53
    Temat: Re: Lampa led a dzialanie kamer
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-03-09 o 16:21, Kris pisze:
> [...]
    światła podobna ale nie działa na czujki w kamerach
    > Czy led daje jakieś "inne" światło? Czy po prostu barwa ma znaczenie? Bo to led to

    Nie znam się na tym akurat, więc tylko rzucę, jako luźną uwagę - myślę,
    że kamery pięknie pokazują to, o czym nie raz piszę w kontekście
    LEDowych lamp/żarówek. One IMHO nie świecą tak mocno jak "normalne"
    żarówki i mało który LED rzeczywiście daje podobne mocowo i barwowo światło.

    A wracając do Twoich kamer - pewnie za mało luksów jest z tym LEDowych
    reflektorów i dlatego nie załącza trybu dziennego.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 3. Data: 2016-03-10 15:28:31
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Czy led daje jakieś "inne" światło? Czy po prostu barwa ma znaczenie? Bo to
    >led to zimna raczej barwa.
    niestety nie pomoge, ale czy w trybie nocnym te kamerki maja sens?
    zlodziej jak wejdzie po cos a bez kominiary - rozpozna sie twarz?
    a jak swiatla wogole nie bedzie?

  • 4. Data: 2016-03-10 15:42:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 marca 2016 15:28:33 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:
    > niestety nie pomoge, ale czy w trybie nocnym te kamerki maja sens?
    > zlodziej jak wejdzie po cos a bez kominiary - rozpozna sie twarz?
    > a jak swiatla wogole nie bedzie?
    Twarz jak twarz- coś tam rozpoznasz ale nie tylko o sama twarz ma znaczenie.
    W zeszłym roku szwagrowi gość wlazł na podwórko i z pod wiaty kosiarkę wyciągnął
    Kamera w trybie nocnym nagrał typa, twarzy dokładnie nie było widać. Kosiarka dość
    stara szwagier temat olał i na policje nie zgłaszał.
    W ramach eksperymentu zgrałem to nagranie i pokazałem kumplowi który ładnych kilka
    lat już w lokalnej policji pracuje. Po pierwszych sekundach nagrania rozpoznał typa.
    Często wystarczy sylwetka, charakterystyczne ruchy czy chociażby ubiór a bystry
    policjant sobie poradzi.
    Kosiarka warta mniej więcej tyle ile ważyła wróciła do właściciela;)
    A i czasami latem rano sobie obserwuję jak nocą jeże przed domem mi łażą;)
    Zaobserwowałem taką dziwną regularność że dość dokładnie o tej samej godzinie co noc
    wyłaziły;)

  • 5. Data: 2016-03-10 20:40:55
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Kosiarka warta mniej więcej tyle ile ważyła wróciła do właściciela;)
    w takiej specyficznej sytuacji to oczywiscie tak...
    tyle ze u nas w malej wiosce kolo wielkiego miasta to mamy same goscinne
    wystepy.
    dlatego pytam czy fotki w nocy dadza rade procesowo, nawet jak takich
    sebiksow polapia przy okazji czegos innego...
    czy mozna by im dokleic cos z takiego filmu....
    tyle ze twarz musi byc dokladnie rozpoznawalna....
    a tak btw sa wogole noktowizory ktore umozliwiaja obecnie taka jakos zdjec
    ze twarz rozpoznasz przy braku swiatla?

  • 6. Data: 2016-03-10 21:49:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-10 o 15:42, Kris pisze:
    > Twarz jak twarz- coś tam rozpoznasz ale nie tylko o sama twarz ma znaczenie.
    > (...)

    Jest trochę kamer demo do obejrzenia.

    Wejdź sobie w nocy choćby tu:
    http://janexint.com.pl/index.php?id_cms=10&controlle
    r=cms

    i zobacz, co potrafią kamery wyciągnąć z pomieszczenia oświetlonego
    wyłącznie światłem z dalekich latarni ulicznych - np kamera
    http://195.88.180.170:103/
    Spokojnie widać nawet małe napisy.

    Niestety, przeglądarka to tylko chyba IE z koniecznością zainstalowania
    dodatku.

    Niektórymi kamerami można sterować.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2016-03-10 22:26:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-10 o 21:49, Adam pisze:
> [...]
    > i zobacz, co potrafią kamery wyciągnąć z pomieszczenia oświetlonego
    > wyłącznie światłem z dalekich latarni ulicznych - np kamera

    Errata: kamery mają promienniki podczerwieni.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam